י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הפקחים תיעדו

צפו: תצפית מדהימה של להקת דולפיננים

פקחי היחידה הימית ברשות הטבע והגנים זכו לתצפית מרשימה של עשרה דולפיננים מצויים בסיור פיקוח ימי היום בין בים תיכון באזור פולג • צפו בתיעוד

צפו: תצפית מדהימה של להקת דולפיננים
דולפיננים מצויים צילום: גיא לוויאן ואלון פן, רט"ג

פקחי היחידה הימית ברשות הטבע והגנים זכו לתצפית מרשימה של עשרה דולפיננים מצויים בסיור פיקוח ימי היום בין בים תיכון באזור פולג.

גיא לוויאן, פקח היחידה הימית ברשות הטבע והגנים: הופתענו לראות תצפית מרשימה של דולפינים בסיור הימי היום. מאוד משמח אותנו לפגוש ולעקוב אחר בעלי החיים בים התיכון.

צילום: גיא לוויאן ואלון פן - רשות הטבע והגנים

יצוין כי הדולפינן המצוי הוא היונק הימי הנפוץ ביותר בישראל. מבנה גופו מלא ומגושם וצבעו אפור עד חום, עם בטן בהירה. חרטומו קצר ועבה, והוא מופרד על ידי כפל בולט מקדמת הקדקוד. אורכו 2.5-3.5 מ'. הדולפינן המצוי חי מעל מדף היבשת ולעתים פוקד את הים העמוק.

אוכלוסיית הדולפינן המצוי מעל מדף היבשת שלאורך חוף הים התיכון בישראל מוערכת ב-300-400 פרטים. תת האוכלוסייה בים התיכון מסווגת כמין שעתידו בסכנה, כאשר הסיכון העיקרי שמאיים עליה הוא לכידה בשוגג בציוד דיג. איומים נוספים כוללים את זיהום הים, בליעת פסולת ופגיעה במארג המזון.

ב-2017 הכריז הארגון הבינלאומי לשימור טבע (IUCN) על שטח מדף היבשת שמול חופי הים התיכון של ישראל כאזור חשוב ליונקים ימיים (IMMA), בעקבות תצפיות של דולפיננים מצויים ודולפינים מצויים על ידי מחמל"י (מרכז חקר מידע וסיוע ליונקים ימיים בישראל) לאורך השנים

דולפינים בישראל להקת דולפינים רשות הטבע והגנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד