י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פינדרוס יכנס?

'יהדות התורה' מערערת: "מגיע לנו מנדט שמיני"

בתום המועד בו ניתן להגיש לערער על תוצאת הבחירות, ביהדות התורה לא אומרים נואש ומערערים על התוצאה הסופית שגרעה ממפלגתם מנדט ומנעה את כניסתו לכנסת של יצחק פינדרוס | "על פי הבדיקות נפלו שיבושים. תיקון השיבושים יביא לכך שלסיעה יהיו שמונה מנדטים"

'יהדות התורה' מערערת: "מגיע לנו מנדט שמיני"
הצבעה בקלפי צילום: דוברות המשטרה

פחות מחודש לאחר הבחירות ובתום המועד בו ניתן לערער על פי החוק על תוצאות הבחירות, סיעת 'יהדות התורה' הגישה היום (חמישי) ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים, בו היא דורשת לשנות את תוצאת הבחירות ולהשיב למפלגה את המנדט המדיני שנלקח ממנה והועבר לליכוד בהחלטת השופט חנן מלצר.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', את העתירה הגיש עו"ד איתן הברמן, והיא הוגשה היום בפני בית המשפט בה מפורט על 230 עמודיה מדוע המנדט צריך לחזור לידי יהדות התורה.

עו"ד הברמן טוען בעתירה, כי "על פי הבדיקות שנערכו על ידי הסיעה, נפלו בתוצאת הבחירות שיבושים. תיקון השיבושים יביא לכך שלסיעה יגיע 8 מנדטים (ולא 7) ולליכוד יעמוד על 31 מנדטים (ולא 32). לאור זה, חה"כ (לשעבר) יצחק זאב פינדרוס, יכנס לכנסת במקומה של הגב. קטי שטרית".

בעתירה מתלוננים ב'יהדות התורה' על שני סוגים של שיבושים אשר התגלו בתוצאת הבחירות. אחת הטענות היא, כי לא נפסלו קלפיות בירכא ובפוריידיס שבהן בוצעו זיופים, ונקבע 'אחוז ליקוי פוסל' גבוה (3.25%) לצד גישה מקלה בהכשרת קלפיות מזויפות. לטענתם "כפועל יוצא בתוצאות הבחירות, נכללות כנראה קלפיות שיש בתוצאותיהן זיוף" וכן טענה על "טעויות אנוש שאירעו בקלפיות השונות בעת העתקת גיליונות הספירה".

ב'יהדות התורה' מציגים את גיליונות הספירה ובתום הבדיקה שנערכה על ידם, הם מבקשים מבית המשפט לשנות את התוצאה במאות קולות, לפי דרישתם הם מבקשים להוסיף ל'יהדות התורה' 44 קולות, לסיעת ש"ס יש להוסיף 52 קולות. כתוצאה מכך המנדט השמיני ייכנס לכנסת במסגרת הסכם עודפים.

בנוסף הם מבקשים בעתירה לגרוע 41 קולות מסיעת 'ימינה' וכן לגרוע 625 קולות מסיעת 'הליכוד'. בעתירה הם מציינים, כי "תיקון של כל אחד מהשיבושים המתוארים די בו כדי להביא לשינוי תוצאת הבחירות".

הערכה היא כי החלטת השופטים תהיה לקיים בחירות חוזרות בקלפיות בהן עולה חשד לזיופים, אז רוב הסיכויים הם ש'יהדות התורה' תפסיד את המנדט, שכן רוב הזיופים הם בישוב ירכא שם מתגורר מקום 33 בליכוד, חבר הכנסת לשעבר פטין מולא, שיגייס את תשובי היישוב למען 'הליכוד' כדי להגדיל את סיכוייו להיכנס לכנסת במהלך הקדנציה הבאה.

יהדות התורה יצחק פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד