י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תקלות חשמל ונזקים רבים

לאחר הסערה היום: מה מצפה לנו בימים הקרובים

אחרי יום ראשון של חול המועד סוכות - סוער במיוחד, שלא זכור לרובינו מאז היוולדנו, הלחות זינקה והחום נשבר | עם זאת, הערב והלילה עדיין קיימת אפשרות לגשמים מהסוג הזה 

לאחר הסערה היום: מה מצפה לנו בימים הקרובים
הסוכות שנהרסו בהר יונה צילום: באדיבות המצלם

היום (שלישי) אנו חווים תופעות מזג אוויר מגוונות, חריפות ומסוכנות.

מה שהחל כיום שרבי וחם (למרות גשם מוקדם בגוש דן) התהפך מאחת בצהריים וכעת יורדים גשמים, הלחות זינקה והחום נשבר. מנשבות רוחות חזקות וסופות רעמים נשמעות בלי הפסקה. ביישוב ניצן נמדדו 1.3 מ"מ, בירושלים 4 מ"מ ובנחשון 6.6 מ"מ.

בין השעה 13:00 בצהריים ועד 15:00 אחה"צ, צנחה הטמפרטורה בבית דגן מ-39 ל-28 ואחוזי הלחות זינקו ל-80%.

חזאי 'ערוץ 13' אלעד זוהר מסביר כי המהפך הטרופי הזה התאפשר בזכות תנאי החום של אתמול והיום, ששררו מתחת לשכבת לחות עבה מגובה של ארבעה ק"מ והלאה, מעל ראשנו. העננות מתודלקת עם אוויר חם שעולה, במיוחד מעל סיני והנגב. הרוחות הדרומיות ברום הגבוהה מניעות את הפעילות לאורך ישראל לכיוון צפון.

לצד החדשות הקשות מזיקים צריך לחזור ולהדגיש שסופות רעמים מוגדרות כאזהרה מטאורולוגית ויש לייחס לה חשיבות.

נכון לשעה 15:30 עיקר הגשמים בין ירושלים לתל אביב במגמת הצפנה. מסלול החזית הטרופית הזו נע צפונה ועתיד לחצות את הגליל והגולן. תיתכן התגברות משמעותית במשקעים.

הערב והלילה (רביעי) עדיין קיימת אפשרות לגשמים מהסוג הזה, אם כי יש להעריך, כי הירידה בטמפרטורות מפחיתה את הסיכוי לסופות רעמים בהמשך. התרעות לשיטפונות, סופות רעמים, משבי רוח, אובך והצפות מקומיות עדיין בתוקף בימים הקרובים.

ומה בשארית החג? מחר ובחמישי החום יפחת ועדיין צפויות סופות רעמים במהלך היום. בשישי ושבת החום יפחת עוד, ונשוב לנורמה.

ולסיכום אירועי היום:

הפסקות חשמל, קריסת גשרים, סוכות עפות ברוח וסופות ברחבי הארץ: באזורים שונים ברחבי הארץ מורגשות בשעות אלו הפסקות חשמל נרחבות ושיבושים שונים בעקבות מזג האוויר הסוער שפוקד את ישראל. רשות הכינרת הודיעה כי בשל מזג האוויר הרחצה בכל חופי איגוד ערים כינרת אסורה. רשות הטבע והגנים הודיעה על סגירת מסלולים ונחלים. כמו כן בוטלו מופעים שהיו אמורים להתקיים הערב במצדה ובנגב.

גם עיריית חולון הודיעה על ביטול המופעים שהיו אמורים להתקיים הערב.

מרשות הכינרת נמסר כי חופי הכינרת כולם יהיו סגורים בשל מזג האוויר הסוער.

מהשירות המטאורולוגי נמסר, כי עדיין קיים חשש לשיטפונות בנחלי הדרום והמזרח וכי יש להמנע מלהגיע לאזור. מהרשויות המקומיות נמסר כין הן ערוכות לכך.

בצומת צמח קרס שער הזנקה של אירועי ספורט המתקיימים במקום, בחסדי שמים ללא נפגעים.

בעשרות מקומות ברחבי הארץ עפו והתרסקו סוכות, וביניהם סוכה שעפה לכביש בירושלים, וגג שקרס על סוכה בבני ברק.

גם רשות הטבע והגנים הודיעה, כי בשל מזג האוויר והחשש לשיטפונות, היום ומחר מסלולי הטיול בנחלים דרגה ואוג יהיו סגורים, וכן כל מסלולי הסנפלינג בנחלי מדבר יהודה. בנוסף, שמורת עין גדי נסגרה למטיילים למעט בית הכנסת העתיק ונחל דוד תחתון, ומסלול נחל המערה ומערת התאומים בהרי ירושלים.

לקוחות חברת האינטרנט "אנלימיטד", חווים קשיי התחברות באזור תל אביב ורמת גן. משירות הלקוחות של החברה נמסר כי התקלה ידועה ומטופלת על ידי הגורמים הטכניים.

בנוסף, בשל מזג האוויר הסוער והפתאומי, שכלל רוחות חזקות וגשמים - נגרמו נזקים, בהם גם נזקים מורכבים לקווי מתח גבוה במספר מוקדים במיוחד בצפון הארץ (חיפה והצפון).

לפיכך, תוגברו צוותי חברת החשמל על מנת לתקן את הנזקים בהקדם. חלק מהנזקים כבר תוקנו וצוותי החברה נמצאים כעת בשטח לטפל בשאר.

בחוף זיקים נפצעו בני משפחה חרדית מפגיעת ברק. אב המשפחה מבקש להתפלל לשלומם של אפרת בת שרה, אלחנן בן מזל ואשר בן מזל. בני 14, 17, 21.

מחברת החשמל נמסר, כי "ניתן לפנות לחברת החשמל באמצעות האפליקציה, דף הפייסבוק, אתר האינטרנט, מוקד 103 ובצ'אט.

חברת החשמל מבקשת גם לדווח על מפגעי בטיחות במתקניה בכל אחד מהערוצים ולהתרחק מהמפגעים ככל האפשר".

(התחזית נערכה על ידי החזאי אלעד זוהר מ'רשת 13' בשיתוף 'רשת רוטרניק').

 

מזג אוויר סוער תחזית מזג אוויר חג סוכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד