י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
זה מה שמיוחס להם

כתב אישום הוגש נגד ארבעה חמאסניקים שחצו את הגדר

ארבעה חמאסניקים שחצו את הגדר לישראל ונמצאו על גופם סכינים ורימון רסס, הואשמו בכמה סעיפים, מאחר וגם השתתפו בהתפרעויות על הגדר נגד חיילי צה"ל

כתב אישום הוגש נגד ארבעה חמאסניקים שחצו את הגדר
טרוריסטים. אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib /Flash90

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה אתמול (שני) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע, כתב אישום נגד ארבעה חברי ארגון הטרור חמאס, המייחס להם ששה אישומים בגין ביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה.

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד עינת בלנרו, הנאשמים, פריג' אבו דאהר (29), מאלכ אבו מנדיל (28), מחמוד עווידאת (25) ורמדאן אבו גולה (24) הצטרפו לארגון חמאס ובמסגרת פעילותם בארגון, בהזדמנויות רבות בין השנים 2016 - 2019 השתתפו בהתפרעויות בגדר הגבול בין ישראל לרצועת עזה, הציתו צמיגים, ידו אבנים ובקבוקי תבערה ואף זרקו מטעני צינור בקרבת גדר הגבול, כל זאת כדי לפגוע בחיילי צה"ל הנמצאים בשטח ישראל ולהפריע להם לפעול כנגדם.

כמו כן, עסקו הנאשמים יחד עם חברי חוליה נוספים בהפרחת עשרות בלוני בלוני נפץ ועפיפוני תבערה מרצועת עזה לשטח ישראל על מנת לשרוף שדות בשטחי ישובים בעוטף עזה.

עוד עולה מכתב האישום, כי הנאשמים תכננו להסתנן לשטח ישראל, כאשר כל אחד מהם יביא עמו סכין או נשק אחר, וזאת על מנת להיעצר על ידי כוחות הביטחון ולא לחזור לרצועת עזה.

ביום 30.8.19 סמוך לשעה 14:00, חצו הנאשמים את גדר הגבול בין עזה לישראל, אחד הנאשמים חתך את הגדר, הנאשמים עברו מתחת לגדר ונכנסו לשטח ישראל. סמוך לאחר מכן, נעצרו הנאשמים על ידי כוחות צה"ל כשעל גופם שני סכינים ורימון רסס.

כתב האישום מייחס לנאשמים, כל אחד לפי חלקו, עבירות בגין ביצוע עבירות של חברות בארגון טרור, התפרעות, ניסיון לחבלה מחמירה, פעולה בנשק למטרות טרור, ניסיון הצתה המהווה מעשה טרור, פגיעה ברכוש, הסתננות, אימונים צבאיים אסורים, קשירת קשר לפשע (רצח) ועוד.

הפרקליטות הגישה בקשה להאריך את מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.

מחבלי חמאס כתבי אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד