י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בתפקיד המתווך

כך מנסה ראש הממשלה לשעבר להפשיר היחסים בין החרדים לגנץ

חוזר לזירה: ראש הממשלה לשעבר - אהוד אולמרט, קיים שיחות בימים האחרונים עם כמה מבכירי הסיעות החרדיות וניסה ליזום פגישה ביניהם לבין יו"ר כחול לבן בני גנץ • המאמץ של אולמרט הוא להפשיר את היחסים בין הצדדים לקראת העברת המנדט • אולמרט: "לא היה ולא נברא"

כך מנסה ראש הממשלה לשעבר להפשיר היחסים בין החרדים לגנץ
אולמרט צילום: פלאש 90

למרות שאיננו נושא בתפקיד פוליטי ואינו משויך רשמית לאחת מהמפלגות, ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט מנסה בשבועיים האחרונים לתווך בין 'כחול לבן' לסיעות החרדיות לקראת העברת המנדט אליהם.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מאז הבחירות וגם בימי עשרת ימי תשובה, קיים ראש הממשלה לשעבר אולמרט שיחות עם כמה מבכירי הסיעות החרדיות וניסה ליזום פגישה ביניהם לבין יו"ר כחול לבן בני גנץ.

בשיחה עם הבכירים החרדים הציע אולמרט כי בראשונה הצדדים יפגשו לכעין פגישת היכרות מה שלטענתו יביא להורדת מפלס המתח בין הצדדים ולאחר מכן אף לנסות להגיע לאיזושהי פשרה שתאפשר לצדדים שיתוף פעולה פוליטי.

ככל שידוע ל'בחדרי חרדים', אולמרט קיים את השיחות על דעתו של גנץ ולאחר שגנץ הביע את הסכמתו להיוועד עם נציגי הסיעות החרדיות שראשיהם לא נועדו עימו לפגישה פורמלית מאז נכנס לחיים הפוליטיים.

המאמצים של אולמרט נעשים לקראת העברת המנדט לידי 'כחול לבן', אז יינתן להם 28 ימים לנסות ולהקים ממשלה, כאשר כמובן נציגי החרדיות הביעו התנגדות למהלך שכזה למרות שהוצע כי הדבר יחשב כ'פגישת היכרות' בלבד ואמרו כי הם נאמנים לבלוק הימין בראשות בנימין נתניהו.

אהוד אולמרט עצמו התייחס למצב הפוליטי בראיון ל'קול חי' שם אמר: "אריה דרעי עשה הישג. כל המפלגות הבינוניות ירדו בכוחן היחסי ודרעי מחזיר את ש"ס לכוחה הטבעי. השאלה מה הוא יעשה עם תשעת המנדטים שלו. אני מציע לו לשקול חבירה לבני גנץ ולטרוף את כל הקלפים".

כזכור, כבר מאז שנכנס בני גנץ לחיים הציבוריים ולאחר שנאם את נאומו הראשון, דחו החרדים אפשרות של שיתוף פעולה עימו, כאשר ההתנגדות התעצמה בזמן שהתחבר ליאיר לפיד. בהמשך, תקפו בסיעות החרדיות את גנץ שהצהיר לקראת סוף קמפיין הבחירות כי הוא שואף להקמת ממשלת אחדות חילונית ללא החרדים.

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "לא היה ולא נברא".

בסביבתם של בכירי הנציגים החרדים אישרו את הפרטים אך הדגישו כי הם מחויבים לגוש הימין ולא יקיימו מו"מ עם 'כחול לבן' כפי שהצהירו מאז המקום גוש הימין. "הם מוזמנים לפנות לראש הממשלה נתניהו הממונה על המו"מ מטעם הגוש", מסרו.

אהוד אולמרט בני גנץ מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 59 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד