י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
התושיה המהירה מנעה טבח המוני

בלתי נתפס: חצי שעה הסתובב באין מפריע

אזרחי גרמניה היהודים מודאגים מאוד, לא רק בעקבות הפיגוע עצמו שנמנע בחסדי שמים, אלא עקב כך שבמשך חצי שעה הסתובב הרוצח ממקום למקום עם הרובה השלוף ולא נעצר | מדוע לקח למשטרה כ"כ הרבה זמן? | "זיהו אותו במצלמות ולכן סגרו את הדלתות והתקשרו למשטרה, שהגיעה אחרי זמן רב יחסית"

בלתי נתפס: חצי שעה הסתובב באין מפריע
יהודי הקהילה של ביהכנ"ס בברלין בצאת הצום צילום: הקהילה היהודית בברלין

כישלון בלתי מוסבר של המשטרה הגרמנית, שבמשך חצי שעה הסתובב הרוצח הנאו נאצי עם רובה שלוף וירה בכמה מקומות באין מפריע, מה שעלול היה להסתיים בטבח המוני בתוך בית הכנסת, שהיה עמוס מתפללים.

ישראלי המתגורר בגרמניה, יואב לוי, דיווח בחשבון הטוויטר שלו, "‏מצלמת הראש של היורה מהאלה. ראו כמה מזל שבבית הכנסת זיהו את התוקף במצלמות בזמן ונעלו את הכניסות. חד משמעית נמנע כאן פיגוע גדול הרבה יותר. כ-80 בני אדם שהו באותה העת בתוך בית הכנסת, ‏‎יש להם מצלמה במעגל סגור. אני לא יודע איך שמו לב, אבל ראש הקהילה סיפר שזיהו אותו במצלמות ולכן סגרו את הדלתות והתקשרו למשטרה, שהגיעה אחרי זמן רב יחסית".

כזכור, אתמול נמנע פיגוע קשה בבית הכנסת בגרמניה, לאחר שניאו נאצי גרמני תיעד את עצמו באמצעות הקסדה שחבש את מסע הירי הקטלני, את רכבו המלא בתחמושת, את הניסיונות לפרוץ לבית הכנסת בעיר האלה ואת רצח שני האזרחים. בנס גדול הוא לא הצליח, אם חלילה היה מצליח לפרוץ פנימה, המקום היה הופך למרחץ דמים. 

היורה לא הצליח לרצוח יהודים, אך ירה בגבר ואשה לא יהודים שהיו באזור, ואז נמלט מהמקום כשהוא משליך בדרך את הקסדה ועליה המצלמה עם תיעוד מסע הירי בכמה מקומות בעיר. החיפושים אחריו נמשכים. 

פני הרוע. הרוצח לאחר שסיים את מסע הירי.

היורה תיעד את עצמו במשך יותר מחצי שעה, יורה ברחוב, מסתובב כאוות נפשו, רוצח שני אנשים, גבר ואישה בשני מקומות שונים, והשאלה הנשאלת, איפה היתה המשטרה בכל הזמן הזה?

רבה של הקהילה בברלין, הרב יהודה טייכטל, הגיב על הפיגוע ואמר, "ראשית כל, אנחנו עומדים לצד הקהילה שנפגעה ומבכים את לכתם של הנרצחים. אי אפשר לתאר את הדרך האכזרית של התוקף, ובפרט שמדובר ביום כיפור, היום הקדוש ביותר לעם היהודי, אנחנו קוראים לממשלת גרמניה להגביר את האבטחה ולאבטח את כלל בתי הכנסת בגרמניה, נודע לנו על הפיגוע תוך כדי תפילות יום כיפור, כשגורם בטחוני בכיר ניגש אליי באמצע תפילת מוסף ועדכן אותי על הפיגוע. מיד תוגברה האבטחה על בית הכנסת שלנו, לצד בתי כנסת נוספים".

יו"ר רבני גרמניה סגן יו"ר הועדה המתמדת של 'ועידת רבני אירופה' ורבה של פרנקפורט הרב אביחי אפל, אמר בתגובה לפיגוע: "כולנו מזועזעים מהרצח הנוראי ומהניסיון לפיגוע בבית הכנסת במהלך יום הכיפורים. בעת בו הקהל התאסף לתפילה ולבקשת רחמים על כלל ישראל, מפגע נאצי ניסה לפגוע במתפללים התמימים ולבסוף רצח שני עוברי אורח. ועידת הרבנים האורתודוקסים בגרמניה קוראת לחיזוק השמירה על כלל המוסדות היהודיים בעת בה מפגעים חשים כי בידם למצוא סדקים בשמירה. אנו מברכים ומודים לשירותי השמירה והמשטרה שפועלים במהלך כל השנה ובמיוחד מאז הפיגוע במקום והעניקו למתפללים תחושת ביטחון להמשיך את תפילות יום הכיפורים. אנו שולחים ניחומים למשפחות ההרוגים."

ראש עיריית קרית ביאליק, אלי דוקורסקי צייץ בחשבון הטוויטר שלו וסיפר כי העיר התאומה שטגליץ צלנדורף שבברלין בירת גרמניה, שיגרה אלינו הערב את ההודעה הבאה: "אנחנו בטוחים ששמעת על האירוע הנורא בגרמניה, אנחנו בהלם, אנחנו לא יכולים להאמין מה שקרה היום בעיר האלה, ביום הקדוש של יום כיפור, אנחנו נותרנו ללא מילים, ואנחנו מתביישים בשביל המדינה שלנו".

בתוך כך, בעקבות הפיגוע בבית הכנסת בגרמניה ביום הכיפורים, האבטחה סביב נבחרת ישראל בכדורגל שנמצאת באוסטריה תוגברה עוד יותר, אנשי הביטחון ביקשו מאנשי ההתאחדות והשחקנים להיות ערניים. כך דווח באתר הספורט one.

עוד דווח, כי היתה אבטחה גדולה מראש, אך בעקבות מה שקרה בגרמניה האבטחה תוגברה, כמו כן, כאשר הנבחרת עוברת בכבישים, המשטרה המקומית עוצרת את התנועה לחלוטין ומלווה בכוחות גדולים את השחקנים.

אנטישמיות בגרמניה פיגוע בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד