י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

המהפך באגד: כל הפרטים על העידן החדש בחברה הותיקה

עם חיבור לעבר ומחויבות לעתיד, ניצניו הראשונים של העידן החדש – המעבר מקואופרטיב לחברה, חדשנות וקידום טכנולוגי עצום בייעול מערך השירות, שילוב אוטובוסים חשמליים במערך קווי התחבורה הציבורית, שותפות בחברת התפעול של הרכבת הקלה בירושלים ובתל אביב, הרחבת המידע לציבור והנגשת השירותים התחבורתיים המתקדמים – הם חלק מתפישה רחבה, אסטרטגית, של הנהלת אגד

המהפך באגד: כל הפרטים על העידן החדש בחברה הותיקה
אוטובוסים של אגד צילום: יח"צ

שנת תש"פ אינה עוד שנה בקורותיה של אגד. היא תירשם כשנת מהפך, כזאת שעידן חדש יפציע בה ויפתח פרק חדש בהתנהלותה של החברה השזורה בקורותיה של מדינת ישראל. השינוי, תוואי הדרך החדש של אגד, כבר ממש מעבר לפינה. הוא מתחיל עכשיו.

עם חיבור לעבר ומחויבות לעתיד, ניצניו הראשונים של העידן החדש – המעבר מקואופרטיב לחברה, חדשנות וקידום טכנולוגי עצום בייעול מערך השירות, שילוב אוטובוסים חשמליים במערך קווי התחבורה הציבורית, שותפות בחברת התפעול של הרכבת הקלה בירושלים ובתל אביב, הרחבת המידע לציבור והנגשת השירותים התחבורתיים המתקדמים – הם חלק מתפישה רחבה, אסטרטגית, של הנהלת אגד.

בהיותה הגוף המוביל, המקצועי והוותיק בתחום התחבורה הציבורית בישראל, מאז יסודה של אגד לפני כ-80 שנה, האוטובוסים של החברה משנעים אלפי נוסעים ביום וגומעים אלפי קילומטרים כדי להגיש את השירות הזמין, היעיל והבטיחותי ביותר.

טכנולוגיות משוכללות • קרדיט: אגד

ההתפתחות הטכנולוגית המואצת ותודעת השירות שרווחת בעולם התחבורה, הציבו את אגד בפני אתגרי הסביבה המשתנה והצעידו את החברה לקראת השינויים החדשניים שהוטמעו בה.

בעולם של מודעות הולכת וגוברת לשמירה על הסביבה, תחבורה ירוקה היא הסמל החדש של אגד. אם להשתמש בביטוי הנכון, האוטובוסים החשמליים של אגד הם הירוק החדש. לפי שבועות אחדים הגיעו לשערי ירושלים עשרה אוטובוסים חשמליים, ששולבו במערך התחבורה הציבורית בבירה. הם הפתיחה הרשמית למהלך הדרמטי שישנה את מאזן הזיהום והתחבורה השקטה בשנים הבאות.

לפני למעלה משנתיים הופעלו בהצלחה רבה עשרים וחמישה אוטובוסים חשמליים בחיפה. הניסיון המוצלח והמוכח שהצטבר בחיפה, מיושם לרווחתם של משתמשי התחבורה הציבורית בירושלים. הכנסתם לשירות של האוטובוסים החשמליים, הכניסה את אגד לעידן חדש. אוטובוסים חשמליים נחשבים בשנים האחרונות לאלטרנטיבה מועדפת בתחום התחבורה הציבורית בעולם. האוטובוסים החשמליים חוסכים בשימוש בדלק, הם אינם פולטים זיהום אוויר כלל, הם שקטים וגורמים לפחות ממחצית פליטות גזי החממה לעומת אוטובוסי דיזל.

בטווח של עד שנתיים, אם לשפוט לפי התוכניות השאפתניות של החברה, תפעיל אגד מעל ל-100 אוטובוסים חשמליים ברחבי הארץ.

מובילים בכל דרך • קרדיט: אגד

העידן החדש שמפציע בזירת התחבורה הציבורית, השינויים הבולטים שעומדים להיות חלק בלתי נפרד מהעולם הזה, מביאים באמתחתם את בשורת הנסיעות על פי דרישה. עולם המחר של התחבורה הציבורית פוסע לשם.

תחבורה על פי דרישה "תופרת" מסלול לאוטובוסים בהתאם לדרישות המתקבלות באמצעות האפליקציה. אנשים שרשומים המערכת, יכולים להזמין נסיעה מיעד ליעד ולשלם עליה מראש באמצעות היישומון, כאשר האוטובוס מתווה את מסלול נסיעתו בהתאם לדרישות הנסיעה שהתקבלו באותו אזור.

בשל הזמינות הגבוהה, הנוחות, טווחי וזמני הנסיעה הקצרים שמאפשרת תחבורה מתקדמת על פי דרישה, אגד חתמה על הסכם עם משרד התחבורה לביצוע פיילוט בתחבורה לפי דרישה בירושלים ובמיקום נוסף שטרם נקבע. אגד, כמובילת התחבורה הציבורית בישראל, בונה מערכי תחבורה על פי דרישה במתחמים מוגדרים והשימוש בהם יתבצע באמצעות רישום והזמנה מראש באפליקציית אגד.

באגד יודעים, שהנהג עומד במרכז חווית השירות של הנוסע. בתוך למעלה ממיליון מפגשים יומיומיים בין נהגי אגד לנוסעים, מתרחשים הרבה אירועים מרגשים, משמעותיים לצד רגעים קטנים של אכפתיות ועזרה. הרגעים הקטנים הם אלה הקובעים את תדמית אגד אצל הנוסעים ומציבים רף גבוה של מחויבות לשירות מצוין, מקצועי ואדיב.

בתחרות "הנהג שלנו", שהתקיימה זו הפעם השלישית, התבקשו הנוסעים לשלוח סיפורים ועדויות על נהגים. למעלה מ-2,000 עדויות, סיפורים וחוויות יוצאות דופן, הגיעו למבצע "הנהג שלנו" מאלפי נוסעים בקווי אגד ברחבי הארץ. היו אלה סיפורים על נועם ההליכות, האדיבות, הרגישות והעזרה למוגבלים, שהפגינו נהגי אגד השונים כלפי ציבור הנוסעים.

העדויות והסיפורים שהתקבלו היו מרגשים ומרשימים כאחד. אף אחד מהנהגים לא עשה את המעשים הטובים על מנת לקבל פרס. זוהי הנורמה ההתנהגותית באגד; זה ה-DNA.

בשורות אגד, ברחבי הארץ בכלל ובירושלים בפרט, עשרות נהגים שומרי תורה ומצוות, ובהם בעלי וותק של עשור ויותר. נהגים אלה, היושבים מאחורי ההגה בקווים המשרתים את האוכלוסייה החרדית בשכונות החרדיות בירושלים, אבל לא רק, מעידים על היות אגד מקום עבודה מתחשב באורח חייו של הנהג שומר המצוות.

אגד חול המועד תחבורה ציבורית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד