י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מברך את ליברמן על הישגו

ראה"מ לשעבר מעריך: "נלך לסיבוב בחירות שלישי"

העבריין המורשע אהוד אולמרט, שהיה בעברו ראש ממשלת ישראל, התראיין ברדיו 103FM ופרס בפני המאזינים את דעתו, כי לפי המצב שנוצר, אין מנוס מללכת לסיבוב בחירות שלישי, כאשר לדבריו, "כחול לבן לא יסכימו לשבת עם נתניהו, והליכוד לא ידיחו אותו" • אתם מוכנים?

ראה"מ לשעבר מעריך: "נלך לסיבוב בחירות שלישי"
ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט צילום: Marc Israel Sellem/POOL

ראש הממשלה לשעבר, העבריין המורשע אהוד אולמרט, התראיין אמש (רביעי) לבן כספית, אריה אלדד ורוני בר-און ברדיו 103FM, בעקבות תוצאות הבחירות הידועות עד כה. לאחר שצפה שנגיע למערכת בחירות שנייה, מדוע הוא סבור שנגיע גם למערכת בחירות שלישית?

"אני לא אתחיל בלומר 'אמרתי לכם' כשהערכתי שנתניהו לא יצליח להשיג גוש של 61 מנדטים. אני כן אומר שנתניהו נכשל כישלון מוחץ. אני חושב שיכולתם לראות שהוא הבין את זה לפני שבוע. ההתנהלות שלו בשבוע האחרון הייתה של אדם מיואש שיודע שהוא על סף תהום ואין לו כוח למנוע את זה. המבט שלו, הסערה שעופפה אותו, זה אדם שנמצא באקסטזה של ייאוש".

אריה אלדד שאל את ראש הממשלה לשעבר: "ולכן אין סיכוי שיהיה ראש הממשלה הבא?".

"הוא לא יהיה ראש הממשלה הבא בכל מקרה. אין לו שום סיכוי להרכיב את הממשלה. הוא המפסיד הגדול ביותר כי אבדו לו 8 מנדטים מהבחירות הקודמות. זו תבוסה מדהימה, בעיקר נוכח האמצעים שהוא נקט בערב הבחירות שהם דברים שבחלומות הכי גרועים לא חשבתי שיקרו. די לי בדברים שבן כספית פרסם כשחשף את הדרך בה נתניהו ניסה לגרור אותנו למלחמה ולא התייעץ עם אנשי מערכת הביטחון. זה דבר לא יאומן. המפסידה השנייה היא הגברת איילת שקד".

"חשבתי שתגיד שרה נתניהו", אמר בן כספית. ואולמרט השיב, "אני לא מעמיד את שתיהן באותו מישור מתוך כבוד לאיילת שקד. הבית היהודי קיבל 5 מנדטים והימין החדש קיבל כמעט עוד 4 מנדטים. יחד הם קיבלו 2 מנדטים פחות. אם הם בונים על קולות הצבא, אזכיר שהם לא קיבלו כלום מהחיילים".

אריה אלדד ציין בפני אולמרט: "ליברמן עלה מעט והשמאל ירד. אז לאן הלכו כל הקולות? לאן הקולות נעלמו?".

"ליברמן עלה בארבעה מנדטים. הערבים עלו בשלושה – שזה כבר שבעה מנדטים. החרדים עלו בעוד מנדט וגוש השמאל דווקא עלה במנדט", ניתח אהוד אולמרט והסביר כי "המספרים לא מספרים את כל הסיפור. ברור שחלק מהמנדטים שקיבל ליברמן היו ממצביעי כחול לבן. בשורה התחתונה – ביבי נתניהו הובס. כל הגאונות הפוליטית שלו הוכחה כפאניקה היסטרית של אדם שבכל מצב קשה נכנס ללחץ ופועל בחוסר היגיון. בניגוד לרושם שניסו ליצור בארץ שמדינת ישראל נגררת ימינה ורוב הציבור הוא ימני – מתברר שהימין הולך ומאבד את אחיזתו והשפעתו. מדינת ישראל לא נגררת לקיצוניות. אלו פנטזיות".

אריה אלדד ציין כי "כעת אי אפשר להרכיב ממשלה בלעדיו. הוא לשון המאזניים האמיתי. איך מרבעים את המעגל הזה?".

אולמרט שב וקבע בראיון לרדיו 103FM: "ביבי לא יקים ממשלה ולא תקום ממשלת ימין. כבר שלושה חודשים אני אומר למי שרוצה לשמוע שיהיה סיבוב שלישי. ליברמן עלה במנדטים כשהעלה לסדר היום נושאים שאין בינם לבין הימין כל קשר. הוא אמר שלא ילך עם סמוטריץ' ואז הוא עלה. כשמישהו מאז לומר את האמירות האלה ומישיר מבט למצביעים – הציבור מכבד אותו ומצביע עבורו. לכן אני מברך אותו על הישגו. זה היה דבר מרשים".

בן כספית ביקש מהמרואיין: "תוציא אותנו מהסיבוב השלישי. אני רוצה תסריטים פוליטיים".

"יש דברים שאני חושב עליהם אך לא רוצה לחלוק אותם איתכם כעת. יש דברים שכדי שאומר אבל לא בפומבי. ליברמן הודיע שהוא לא יצטרף לממשלה בה יש חרדים וסמוטריץ'. הוא הבהיר שלא יצטרף לממשלה אלא אם היא תסכים לנישואים אזרחיים, לעסקים פתוחים ותחבורה ציבורית בשבת ולשירות הלאומי. זה נאמר אחרי תוצאות הבחירות. המשמעות היא שאין דרך בה החרדים ישבו עמו יחד".

לדבריו, "נתניהו יבין שאין לו ברירה אלא להיכנע לדרישות ליברמן כדי שיוכל לשרוד. ברגע שנתניהו יעביר מסר עקיף שהוא מוכן לדון עם ליברמן על תנאיו. באותו הרגע אריה דרעי וליצמן ייפגשו בלשכה של גנץ ויסגרו עסקה. ביבי יודע את זה. לכן הוא מיד דאג להתקשר לכולם ולומר שהם נשארים מקשה אחת כברית דמים. לכן, אין סיכוי שליברמן יוכל לתמוך בממשלה ימנית-ציונית פטריוטית כפי שנתניהו מציע".

המגיש רוני בראון תהה: "איך ליצמן ילך עם גנץ?".

"מספיק שדרעי ילך לגנץ", הסביר אולמרט והוסיף כי "לא יכול להיות מצב בו התנאים של ליברמן יתקבלו והחרדים יישארו בקואליציה. זה בלתי אפשרי. אי אפשר להקים ממשלה ימנית בנתונים האלה. האופציה השנייה גם בעייתית. ליברמן אמר שלא יישב בממשלה שנשענת על תמיכת הערבים. לכן נשארת אופציית האיחוד בין כחול לבן והליכוד. כחול לבן, אלא אם יקרה מהפך, היא תהיה המפלגה הגדולה".

"אז בחירות בפעם השלישית?", שאל שוב בן כספית.

"הסיכוי שתקום ממשלה בין כחול לבן לליכוד הוא קטן כי ברור שלכחול לבן תהיה עדיפות".

"יש בכירים שיכולים להרים את נס המרד?", ציין כספית.

ואולמרט שהיה בעברו בליכוד השיב, "יכול להיות. התנאי המוקדם הראשון שיהיה שהקמת הממשלה החדשה תוטל על נתניהו. אני חשוב שהמהפך הפנימי בתוך הליכוד יתרחש בצמוד להחלטה על בחירות חדשות שיחייבו פריימריז חדשים, בהם נתניהו לא ינצח".

לסיום, שאל בן כספית את ראש הממשלה לשעבר שריצה עונש מאסר בכלא, "יורם טורבוביץ' מנהל את המשא ומתן של גנץ, זה מינוי טוב?".

"הכי טוב שיכול להיות" קבע אולמרט והסביר, "העובדה שבני גנץ בחר בו מוכיחה שגנץ הוא איש בודק דברים ומקבל החלטות מרשימות. יורם הוא משכמו ומעלה, איש הגון ומנוסה".

אהוד אולמרט בחירות 2019 בנימין נתניהו בני גנץ רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד