י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ההתעללות האכזרית בפעוטון

הגננת כרמל מעודה - שוחררה למעצר בית

ההתעללות האכזרית בפעוטון בראש העין: ביהמ"ש העליון הורה לשחרר את הגננת מעודה למעצר בית • על החשש מהמסוכנות שלה אמר השופט כי היא תהיה במעצר עם תנאים מגבילים

הגננת כרמל מעודה - שוחררה למעצר בית
אילוסטרציה צילום: מתוך מצלמות האבטחה

בית המשפט העליון קיבל היום (חמישי) את הערר של כרמל מעודה, כנגד ההחלטה לעצור אותה עד תום ההליכים המשפטיים, והורה על שחרורה לחלופת מעצר.

בהחלטת השופט יצחק עמית נאמר כי מכתב האישום אכן עולה תמונה קשה של התעללות בילדי הגן. עם זאת, מעצר לחוד ומאסר לחוד, "המעצר אינו מקדמה על חשבון העונש, וחומרת העבירות אינה מהווה על פי החוק עילה למעצר עד תום ההליכים".

באשר לחשש שמא מעודה תפגע בעצמה או תתקשה להתמודד עם האווירה הציבורית בעניינה, כך השופט, "אינם מקימים עילת מעצר". מאחר שהמסוכנות הנשקפת ממנה מוגבלת לנסיבות הייחודיות של טיפול בילדים, הוחלט כי ניתן להפחית את המסוכנות שלה, באמצעות מעצר בית בתנאים מגבילים.

על פי כתב האישום שהוגש נגדה, כרמל מעודה הייתה הבעלים והמנהלת של גן משפחתון המיועד לתינוקות ולפעוטות בגילאי 3 חודשים עד 3 שנים. נטען כי בהזדמנויות רבות ותדירות לאורך התקופה הרלוונטית לכתב האישום ( 16.6.2019-27.5.2019 ), היא ביצעה מעשי תקיפה והתעללות באחד-עשר מהקטינים עליהם הייתה מופקדת.

בין שלל המעשים המתוארים בכתב האישום, נטען כי הכריחה ילדים לעמוד כשפניהם אל הקיר, מבלי להישען על דבר, וזאת למשך פרקי זמן שנעים בין דקות אחדות למספר שעות; כי במספר הזדמנויות קשרה את ידיו של אחד הפעוטות מאחורי גבו בצורה מכאיבה, והתירה את החבל, אם בכלל, לאחר פרקי זמן ממושכים; כי הטיחה ילדים במזרונים, בכיסאות וברצפה או כי גרמה לנפילתם; כי כיסתה ילדים בשמיכה או במזרונים וישבה עליהם תוך שהיא מונעת מהם תנועה ולעיתים חוסמת את נשימתם; וכי הכריחה ילד שהקיא לתוך צלחתו לסיים את כל תכולת הצלחת לרבות הקיא; ואלו הם, כאמור, רק מקצת המעשים המתוארים בכתב האישום.

התעללות בילדים התעללות בחסר ישע כרמל מעודה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד