ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
המציאה שהפכה לנזק

מצא 85 אלף ש"ח, רב עם מנהליו - לבסוף שילם מכיסו

מקרה חריג: מאבטח של בית החולים סורוקה מצא תיק ובו סכום של 85,000 ש"ח • הוא פנה למשטרה ודיווח על האבידה שמצא - ולאחר שאף אחד לא בא לדרוש את הכסף בית החולים שהעסיק אותו טען שהכסף מגיע לו • הסיפור המלא

מצא 85 אלף ש"ח, רב עם מנהליו - לבסוף שילם מכיסו
מחסום כניסה ובידוק צילום: משה שי, פלאש 90

מחוץ לשערי בית החולים סורוקה בבאר שבע מצא אחד המאבטחים, אופיר הלפרין, תיק ובו סכום כסך גדול של 85,000 ש"ח.

הלה התנהג בהגינות, ניגש לתחנת המשטרה על מנת שזו תאתר את הבעלים ותשיב לו את התיק. אך אז לא ציפה שהוא יצטרך להוציא כסף מכיסו בהמשך למעשהו הטוב.

מאחר וחלפו מספר חודשים ולא נמצא דורש לאבידה היקרה, ביקש השומר הלפרין לקבל לידיו את האבידה כפי שקובע החוק. על פי הפרסום של אבישי גרינצייג באתר 'גלובס', הוא לא היחיד שטען בעלות על הכסף, בית החולים סורוקה בו הוא עובד טען כי הכסף אותר בשטחו ולכן הכסף צריך להיות שלו.

המאבטח טען כי אמנם מדובר בשטח בית החולים, אך הכסף נמצא מעבר לשער, לכאורה רשות הרבים. מאידך טען בית החולים כי מדובר בשטח גיאוגרפי שבבעלות בית החולים ומעבר לכך, המאבטח מצא את הכסף במסגרת עבודתו סמוך לעמדת בידוק כלי הרכב שנכנסים למתחם בית החולים.

בית המשפט שנדרש לנושא שמע את טיעוני הצדדים, והשופט מנחם שח"ק מבית משפט השלום באר שבע פסק כי הכסף צריך לחזור לבית החולים ולא למאבטח, מכיוון שהכסף נמצא במסגרת עבודתו של המאבטח, מטעם בית החולים "מטעמה ובשליחותה".

אם לא די בכך, כך על פי הפרסום של גרינצייג בגלובס, השופט חייב את המאבטח הלפרין לשלם הוצאות משפט בסך 15,000 ש"ח לבית החולים, סכום חריג - בעיקר נוכח הפסדו.

בית חולים סורוקה השבת אבידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד