י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
למרות הפיצוץ בשיחות

נתניהו נמנע מלהחזיר המנדט; שקד במתקפה על 'כחול לבן'

הפלונטר הפוליטי נמשך ונתניהו משום מה עדיין אוחז במנדט, למרות שבשבועיים לא היו כל מגעים להקמת ממשלה | בינתיים, שקד מצטרפת לבנט ותוקפת את 'כחול לבן', "אם עתיד מדינת ישראל חשוב לכחול לבן, שירדו מהעץ ויפסיקו עם החרמות ויכנסו למשא ומתן"

נתניהו נמנע מלהחזיר המנדט; שקד במתקפה על 'כחול לבן'
נתניהו וריבלין צילום: Marc Israel Sellem/POOL

שמונה ימים לתום המועד הראשון, שניתן לבנימין נתניהו להרכיב את הממשלה ולמרות שמזה כשבועיים כבר לא מתנהלים כלל מגעים לגיבוש קואליציה - יו"ר 'הליכוד' עדיין נמנע מלהחזיר את המנדט לנשיא המדינה ראובן ריבלין.

בעוד שמונה ימים צפויים להסתיים להם 28 הימים הראשונים, ריבלין לא צפוי להעניק לנתניהו הערכה נוספת של שבועיים, כי אם הוא צפוי להעבירו לידי יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, שינסה להרכיב את הממשלה, כאשר הערכה הגוברת היא כי גם גנץ לא יצליח במלאכה לבדו.

לאחר מכן צפויים להינתן 21 ימים נוספים, בהם כל מועמד יוכל להביא חתימות, כאשר אז קיים חשש לפוטש או לדילים שנרקמים בשקט ומאחורי הקלעים כשבליכוד הצליחו לבלום את ניסיון הפוטש שנעשה לטענת לשכת ראש הממשלה עם ישיבת מרכז 'הליכוד' בשבוע שעבר.

בתוך כך, יו"ר 'הימין החדש' השרה לשעבר איילת שקד, התייחסה הערב למצב הפוליטי השורר בשבועיים האחרונים ואמרה כי "לרה"מ יש את השיקולים שלו הוא מחזיק את התמונה המלאה. מה שאני רוצה זה שתקום ממשלת ימין. כדי שזה יקרה, ליברמן צריך להיכנס לממשלה אבל לא נראה כרגע שזה יקרה".

לדבריה, "האופציה השניה - תקום ממשלת אחדות. שבני גנץ ישב עם נתניהו. לפני כשבועיים כחול לבן ניתקו מגע, כי הם מחרימים את בנימין נתניהו ואת החרדים. כחול לבן צריכים לשים בצד את החרמות".

שקד האשימה את 'כחול לבן' והוסיפה לתקוף: "כחול לבן נתקו מגע והפסיקו המו"מ זה בזבוז זמן וחבל שכך. אם עתיד מדינת ישראל חשוב לכחול לבן , שירדו מהעץ ויפסיקו עם החרמות ויכנסו למשא ומתן".

נזכיר כי אמש העלה גם חברה לסיעה ח"כ נפתלי בנט, פוסט בפייסבוק, בו קרא ל'כחול לבן' להתעשת ולחבור לממשלת אחדות רחבה לאור האיומים הבטחוניים על ישראל. בנט כתב בין הייתר, "משוגעים, רדו מהעץ! עם ישראל לא יסלח למי שיוביל את המדינה לבחירות בפעם השלישית, בתקופה כל כך מסוכנת".

הרכבת ממשלה מו''מ קואליציוני איילת שקד בנימין נתניהו רובי ריבלין מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד