כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בסיוע האינטרפול

הנוכל מבני ברק נתפס ביוון והוסגר לישראל

שמעון יהודה חיות תושב בני ברק לשעבר שהונה רבים ונמלט מהארץ במהלך משפט שמתנהל נגדו אשר במסגרתו הוגש נגדו כתב אישום  בגין עבירות שונות ובכללן עבירות הונאה ומרמה - נתפס ביוון והוסגר לישראל

הנוכל מבני ברק נתפס ביוון והוסגר לישראל
שמעון יהודה חיות צילום: צילום עצמי

תושב בני ברק לשעבר, הוסגר לישראל על ידי משטרת ישראל, באמצעות נציגיה באינטרפול, ביוון ובאירופה. שמעון יהודה חיות, המכנה עצמו בין היתר כסיימון לבייב, נמלט מהארץ במהלך הליך משפטי מתנהל, אשר במסגרתו הוגש נגדו כתב אישום על ידי פרקליטות מחוז ת"א בגין עבירות שונות ובכללן עבירות הונאה ומרמה.

חיות ברח מישראל במהלך שנת 2017 והוכרז כדרוש לרשויות האכיפה, אשר ביצעו מגוון פעולות חקירה גלויות וסמויות בהיקף נרחב, בארץ ובחו"ל בשיתוף פעולה עם רשויות אכיפה נוספות, הכל במטרה להביאו לדין. חיות נחת בשעות הצהריים (שני) בישראל מלווה בשוטרי משטרת ישראל, זאת לאחר שנעצר על ידי רשויות האכיפה ביוון כאשר הוא נושא תיעוד מזויף.

המעצר בוצע בסיוע ובשיתוף פעולה של אגף החקירות והמודיעין במשטרת ישראל והאינטרפול, תוך מימוש יכולות תיאום ואכיפה בינלאומיים משמעותיים. פעילות מורכבת ומקצועית זו נעשתה במסגרת הלחימה הנחושה של משטרת ישראל נגד פעילותם הפלילית בארץ ובעולם של עבריינים ישראלים.

בכתב אישום שהוגש נגדו בעבר בבית משפט השלום בתל אביב מתואר, כיצד התחיל חיות את חיי ההונאה כבר מגיל צעיר, כשגנב צ'קים ממשפחה בקרית אונו, בהיותו בייביסיטר לבנם הקטן. וכן ממשפחות נוספות. עם הכסף, קנה רכב פאר ולמד שיעורי טיסה, בקורס בו הונה את אחד מחבריו ללימודים כששכנע אותו להשקיע בדבר שאינו קיים.

בעקבות כתב האישום, חיות כאמור נמלט מישראל עם דרכון מזויף, ישב במאסר שלוש שנים בפינלנד על כך שהונה שם שלוש נשים ובשנת 2017 הורשע שוב בישראל, אך שוחרר בערבות על-ידי מקורביו ועקבותיו נעלמו עד שהעיתון VG הנורבגי גילה את מעשיו האחרונים. חיות איבד את כל כספם של הנשים שהונה, ואף איים עליהם שאם יפעילו נגדו לחץ הם "יישאו בתוצאות עד סוף חייהן". 

עם הסגרתו לישראל אומרים במשטרה כי "ההיבט הבינלאומי מהווה נדבך מרכזי בפעילות האכיפה של משטרת ישראל ומערך נציגי משטרת ישראל בחו"ל מהווה 'חוד החנית' לקידום היעדים האסטרטגים והטאקטים של משטרת ישראל בחו"ל". עוד הוסיפו כי איתורו ומעצרו של החשוד התאפשר לאחר מבצע מורכב וחקירה מתמשכת ומיד עם נחיתתו של חיות והשוטרים בנתב"ג, הוא הועבר להמשך טיפול יחידת ההונאה של משטרת מחוז ת"א.

חיות יובא מחר (שלישי) בערב יום כיפור לבית משפט השלום בתל אביב, שם המשטרה תבקש להאריך את מעצרו ולחדש ההליכים המשפטיים נגדו.

העיתון הנורבגי VG פרסם בחודש פברואר השנה תחקיר על הבחור הצעיר, וחשף כיצד החליף חיות את שמו בתעודת זהות והציג את עצמו בפני אנשים כבנו של איש העסקים לב לבייב וכל זאת כדי לנצל ולרמות נשים. על פי התחקיר, לבייב עצמו ניסה לעצור את מעשיו של המתחזה והגיש תלונה במשטרה כנגדו, אך חיות ממשיך במעשיו.

לפי העיתון הנורבגי, שהצליח ליצור קשר עם שתי נשים שחיות הונה, הוא הציג בפני הנשים רכבי פאר ומטוסים פרטיים, סיפר להם על חייו הראוותנים ולבסוף כאשר קנה את אמונם, ביקש "הלוואה קטנה" בשביל לטפל באיומים נגדו, ולפעמים גם נתן שעונים מזויפים כפיקדון לחוב.

שמעון חיות הסגרה לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד