כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"עוד זבל של חדשות"

רוב במפלגה הדמוקרטית להדחת טראמפ

לאחר הטענות שהוא ביקש עזרה פוליטית מאוקראינה, הדמוקרטים דורשים לפתוח רשמית בהליך הדחה של הנשיא דונלד טראמפ • טראמפ הכחיש את הדברים, וטען כי ההדחה תהיה "חיובית" מבחינה פוליטית עבורו • "הדמוקרטים היו חייבים להרוס בכוונה עם עוד זבל של חדשות על ציד מכשפות"

רוב במפלגה הדמוקרטית להדחת טראמפ
הנשיא טראמפ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הדמוקרטים דורשים לפתוח רשמית בהליך הדחה של הנשיא דונלד טראמפ, לאחר טענות שהוא ביקש עזרה פוליטית מאוקראינה.

ההחלטה של ​​יושבת ראש בית הנבחרים הדמוקרטית ננסי פלוסי באה בעקבות דרישות הולכות וגוברות מצד מפלגתה. היא אמרה שהנשיא "צריך לתת את הדין".

טראמפ הכחיש את הדברים, וטען כי ההדחה תהיה "חיובית" מבחינה פוליטית עבורו. אף נשיא ארה"ב מעולם לא הודח מתפקידו בהדחה של המפלגה היריבה.

ישנה תמיכה רחבה בקרב הדמוקרטים בבית התחתון בהדחה - יותר מ- 145 מתוך 235 חברים בעד. אך אם ההדחה תעביר לשלב הבא, סביר להניח שהיא לא תעבור את הסנאט שבשליטת הרפובליקנים, וסקרי דעת הקהל מראים שהדבר לא פופולרי בקרב המצביעים הרפובליקנים בארצות הברית.

טראמפ הגיב על ההכרזה של פלוסי בטוויטר וכתב: "היה יום חשוב באו"ם, הדמוקרטים היו חייבים להרוס בכוונה עם עוד זבל של חדשות על ציד מכשפות. זה רע למדינה, הם אפילו לא ראו או שמעו מעולם את תמליל השיחה. זה הטרדה נשיאותית!".

הסיפור החל בעקבות פרשה שנחשפה בסוף השבוע שעבר, בכיר בקהילת המודיעין האמריקנית הגיש תלונה סודית נגד טראמפ, הוא טען כי בשיחה עם נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, טראמפ ביקש מזנסקי לחקור את האנטר ביידן, בנו של ג'ו ביידן, שכנראה יתמודד מול טראמפ לנשיאות בשנה הבאה, הבן האנטר היה בכיר בחברת הגז האוקראינית "בוריסמה". ג'ו ביידן, סגן נשיא ארה"ב לשעבר, הוא מבין המועמדים המובילים בפריימריז הדמוקרטיים לנשיאות, ואם ינצח הוא יתמודד ישירות מול טראמפ.

דונאלד טראמפ דמוקרטים הדחה רפובליקנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד