י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
איראן מואשמת

הצבא הסעודי מציג את שברי הטילים והמל"טים

דובר צבא סעודיה הציג היום במהלך מסיבת עיתונאים את שברי הטילים והמל"טים ששימשו בתקיפת מתקני הנפט במדינה, כשהאצבע מופנית לעבר איראן ושלוחותיה • צפו בממצאים שהוצגו

הצבא הסעודי מציג את שברי הטילים והמל"טים
שברי הטילים והמל"טים בתקיפה בסעודיה צילום: צבא סעודיה

צבא סעודיה מאשים במסיבת עיתונאים כי איראן עומדת מאחורי ההתקפה נגד מתקני הנפט במזרח המדינה בסוף השבוע.

דובר צבא סעודיה, תורכי אל-מאליכי, הציג במהלך מסיבת העיתונאים היום (רביעי) שברים של הטילים ושל המל"טים שנעשה בהם שימוש בתקיפה. התקיפה, לדבריו, נתמכה בידי איראן והגיעה מכיוון צפון ולא מכיוון תימן (דרום).

במהלך מסיבת העיתונאים הוצג סרטון ממצלמת אבטחה שתיעד כביכול את אחד המל"טים בדרכו ליעדו. עוד אמר כי הם שיתפו את תוצאות החקירה עם בעלי בריתם והוסיף כי גם הטילים (מסוג "יא עלי") וגם המל"טים הם איראניים, כך לפי המידע שבידיהם. הדובר אמר כי הם עדיין בודקים את הנקודה המדויקת שממנה יצאה המתקפה. הוא סירב לומר בפירוש שההתקפה יצאה מאיראן בתשובה לשאלה של אחד הכתבים.

דובר צבא סעודיה הוסיף כי יענישו את האחראים, אולם לגבי אופי התגובה האפשרית של סעודיה אמר: "זאת לא החלטה שלי", כך דווח ב'כאן 11' על ידי הכתבים רועי קייס ועומרי חיים.

עוד דווח, כי העיתון 'אל-ערבי אל-ג'דיד', פרסם היום כי ראש ממשלת עיראק, עאדל עבד אל-מהדי, ביקש ממספר מיליציות שיעיות שממוקמות באזורים בקרבת הגבול עם סעודיה לסגת. במקביל דווח כי ביקש להגביר את הנוכחות של צבא עיראק ומשמר הגבול באותו אזור. הצעד, כך נאמר, הוא ניסיון להרגיע את סעודיה שמודאגת מהנוכחות של מיליציות הנאמנות לאיראן בגבולה הצפוני.

במקביל דווח ביממה האחרונה כי מפקד כוח 'קודס' במשמרות המהפכה, קאסם סולימאני, מבקר בעיראק בימים האחרונים וקיים פגישות עם מפקדים במיליציות השיעיות ופוליטיקאים המקורבים לאיראן כדי להגיע להסכמות לגבי הדרך הראויה להגיב על ההתקפות החוזרות ונשנות נגד בסיסי צבא של המיליציות השיעיות המקורבות לאיראן.

תקיפה בסעודיה מתקפת טילים מטוס ללא טייס נשק איראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד