י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
יורה לכל הכיוונים

גפני משיב לדרעי, פותח חזית עם אגודת ישראל ועוקץ את שלומי אמונים

בכנס נציגי 'דגל' שהתקיים אמש בטלזסטון, נאם ח"כ גפני בפתיחות, כשהוא מציין כי הוא עושה זאת מכיוון שמדובר בכינוס סגור ו"אין כאן עיתונאים", אולם ל'בחדרי' הגיעה הקלטה עם עיקרי דבריו בהם הוא משיב לטענות דרעי, עוקץ את שלומי אמונים ופותח חזית עם 'אגודה'

גפני משיב לדרעי, פותח חזית עם אגודת ישראל ועוקץ את שלומי אמונים
משה גפני צילום: Miriam Alster/Flash90

בכינוס סגור שהתקיים אמש (שני) לפעילי 'דגל התורה' הארצית, בו התכנסו כל נציגי התנועה בסוכת ראש מועצת קריית יערים יצחק רביץ, סיכם יו"ר 'דגל התורה' את השנה הפוליטית הסוערת, במהלך דבריו השיב ח"כ משה גפני לטענות של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי על כינוסי הבחירות של 'דגל התורה', פותח חזית מול 'אגודת ישראל' על חלוקת המנדטים הפנימית ועוקץ את 'שלומי אמונים'.

בנאום שנשא במשך קרוב לחצי שעה, כשמידי כמה דקות הוא מסביר כי הוא מדבר בפתיחות, משום שאין במקום עיתונאים, הוא סיכם את השנה החולפת, במהלכה חווינו מערכת בחירות סוערת בזירה המוניציפלית, שחלקן הובילו לבחירות חוזרות, ושני סבבים של מערכות בחירות לכנסת, כשהוא אומר, "הבחירות המוניציפליות היו הצלחות שאי אפשר לתאר אותן ואין את הסופר שיוכל לתאר את המציאות הזאת".

גפני הזכיר את הקרבות שהיו במערכת הבחירות ובראשם 'דין צפת כדין ירושלים' ונאום ה'אוי ואבוי' שנשא סגן השר מאיר פרוש, בו התריע מהחשש ש'דגל התורה' תקבל יותר קולות מ'אגודת ישראל'. גפני הזכיר את שורות הנצחונות של 'דגל התורה', בצפת, בחיפה, בירושלים, בביתר ועוד כשהוא לא פוסח על ההישג בירושלים: "קיבלנו בירושלים שישה מנדטים ואגודה קיבלה שלושה, ואנחנו רצינו שמי שיבחר יהיה משה ליאון כפי שקבעו מועצת גדולי התורה רצינו שיבחר אדם דתי והיינו מעוניינים שיבחר והוא אכן נבחר בסיבוב שני".

בהמשך עקץ יו"ר 'דגל' גפני, את סיעת 'שלומי אמונים' בראשותו של סגן השר מאיר פרוש, כשהתייחס למערכת הבחירות בעיר ביתר עילית, שלדבריו, "לא קל לשבת תחת ראש עיר משלומי אמונים, סיכמתי איתו (מאיר רובינשטיין א.ק.) שהוא עולה לבמה יחד עם שר התורה (הגר"ח קנייבסקי א.ק.) ופתאום הוא אומר שלא נותן את הסגנות לדודי זלץ עד שיסתדר במועמדים. כמו באלעד עשיתי איתנו הסכם ולא קרה כלום", כשהוא מתייחס למערכת הפוליטית הסוערת בעיר אלעד, במהלכה נטען מצידם של 'דגל בתורה' כי פרוש הפר את ההסכם שנחתם ביניהם.

גפני גם התייחס למערכת הבחירות לכנסת והתייחס לדבריו של יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בראיון לעיתון 'הדרך', בו הוא אמר כי אם היו רוצים באמת להגדיל את הכוח החרדי, היו נותנים לו לעשות את העבודה, כשלדבריו הוא היה משיג "עוד 4 - 5 מנדטים", תוך שדרעי מציין שקשה מאוד לשכנע מסורתי שרוצה להצביע ליכוד להציבע לג' ועל כל עשרה ספרדים שתשכנעו להצביע ש"ס, אולי ימצאו אחד שיסכים להצביע ל'יהדות התורה', כך לדידו של דרעי.

"אני אומר אותו פה בחדר סגור", אמר גפני לנציגים, "אנחנו כמעט לא היינו מערכת בחירות וכמעט לא היה מערכת בחירות גם אצלנו, אבל מאז שמרן ראש הישיבה (הגר"ג אדלשטיין א.ק) התערב בהכל ונתן לנו גיבוי מלא, אז נסע מרן שר התורה ממקום למקום ולא ראינו דבר כזה שהיה במערכות בחירות שאנחנו מכירים, גם לא אצל החילונים", כשגפני מספר בגאווה על הכינוסים באופקים, רכסים ובתל אביב שלדבריו "כתל אביבי אני אומר לכם לא ראיתי דבר כזה היינו בטוחים יגעו 30 איש ובגן היה מפוצץ ומלא, אף אחד לא היה חרדי".

גפני סיפר כי באירוע "היה ויכוח בין אנשים אחד אמר להצביע ש"ס ואחד אמר להצביע ג'. שלא תהיה אי הבנה, מרן שר התורה עשה את מערכת הבחירות לא בשבילנו רק אלא גם בשביל ש"ס". לדבריו, "הם לא מודים בזה הם באים לאנשים אצלינו במערכת הבחירות שמצביעים ג' ואומרים להם תצביעו ש"ס, מה שאנחנו לא עשינו, זה לא חברי וזה לא יפה, וגם לא הכרת הטוב הם אומרים "אנחנו נתנו לכם בהסכם העודפים" אבל אנחנו נתנו לכם הרבה יותר קולות, מרן שר בתורה נתן, הוא עורר את המדינה הזו ועורר את השכונות האלה שידברו על אידישקייט ולהצביע לחרדים. לא קיבלנו הכרת הטוב", כך גפני במענה לטענות יו"ר ש"ס.

בדבריו התייחס יו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת גפני, גם לשיתוף הפעולה עם סיעת 'אגודת ישראל', כשהוא סיפר כי הם נמצאים כעת בתקופה של שלום, תוך שהוא מציין כי "בעבר היה מו"מ של שבועות עם צעקות ביני לבין ליצמן שהגיעו על לב השמיים, הפעם הסכמנו על זה. רשימה שוויוניות על בסיס שוויוני, ישבנו עשר דקות והגענו להסכמה, אני אומר לכם פה בשקט כי זה בלי עיתונאים, היינו יכולים לקבל יותר מחלוקה של חמישים - חמישים אני לא אומר את זה סתם, אחרי התוצאות של ירושלים ואחרי עוד כמה דברים ובכל זאת לא ביקשתי יותר מחמישים כי זה הדבר הנכון".

"אנחנו יותר גדולים אנחנו יודעים שאנחנו יודעים שאנחנו יותר גדולים אבל אנחנו הולכים ביחד בשיוויון ואנחנו הולכים בשלום אבל לא היה חילוקי דעות", סיכם גפני את נאומו מה שעלול לעורר את זעמם של בכירי 'אגודת ישראל' שבפועל הם אלא שהיו עד כה בחלוקה בכנסת עם כוח גדול יותר וכעת סיכמו על שוויוניות לכנסת הנוכחית ולכנסת הבאה, אך ייתכן כי ההסכם יפתח מחדש לאחר מכן ואז יתהפכו היוצרות.

משה גפני מריבות דגל ואגודה דגל התורה אגודת ישראל אריה דרעי שלומי אמונים מאיר פרוש בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד