ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
בעקבות השימוע

הפרשנים מעריכים: כתב אישום לא על שוחד

על פי הפרשנים, השימוע לראש הממשלה נתניהו לא ישנה את תיק 1000-תיק המתנות, אך הדבר שונה בתיק 4000, שם על פי הפרשנים סיכוי גבוה כי לא יוגש כתב אישום על שוחד | "עורכי הדין של ראש הממשלה הציגו בשימוע פרשנות אלטרנטיבית שתיבחן ביסודיות באשר לתיק 4000"

הפרשנים מעריכים: כתב אישום לא על שוחד
אמנון אברמוביץ'/בנימין נתניהו צילום: פלאש 90

הפרשן המשפטי של ערוץ 13 מעריך כי השימוע לראש הממשלה בנימין נתניהו, לא ישנה דבר בתיק 1000 - פרשת המתנות, ועמדת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט נותרה כשהייתה.

עם זאת, כך על פי הערכתו של ברוך קרא שהתראיין למהדורת החדשות בטרם כניסת השבת, בתיק -4000 - בזק-אלוביץ'-וואלה, המצב שונה.

על פי הדיווח, תיק 4000 הוא תיק מורכב מאוד וגורמים במשרד המשפטים אינם משוכנעים אם התיק מחזיק סעיף שוחד כפי שגיבשו עמדה תחילה, אך ביניהם יש שסבורים שאפשר להגיש את תיק 4000 בגין הפרת אמונים, שהיא עבירה חמורה פחות.

לעומת זאת, אמנון אברמוביץ' פרשן חדשות 12 אמר אמש, כי בארבעת ימי השימוע שנערכו במשרד המשפטים, עורכי הדין של ראש הממשלה עמית חדד ויוסי אשכנזי, הציגו פרשנות אלטרנטיבית שתיבחן ביסודיות באשר לתיק 4000.

עם זאת מסביר הפרשן, עד כה טרם נקבעו ימי השלמות חקירה בכל התיקים. לדבריו, טיעוני עורכי הדין של נתניהו לא שינו דבר בתיקים 1000 ו-2000.

לדברי אברומוביץ', במשרד המשפטים מנסים להאיץ את לוח הזמנים וקבלת החלטה אם להגיש כתבי אישום נגד נתניהו. אם לפני השימוע דובר על החודשים נובמבר-דצמבר 2019 בטרם סיום כהונתו של פרקליט המדינה שי ניצן, לדברי אברמוביץ' במשרד המשפטים מכוונים כבר לאמצע חודש נובמבר, תוך מספר שבועות בלבד.

בנימין נתניהו אמנון אברמוביץ' ברוך קרא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד