י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסיעות התפצלו לשתיים

אווירת נכאים ב'ימינה': "מאכזב - ציפינו ליותר"

במפלגת 'ימינה' עדיין מקווים לתוצאה הטובה ביותר, כאשר שלושת הערוצים מעניקים לה תוצאה שונה 6-7-8 מנדטים. בינתיים ח"כ מ'הימין החדש' שהתפלגה הערב מ'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי' מבהיר, "נמליץ אך ורק על נתניהו לראש ממשלה, לא נשב בממשלה שראשה יהיה גנץ"

אווירת נכאים ב'ימינה': "מאכזב - ציפינו ליותר"
מתן כהנא צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

ברשימת 'ימינה' המורכבת מ'הימין החדש', 'הבית היהודי' ו'האיחוד הלאומי' בראשות איילת שקד, הודיעו כבר הערב (שלישי) על פיצול הסיעות כפי שנחתם בהסכם איחוד המפלגות ומחזיקים אצבעות שתוצאת האמת היא כמו שדגם הסוקר מנו גבע ב'ערוץ 12' - 8 מנדטים, לעומת 7 ב'כאן 11' -6 מנדטים ב'ערוץ 13'.

ראש הרשימה איילת שקד נשאה דברים במטה המפלגה וקיוותה לתוצאה הטובה ביותר - לפחות 8 מנדטים והבהירה, "אמרתי לביבי שנמליץ עליו. מאחלת לו הצלחה בהרכבת הממשלה". עוד אמרה, "זה אתגר גדול מאוד לימין להצליח להרכיב ממשלה בקונסטלציה שנוצרה. נעשה הכול כדי להרכיב ממשלת ימין, זה לא בלתי אפשרי".

"אנחנו עוד לא יודעים באמת את תוצאות האמת. ניסו לנגוס בנו מכל הכיוונים וזו באמת הייתה סיטואציה לא פשוטה, ואני חושבת ומקווה שעמדנו בה בגבורה. אני מאוד מאמינה בימינה", כך שקד.

ובינתיים חבר הכנסת מתן כהנא מסיעת 'הימין החדש' ברשימת 'ימינה', התייחס לתוצאות במשדר הבחירות של אתר 'ישראל היום' ואמר כי "התוצאות מאכזבות מבחינתנו, ציפינו ליותר".

עוד אמר, "בנימין נתניהו הגיע לצומת מאוד קשה בחיים הפוליטיים שלו, לגנץ יש עדיפות, על פניו הוא יקבל את המנדט מריבלין, אם אתה מחבר את הגוש שלו לאחת המפלגות הערביות. צריך לחכות, בשעות האחרונות פעם בליכוד מטה של זזים ימינה, אנחנו יודעים שהתוצאות זזות לכיוון הליכוד אבל לסגור פער כזה של 6 מנדטים נראה מעבר ליכולתו של נתניהו".

"בהחלט קיווינו ליותר, התוצאות מאכזבות" מודה כהנא ומוסיף, "אבל בוא נחכה לתוצאות האמת, זה 6-7-8, עוד נראה".

הוא נשאל על ידי המגישים יואב לימור ומעיין אדם במשדר 'ישראל היום': לנתניהו אין 61 בהנחה שאלה התוצאות, ולגנץ יש הזדמנות טובה יותר לקבל את המנדט. האם ימינה הם פרטנרים פוטנציאלים לחזור לאנשים שישבו איתם בעבר, לפיד, יעלון? 

על כך השיב ח"כ כהנא, "האם נלך למשא ומתן נפרד מאלה שרצנו איתם כרגע? התשובה שנפעל בכנסת כמו שאמרנו אבל את המשא ומתן ננהל ביחד, והדבר השני נעמוד במילה שאמרנו, נמליץ אך ורק על נתניהו לראש ממשלה, לא נשב בממשלה שראשה יהיה גנץ".

בנוסף נשאל: אם בסוף אתם רוצים לקדם מדיניות, שקד ובנט הוכיחו שהם יודעים לשבת גם עם גורמים אחרים.

"קואליציית 2013? היא שרדה רק שנתיים ונולדה כי נתניהו ניסה להדיר את מפלגת הציונות הדתית ממשלתו, אין כוונה לעשות כזה דבר, גנץ הוא ראש מפלגת שמאל, אם הוא יקים ממשלה היא תהיה שמאל, אין לנו מה לשבת שם, לא נוכל לקדם את האג'נדה שלנו ככה".

בעניין שיחות שקיים עם ראשי המפלגה אמר הח"כ הטרי, "את יודעת היטב שאני מקורב היטב לבנט, הקו שנפתלי מוביל הוא ברור, אנחנו לא נשב תחת ראש ממשלה גנץ, נפתלי ואיילת יו"ר משותפים של הימין החדש, כמו שהבטחנו בכל מערכת הבחירות נפעל כסיעות נפרדות ואת המו"מ הקואליציוני ננהל ביחד".

לשאלה האם לא מהיר מידי לפסול ישיבה בממשלה עם גנץ? הרי יש לו יותר סיכויים להרכיב את הממשלה החדשה על פניו, במקום המפלגות הערביות ימינה יכולים להיות אלה שיושבים איתו, השיב כהנא: "אני אחזור שוב על המסר הברור: אנחנו נמליץ רק על נתניהו לראשות ממשלה, לא רואים יכולת לשבת תחת ממשלת שמאל. אני מכבד את האנשים בשמאל אבל זה לא העמדות שלנו, אנחנו לא ניתן יד לבחירות שלישיות יהיה אשר יהיה, אני מעדיף שנחכה עד הבוקר שהתוצאות יתבהרו אולי החיילים ישנו את המפה הזאת".

מפלגת ימינה מפלגת הימין החדש בחירות 2019 מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד