י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בעקבות הפקרת הכורדים לידי ארדואן

העיתונאי לערוץ הישראלי: "רואים בטראמפ בוגד"

ביקורת חריפה נשמעת ביומיים האחרונים נגד הנשיא טראמפ שבגד לכאורה בבני בריתו הכורדים שלחמו בעוז מול ארגון הטרור דאעש והצליחו להכניעו וכעת נתונים לטבח מצידו של הרודן ארדואן

העיתונאי לערוץ הישראלי: "רואים בטראמפ בוגד"
העיתונאי רידואן בזאר צילום: מתוך שידורי כאן 11

העולם כולו עוקב בדריכות ובדאגה אחר המתרחש בצפון סוריה, שם מתחולל טבח מצידו של צבא טורקיה נגד המורדים הכורדים. זאת כיומיים לאחר נטישת הכוחות האמריקנים את האזור בהוראת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

רידואן בזאר, עיתונאי בתל אבייד שבצפון סוריה, בשיחה עם 'כאן11' סיפר: "בטחו מאוד בכוחות האמריקניים, אך כעת הם רואים בטראמפ בוגד, רואים אותו כמי שעזב אזרחים חסרי הגנה כטרף קל".

בתוך כך הודיע ‏הנשיא טראמפ כי "ישנן שלוש אפשרויות לפתרון המשבר בסוריה - האופציה הראשונה היא לשלוח אלפי חיילים ולנצח בצורה צבאית, "להכות" את טורקיה כלכלית ולהחיל עליה סנקציות או לתווך בין הכורדים לטורקים". בנוסף דווח כי הנשיא טראמפ הורה לדיפלומטים אמריקנים לתווך בין טורקיה לכורדים בסוריה, כדי להביא להפסקת אש בין הצדדים.

עוד דיווחו העיתונאים עמרי חיים ורועי קייס ב'כאן 11', כי ‏בכיר במשרד החוץ האמריקני אמר, כי ארה"ב תפעל נגד טורקיה אם זו תנקוט בצעדים לא אנושיים ולא מידתיים כנגד אזרחים, במהלך פלישתה לצפון מזרח סוריה. הבכיר הוסיף כי צעדים אלה כוללים בין השאר טיהור אתני או ירי מכוון אל עבר אוכלוסייה אזרחית, ושעד כה לא נצפו דוגמאות לכך

הטבח הטורקי בכורדים דונלד טראמפ רג'פ טאיפ ארדואן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד