י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מציב תנאי לגנץ ונתניהו

ליברמן: לא נוותר בשום אופן על חוק הגיוס

למרות שלא סיפק הצהרה ברורה על כוונותיו הפוליטיות, ליברמן מפרסם כעת הצהרה בדף הפייסבוק שלו • "לא נוותר על העברת חוק הגיוס, ככתבו וכלשונו, לא נוותר על ביטול חוק המרכולים, לא נוותר על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, לא נוותר על נישואים אזרחיים, ונדרוש הכנסת לימודי ליבה לחינוך החרדי. אלה הם תנאי הסף, ועד שלא נשמע דברים ברוח זו – אין על מה לדבר"

ליברמן: לא נוותר בשום אופן על חוק הגיוס
אביגדור ליברמן בפתח ביתו הבוקר צילום: פלאש 90

לאחר פרסום תוצאות הבחירות, כאשר אביגדור ליברמן הפך שוב ללשון המאזנים, כעת הוא מצב תנאי ראשון למועמדים הפוטנציאלים לראשות הממשלה בני גנץ ובנימין נתניהו, כשהוא מצהיר כי אם לא יעמדו בזה אין להם מה להתקשר אליהם.

"מאתמול בערב", אומר היום (רביעי) אביגדור ליברמן  "לאחר פרסום תוצאות המדגם, אני שומע כל מיני פרשנים ומומחים שמציגים כל מיני תרחישים ומנסים להרכיב קואליציות דמיוניות. על מנת לא לבזבז לכם את הזמן אני רוצה להבהיר: "ישראל ביתנו", כפי שאמרנו לאורך כל קמפיין הבחירות, תשב אך ורק בממשלה לאומית ליברלית רחבה שתהיה מורכבת משלוש מפלגות – "ישראל ביתנו", "הליכוד" וכחול לבן".

ליבמרן הוסיף והצהיר כי "אם גנץ ונתניהו לא יצאו בהכרזה שזו כוונתם, שלא יתאמצו להתקשר אליי בכלל. מבחינתנו לא קיימת שום אופציה אחרת", תוך שהוא מקשה על הרכבת קואליציה בראשות בני גנץ ומצהיר עוד כי "לא נשב בשום ממשלה עם הרשימה המשותפת או עם המפלגות הערביות, ביחד ולחוד, לא ביקום הזה ולא ביקום מקביל".

בנוסף, ליברמן ממשיך בקו האנטי החרדי ואומר עוד כי "לא נוותר על העברת חוק הגיוס, ככתבו וכלשונו, לא נוותר על ביטול חוק המרכולים, לא נוותר על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת, לא נוותר על נישואים אזרחיים, ונדרוש הכנסת לימודי ליבה לחינוך החרדי. אלה הם תנאי הסף, ועד שלא נשמע דברים ברוח זו – אין על מה לדבר".

ליברמן אף העביר מסר לסיעות החרדיות שכתב כי "לאורך מערכת הבחירות שמענו שיח של שנאה מכיוון המפלגות החרדיות. אנחנו יריבים פוליטיים, אבל לא אויבים והאמירות ששמענו מפיו של גפני, שכינה אותי עמלק, ראוי היה שלא יאמרו. כולם יודעים מה היה דינו של עמלק ולא אוסיף. אנחנו רוצים מדינה נורמלית, שבה האזרחים יחיו על פי העיקרון של חיה ותן לחיות. אני לא מבקש לפתוח מרכולים בשבת בבני ברק, ולא מוכן שיסגרו מרכולים בשבת באשדוד נקודה".

"המפתח כרגע נמצא בידי הנשיא. הוא חייב לקחת חלק הרבה יותר פעיל בהרכבת הקואליציה. אני סבור שהוא צריך לקרוא עוד השבוע לרה"מ נתניהו ולח"כ גנץ אליו לפגישה, שממנה יצא מסר של אחדות". בנוסף אמר, "אנחנו לא דואגים שתקום ממשלת אחדות בלעדינו. אנחנו דואגים למדינת ישראל. כמובן הינו רוצים להיות חלק מהקואליציה הבאה, אבל נסתדר גם באופוזיציה אם זה ישרת את טובת המדינה בשעה זו".

בני גנץ בנימין נתניהו הנשיא ריבלין קואליציה בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד