י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המשטרה חוקרת

גרפיטי בדמות הצורר היטלר סמוך לקבר הרבי

גרפיטי בדמותו של הצורר הנאצי אדולף היטלר צויר בסמוך לציונו של רבי נחמן מברסלב באומן בצירוף נאצות ברוסית | חשוד במעשה נעצר והציור והכיתוב נמחקו | גינויים חריפים מצד מנהיגי המחוז: "ריסוס גרפיטי של סמלים נאציים הוא פשע מביש, ועלבון לזכרם של מיליוני הקורבנות"

גרפיטי בדמות הצורר היטלר סמוך לקבר הרבי
גרפיטי של היטלר באומן צילום: מתוך טוויטר

שוב פשע שנאה והפעם באומן: דמותו של הצורר הנאצי אדולף היטלר בצירוף דברי נאצה בשפה הרוסית רוססו סמוך למתחם קברו של הרה"ק רבי נחמן מברסלב זי"ע. המשטרה המקומית חוקרת את הציור והכיתוב המטריד.

על פי הדיווח ב'מעריב': השוטרים המקומיים עצרו את החשוד במעשה, תושב אומן שהועבר לחקירת המשטרה. וכי על פי החוק באוקראינה עונש על מעשה כזה עשוי להגיע עד לחמש שנות מאסר.

שגריר ישראל באוקראינה, יואל ליאון, גינה את הכיתוב וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי צריך להילחם בכל סוג של אנטישמיות. הכתובת אכן נמחקה מיד לאחר שפורסם דבר המקרה והמשטרה המקומית פתחה בחקירה, השגריר ג'ואל ליאון הודה בטוויטר למשטרה על מחיקת הכיתוב.

גם ראש המחוז צ'רקסי, איגור שבצ'נקו גינה את המעשה וכתב בדף הפייסבוק שלו: "אנטישמיות היא דבר שאינו מקובל באוקראינה הדמוקרטית. אני מגנה את האנטישמיות וביטוייה השונים. גרפיטי מביך רוסס באומן וצולם על ידי השגריר הישראלי. אני מקווה שרשויות החוק יענישו את האחראים לדבר. אני מכבד את זכותו של כל אדם לחיים, ללא כל קשר ללאום או הדת שלו. יש להכחיד את האנטישמיות".

ראש המחוז באומן בו רוסס הגרפיטי, אלכסנדר טברי, גינה גם הוא את המעשה וכתב בדף הפייסבוק שלו: "ריסוס גרפיטי של סמלים נאציים הוא פשע מביש, ועלבון לזכרם של מיליוני הקורבנות. כיום, אומן היא עיר רב לאומית התומכת בכבוד וסובלנות בין עדתית ובין דתית".

"הקהילה כולה, ואני באופן אישי, מגנים את ההסתה לשנאה אתנית, גזעית ודתית וכן לפעולות שמטרתן השפלתם של אזרחי אוקראינה וכן של אזרחים זרים", כתב טברי והבטיח, "נמשיך להיאבק באפלייה ואני מקווה שאירועים מהסוג הזה לא יחזרו על עצמם".

אדולף היטלר כתובות גרפיטי גרפיטי אנטישמי אומן רבי נחמן מברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד