כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
כך זוכה הנאשם החרדי

טעות בזיהוי: "לבוש בחליפה שחורה, עטור בזקן"

במהלך מבצע 'חרד"קים יזומים' לפני יותר משנה בשכונת 'מאה שערים', נעצר חרדי ירושלמי והואשם כי שלהב את המפגינים שהכניסו בכוונה חיילים לתוך השכונה הקיצונית בכדי ללכוד את התוקפים, אולם אותו חרדי זוכה עקב כך שיתכן והיה טעות בזיהוי | הפרטים המלאים

טעות בזיהוי: "לבוש בחליפה שחורה, עטור בזקן"
מפגינים. (למצולמים אין קשר לכתבה) צילום: Kobi Gideon/Flash90

ספיחי מבצע חרד"קים יזומים: חרדי ירושלמי נעצר והואשם כי התפרע ואף שלהב מפגינים בשכונת מאה שערים במהלך מבצע יזום של המשטרה, בעקבות מקרים רבים בהם הותקפו חיילים ולובשי מדים בשכונה.

אולם השבוע בוטל כתב האישום נגדו. איך זוהה יעקב קלנר? השוטר שעצר אותו תיעד את הנאשם כמי שהיה "לבוש בחליפה שחורה, עטור בזקן ומרכיב משקפיים". על פי הפרסום הערב (רביעי) של מיכל צ'ין ב-mako, תיאור שכידוע מאפיין חרדים רבים ואינו פרט זיהוי כלל.

השופט איתן כהן מבית משפט השלום בירושלים קבע כי המשטרה לא הצליחה להוכיח באופן חד משמעי, כי דווקא קלנר הוא זה שהתפרע במהלך הפעילות המשטרתית, בנוסף לא היה קשר עין רציף איתו עד למעצרו.

קלנר טען להגנתו כי הגיע להפגנה רק לקראת פיזורה, אז קרא לעבר השוטרים "למה באתם להתגרות בנו, לכו מפה". למרות הזיכוי, השופט הבהיר כי אינו חושש שהשוטר, עובד ציבור שפעל באירוע על פי דין, שיקר בעדותו, אלא "העיד באופן כן ואובייקטיבי עד כמה שניתן, ללא שהיו לו כוונות נסתרות או מניעים זרים", כתב בהחלטתו. "כל שקבעתי אפוא הוא שעל פי הנתונים שהובאו בעדותו, קיים ספק שמא טעה בזיהוי".

"השוטר שעצר את הנאשם בשטח, העיד כי הוא בטוח שהנאשם הוא האדם אותו ראה מוביל את האירוע ומסית את הנוכחים במקום" אמר ל'ערוץ 12' עו"ד נח אולשה מהסניגוריה הציבורית, "למרות זאת, בית המשפט עמד על החולשות שבזיהוי זה וקבע כי נכונות הזיהוי של הנאשם על ידי השוטר מוטלת בספק".

"בית המשפט זיכה את הנאשם, וקיבל את טענותינו בדבר כך שהשוטר שעצר את הנאשם במקום טעה בזיהוי", אמר עורך הדין והוסיף, "נקבע כי התנהגותו של הנאשם במקום אינה מהווה עבירה, אלא מחאה לגיטימית במסגרת חופש הביטוי".

חרדקים יזומים זיכוי מכתב אישום טעות בזיהוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד