י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בהרמת כוסית לקראת ראש השנה

כשהרב הראשי נזרק מהישיבה: "השתיקה השפיעה עליי"

במהלך דברים שנשא רב המשטרה בפני השוטרים בטקס הרמת כוסית לקראת השנה החדשה - סיפר, "זה תמיד מחזיר אותי לתקופת הישיבה התיכונית שכאשר לא נהגתי לפי הכללים הוענשתי בסילוק מהישיבה לכמה ימים"

כשהרב הראשי נזרק מהישיבה: "השתיקה השפיעה עליי"
הרב רמי ברכיהו צילום: שלומי כהן, פלאש 90

היום התקיים טקס לכבוד ראש השנה במטה הארצי של משטרת ישראל בירושלים, במהלכו נשא דברים הרב הראשי למשטרת ישראל נצ"מ הרב רמי ברכיהו, לצד הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו, השר לביטחון פנים גלעד ארדן ומ"מ המפכ"ל תנ"צ מוטי כהן.

"אחת החוויות המשמעותיות עבורי בבית הכנסת בראש השנה הוא הרגע בו כל הקהל עומד וממתין בשקט מופתי לתקיעות השופר", שיתף רב המשטרה.

ואז סיפר כי "זה תמיד מחזיר אותי לתקופת הישיבה התיכונית שכאשר לא נהגתי לפי הכללים הוענשתי בסילוק מהישיבה לכמה ימים ובכל פעם שאבי שיחיה נודע לו שהועפתי מהישיבה הוא היה שותק. והשתיקה של אבי גרמה לי לקבל החלטה שאני לא חוזר על מעשי יותר".

"לימים שאלתי את עצמי מדוע השתיקה של אבי השפיעה עלי כל כך וההסבר שנתתי לעצמי הוא שהמסר שקבלתי דרך השתיקה: "אני מאמין בך אתה מסוגל ליותר".

"בעיני זה גם המסר של תקיעות השופר בראש השנה לעורר באדם את האמון בעצמו שהוא יכול להשתנות שיש לו כוחות והוא מסוגל לפתוח דף חדש בחייו. השתיקה של הציבור לפני תקיעות השופר מחדדות את המסר שאנחנו יכולים להשתפר ולהשתכלל".

"בלא מעט פעמים וסיטואציות שוטרים מוצאים את עצמם מחוייבים לשתוק. לפעמים זה כאשר מטיחים בהם דברים. לפעמים כשמצלמים אותם כדי להתגרות בהם ולפעמים זה כאשר מכנים אותם בשמות גנאי".

"במבט שטחי נראה כי בשתיקה של השוטרים יש חולשה. אולם השתיקה הזאת היא גם מעצימה ומגדלת אותם וגם מלמדת את החברה הישראלית שחושבת שכדי להשפיע צריך לצעוק שניתן להשפיע גם דרך השתיקה ובכך מעבירים מסר של אמון בחברה הישראלית בזכות המחאה בארגון המשטרה ובמדינת ישראל".

הרמת כוסית משטרת ישראל רמי ברכיהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד