י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מדוע הוסרו הסרטונים מהרשתות

ביה"כ שהיה יעד לטבח, נהרס ב'ליל הבדולח'

מדוע הוסרו הסרטונים מתיעוד הטבח בהאלה שבגרמניה | וגם, הקונסול גילה בצירוף תמונה, כי בית הכנסת שהיה יעדו של הרוצח, נחרב בליל הבדולח ונבנה מחדש אחרי השואה

ביה"כ שהיה יעד לטבח, נהרס ב'ליל הבדולח'
אילוסטרציה צילום: pixabay

שעות לאחר שרשתות החברתיות הוצפו בסרטונים מתוך תיעוד מסע הטבח שביצע צעיר ניאו נאצי בגרמניה, מפעילי הרשתות החברתיות הסירו אותם וזאת כדי לא לתת לגיטימציה לעוד רוצחים פוטנציאליים, כשהם רואים את הפרסום הגדול שמקבל הרוצח, הם רוצים גם הם להיות מפורסמים, הם מתכננים לרצוח בעצמם ולומדים דרך הסרטונים את המחדלים כביכול ונערכים מראש כיצד לצלוח את המשימה ולסיים את המלאכה שקודמם לא הצליח לסיים.

נזכיר, בבוקר יום הכיפורים הגיע נאצי מתועב לבצע טבח נוראי בבית הכנסת בעיר האלה בגרמניה, בנס גדול הטבח נמנע אודות לתושייתם של המאבטחים שצפו במצלמות במעגל סגור, ראו את הרוצח ברחוב עם נשק ונעלו את הדלתות במיידי. הרוצח ירה פעמיים על אחת הדלתות ולא הצליח לפרוץ את הדלת ולהיכנס פנימה, הרוצח עזב בעצבים את המקום תוך שהוא מסנן קללות, ורצח שני אנשים אקראיים, אשה שצעדה ברחוב, וגבר בתוך מסעדה טורקית.

המחדל הגדול הוא של המשטרה, כיצד למעלה מחצי שעה, הסתובב הרוצח כאוות נפשו ברחוב ללא תגובה מצד המשטרה. כמו כן הרוצח עדיין לא נתפס לפי שעה. הוא תיעד את עצמו במצלמת הקסדה, והעלה הכל לחשבון אינסטגרם המשויך לקבוצת ניאו נאצים. משם צופים לקחו את התיעוד והחלו לפרסם ברשתות החברתיות. לאחר מספר שעות, הסרטונים נמחקו מהרשתות החברתיות על ידי אנשי הרשתות. 

עיתונאים מכל רחבי העולם וגם בישראל, קיבלו הודעות מטוויטר שהציוצים שלהם עם התיעוד נמחק, מכיוון שזה "מפר את הכללים של טוויטר, וגורם לעידוד אלימות". לאחר מחיקת התיעודים, הגיבו עיתונאים מרחבי העולם על כך. וטענו שהרשתות מנטרות את התיעוד, כך שגם אם מישהו העלה את התיעוד כדי לגנות את הרצח, הרשת לא מזהה את הכתוב, ופשוט מוחקת את התיעוד.

בתוך כך, מפרסם הבוקר (חמישי) דני דיין, קונסול ישראל בניו יורק. תיעוד של בית הכנסת שהיה יעד להתקפה - מזמן ליל הבדולח. ‏"זו תמונה של ביה"כ המקורי של האלה לאחר שנהרס ע"י נאצים בליל הבדולח. כיום אולם התפילה של בית העלמין היהודי משמש כבית כנסת ובו ניסה נאצי בן-ימינו לטבוח ביהודים", כך כתב הקונסול הראשי בצירוף התמונה מליל הבדולח. עברו 80 שנה מאז, אך כלום לא השתנה, בגרמניה חיים עדיין נאצים שמנסים לטבוח ביהודים.

ליל הבדולח פיגוע ירי אנטישמיות בגרמניה דני דיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד