י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הצהרה אמיתית או פחד מהרודן

הקהילה היהודית פרסמה תמיכה בארדואן

נשיא טורקיה יצא למבצע מיוחד נגד הכורדים בצפון סוריה, בהם הוא רואה אויב מר. הקהילה היהודית במדינה יצאה בהצהרת תמיכה במעשיו, חרף הגינויים מכל העולם כולל ממדינת ישראל | בינתיים מנין הקורבנות מצד הכורדים הולך ועולה 

הקהילה היהודית פרסמה תמיכה בארדואן
רויטרס

הקהילה היהודית בטורקיה הצהירה על תמיכה ב"פעולה למלחמה בטרור" בצפון סוריה נגד הכורדים.

בהצהרה שפרסמה הקהילה בחשבון הטוויטר הרשמי שלה, שעות לאחר ההכרזה על השקת מבצע "אביב השלום", מסרה הקהילה היהודית בטורקיה: "אנו מאחלים הצלחה למדינתנו וצבאנו המפואר במאבקם בטרור." כך דיווח האתר daily Sabah.

בנוסף, מנהיגים סורים, כורדים וטורקמנים המתגוררים בטורקיה הודיעו גם הם על תמיכתם בטורקיה במאבקה נגד "גורמי טרור" בצפון סוריה, כלומר הכורדים, בישיבה מיוחדת שקיימו אתמול (רביעי) בדרום מזרח מחוז טורקיה בגזיאנטפ.

"בתור תושבי האזור אנו מצהירים כי אנו מוכנים לספק כל תמיכה בפעולה למתן שלום וביטחון באזור". אמרו בהצהרה.

בתוך כך, טורקיה תקפה 181 מטרות צבאיות של הכורדים, מאז החל אתמול המבצע הצבאי בצפון סוריה עליו הכריז ארדואן, כך הודיע שר ההגנה הטורקי. התקיפות בוצעו על ידי חיל האוויר הטורקי ועל ידי כוחות ארטילריה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שסופג ביקורת קשה גם מחברי מפלגתו הרפובליקנים, על החלטתו לסגת מסוריה, ובכך הפקיר את הכורדים בני בריתם של האמריקאים, אמר כי ארה"ב העבירה מספר אסירים המשתייכים לדאעש אל מחוץ לסוריה מחשש שיימלטו.

רג'פ טאיפ ארדואן הקהילה היהודית בטורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד