י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מאות גדשו את ההיכל

זקן הפוסקים הגיע לראשונה בפתח תקווה

התרגשות בפתח תקווה: לראשונה הגיע הגר"מ שטרנבוך לעיר פתח תקווה, לשאת דברים בעיר בפני המוני תושבי המקום לרגל חג הסוכות, ולרגל חנוכת בית מדרש החדש לקהל יוצאי חברון בעיר • צפו

זקן הפוסקים הגיע לראשונה בפתח תקווה
הגר"מ שטרנבוך בפתח תקווה צילום: י.נ.ק

את סדרת דרשות החג, פתח היום זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך בדרשה בפני תושבי פתח תקווה בהיכל בית מדרש חברון – היכל יחזקאל, שם עורר את בני קהילת יוצאי חברון למנות רב לקהילה, "איש על העדה".

את דבריו פתח הגר"מ שטרנבוך  בדברי אגדה על שמחת החג, ובהמשך עבר לשיעור הלכתי מקיף בגדר מצוות אכילה בסוכה כל שבעה. לאחר שעה ארוכה בפלפול בעומק הסוגיא עבר לענייני השעה, כשבדבריו אמר "הרחוקים רוצים להפריע לנו, אבל צריכים אנו לדעת ששום דבר לא יעזור להם, אנחנו נישאר דבוקים באלוקים".

בדבריו שנאמרו בפני קהל המונים מתושבי פתח תקווה אמר "ראשי מפלגות השלטון צריכים לדעת שלא יוכלו לעקור אותנו מהתורה, אנחנו נתעקש לשמור על דרך התורה עד הנשימה האחרונה, וכבר אמר הנביא יחזקאל "העולה על רוחכם היו לא תהיה, אשר אתם אמרים נהיה כגוים כמשפחות הארצות".

"זוכר אני עדיין איך הגאון הקדוש רבי אלחנן זצ"ל היה זועק בנהמת ליבו "הם רוצים שנהיה עם ככל העמים, אבל היו לא תהיה"!!.

"אנחנו נשאר דבוקים בה' עד הנשימה האחרונה, ונשמח בסוכות בלי גבול על שאנחנו קשורים לקב"ה, ברוך אלוקינו שהבדילנו מן התועים - כלום לא יעזור להם כדי לנתק אותנו מהתורה חלילה".

בדבריו הרחיב על השפעת הרב לטובה על בני העיר, וסיפר מה ששמע בכלי ראשון מבעל המעשה שאירע עמו עובדא מופלאה עם רבן של ישראל מרן הגרח"ע גרדוזינסקי זצ"ל: "סיפר לי הגאון רבי חיים חייקל גרינברג זצ"ל, שקודם שנתמנה לרבנות במקום הסמוך לווילנא, נכנס למרן הגאון רבי חיים עוזר זצ"ל, ושאל מהו תפקידו וחובתו של רב עיר בישראל, והשיב לו רבי חיים עוזר, 'קודם תאמר אתה מה דעתך', והשיב לו רבי חיים חייקל, שלדעתו חובת הרב הוא לדאוג לחינוך הבנים והבנות, ולהקים מקווה בעיר, ולייסד שיעורי תורה, ולדאוג לעירוב ולכשרות המאכלים, ולהזהיר על חילול שבת. השיב לו רבי חיים עוזר, "שכחת דבר חשוב, לדאוג לעניים ויתומים ואלמנות של העיר. והנה לאחר שיצא מרבי חיים עוזר, יצא אחריו רבי חיים עוזר ורדף אחריו עד שהשיגו, ואמרו לו, "על הכל אסור לרב לשכוח, שחלק מחובת הרבנות הוא גם לשבת ללמוד בהתמדה, כי אם רב העיר לומד בהתמדה, הדבר פועל רושם רב על בני העיר שלמדים ממנו ומשתוקקים להיות כמותו'.

את דבריו סיים במעלתה של קהילת חברון בעיר: "זוכר אני שהייתי נוכח בשעה שהגאון רבי יחזקאל סרנא זצ"ל חנך אבן הפינה לבניין ישיבת חברון בגבעת מרדכי, ואמר "אני כבר רואה ישיבה עם אלף בחורים"!, וכולם לעגו על כך ולא הבינו את דבריו שהלא היו אז בישיבה בקושי כמה מאות בחורים, אבל הוא בעיני רוחו הסתכל על המשך הישיבה וראה את תפארתה – כפי שהיום יש בה כבר יותר מאלף בחורים.

"וגם כיום כשאנו רואים קהל כזה כאן בעיר, אני כבר רואה שיהיה להם השפעה גדולה לטובה בעיר", סיים הגר"מ שטרנבוך.

לאחר סיום הדרשה עברו המונים מתושבי פתח תקווה לקבל את ברכת החג, כשבהמשך ליוו את הגר"מ שטרנבוך לעבר רכבו בקול שירה וזמרה. 

 

 

הרב משה שטרנבוך פתח תקווה ישיבת חברון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד