י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
פרסום ראשון

'יהדות התורה' תסכים לממשלת אחדות • אלו הם התנאים שלה

לאחר איחוד הגוש סביב נתניהו, בליכוד ובסיעות הימין צפויים לפנות לממשלת אחדות עם סיעת 'כחול לבן' • 'יהדות התורה' תסכים לישיבה ותמיכה בממשלת אחדות בין גוש הימין המונה 54 מנדטים ל'כחול לבן', אך בתנאי שלפיד לא יהיה חלק ממנה • כל הפרטים בפרסום ראשון

'יהדות התורה' תסכים לממשלת אחדות • אלו הם התנאים שלה
חברי 'יהדות התורה' בסיום הבחירות צילום: שלומי כהן/פלאש 90

פרסום ראשון: בעוד שנראה כי כל אחד מהגושים לא יכול להצליח להרכיב ממשלה משלו, בליכוד ובסיעות הימין צפויים לפנות לממשלת אחדות עם סיעת 'כחול לבן', כשהחרדים הציבו תנאי ראשון למו"מ.

בישיבת סיעה שהתקיימה הערב (רביעי) במשרדו של יו"ר 'יהדות התורה' חבר הכנסת יעקב ליצמן, הוחלט כי 'יהדות התורה' תסכים לישיבה ותמיכה בממשלת אחדות בין גוש הימין המונה 54 מנדטים ל'כחול לבן', אך בתנאי שלפיד לא יהיה חלק ממנה.

בתוך כך, השר יריב לוין אמר הערב בישיבת סיעת 'הליכוד' כי "מי שבאמת רוצה ממשלת אחדות - יכול להצטרף רק בנוסף לגוש הימין המאוחד שלנו", תוך שהוא מעניק גיבוי לראש הממשלה נתניהו ואומר כי "מי שיש לו חלומות לפרק את הליכוד - יכול לשכוח מזה. הליכוד זה לא מפלגת העבודה".

עוד אמר השר יריב לוין שצפוי לעמוד בראשות צוות המו"מ: "ראש הממשלה שוחח מיד אחרי המדגמים עם כל ראשי המפלגות, והיום קיימנו ישיבה בהשתתפות כולם, ועל דעת כולם ובלי שאלה, הדבר הנכון הוא לסכם שאנחנו למעשה מתלכדים לגוש אחד כאשר ישנה אמירה ברורה שאף מפלגה לא תנהל משא ומתן באופן נפרד, ושיהיה צוות עם נציגות מכל מפלגה בתהליך משותף".

מ'יהדות התורה' נמסר ראשונה ל'בחדרי חרדים' כי "סיעת יהדות התורה בכנסת התכנסה לישיבה בעקבות פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני. הרב ליצמן והרב גפני מסרו לחברי הסיעה פרטים על הפגישה עם כל סיעות הקואליציה".

כמו כן, "הוסכם להיענות לפניית ראש הממשלה להמשיך ולפעול בימים אלו כגוש אחד של סיעות הקואליציה הנוכחית: הליכוד, ש"ס, יהדות התורה וימינה, בכל המגעים והדיונים לקראת כינונה של הממשלה החדשה. הובהר כי כל ההחלטות בנושא יעשו לאחר תיאום עם מועצת גדולי התורה".

ראשי 'יהדות התורה' עדכנו את יתר חברי הסיעה כי נתניהו התחייב בפניהם באופן חד משמעי כי הוא יילך עימם יחד בכל קונסטלציה שלא תהיה, כאשר התחייבות זו הגיעה מחשש לשחזור ממשלת 2013 של 'הליכוד', 'הבית היהודי' ו'יש עתיד' שהנחיתה לגזירות קשות כנגד הציבור החרדי.

בחירות 2019 בנימין נתניהו יהדות התורה ממשלת אחדות יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד