כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פרסום ראשון • צפו

נציגי יהדו"ת מסרבים לחתום על התוצאות החדשות

פרסום ראשון: נציגי יהדו"ת מסרבים לחתום על התוצאות - "דגל שחור מתנוסס מעליהן" • השופט מלצר: "על חודו של קול" • צפו בתיעוד מהצבעת המחאה 

נציגי יהדו"ת מסרבים לחתום על התוצאות החדשות
חברי 'יהדות התורה' בסיום הבחירות צילום: שלומי כהן/פלאש 90

לאחר הלילה הדרמטי אמש (שלישי) בו הוכרע על פי ספירה מחודשת של הקולות כי יהדות התורה תאבד מנדט ותקבל בסה"כ 7 מקומות בכנסת הבאה - במפלגה זועמים וטוענים כי ההכרעה הושגה במרמה.

גורם במפלגה אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים' כי כמחאה כל שינוי התוצאות, הוחלט שהנציגים בוועדה לא יחתמו על התוצאות המעודכנות. הוא נימק בכך ש"דגל שחור מתנוסס מעל התוצאות הללו שהושגו במרמה".

אברהם וובר, נציג דגל התורה, אמר בדיון: "יש פה כמה תמיהות. אני חושב שפשוט מאוד אני ציפתי מהשופט שיסביר מה קרה בשעות האחרונות, מאיפה הגיעו קולות ב-24 השעות האחרונות. חבל שלא נאמר שאין לנו זיופים. לא מצאתי על ה-120 אחוז הצבעה ולא שמענו מחאה על כך על ידי השופט".

וובר הוסיף כי, "לא ייתכן שאתמול בלילה יצאה הודעה לעיתונות ללא מספרים. לא ייתכן שחבר הוועדה לא השיג את המספרים. זה לא מכובד שחברי הוועדה קיבלו את הנתונים יחד עם העיתונאים שקיבלו הודעה לעיתונות".

השופט חנן מלצר: "עד 10 בלילה לא ידעתי על ההחלטה, זה היה על חודו של קול. הקולות נבדקו שלוש פעמים". לדבריו, "יש הפקת לקחים, אני לוקח אחריות. נתנו לפי פרסום התוצאות לאנשים להיכנס למסמכים ומה שקרה הם ניסו למצוא עוד לקויות וזה גרם לפניות מיותרות לבית משפט".

"היינו סמוכים ובטוחים שאלו הם התוצאות והם בהפרשים מאוד קטנים, גם בגושים, גם בנבחרים וגם באחוז החסימה. זה המצב. כל אחד יוכל לבדוק את הנתונים", הוסיף מלצר, וביקש לאשר את התוצאות לפיהן יהדות התורה זכתה בשבעה מנדטים.

יצוין כי בשעה זו התוצאות המעודכנות מוצגות באופן רשמי בפני נשיא המדינה ראובן ריבלין.

יצחק פינדרוס יהדות התורה ועדת הבחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד