כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
האח והאם הזמינו את הרצח?

עונש מוות לרוצחו של הפרופסור דן מרקל

חמש שנים לאחר הירצחו של הפרופ' דן מרקל, נידון הרוצח בן ה-37 למוות | מעורב אחר ברצח ירצה 19 שנות מאסר | אחרת שוחררה לגמרי וגם, החשדות שהעלו התובעים נגד משפחת גרושתו של מרקל  

עונש מוות לרוצחו של הפרופסור דן מרקל
אילוסטרציה צילום: unsplash

חבר מושבעים מטלהאסי שבמדינת פלורידה - ארה"ב, האשים גבר ברצח דן מרקל, פרופסור יהודי למשפטים שנורה מחוץ לביתו בשנת 2014.

חבר המושבעים קבע ביום שישי האחרון, כי זיגפרדו גרסיה בן ה-37, אשם ברצח מדרגה ראשונה וקשירת קשר לביצוע רצח, כך דווח ב'ניו יורק טיימס'. דיוני גזר הדין התחילו ביום שני האחרון וגרסיה עומד בפני עונש מוות. אותו חבר מושבעים לא הצליח להגיע לפסק דין בגין אותם אישומים נגד קתרין מגבנובה, בת ה-35, שעל פי החשד היתה מעורבת ברצח, מה שהוביל את השופט להכריז על טעות במשפט ושחרורה המלא.

אדם שלישי שהואשם ברצח, הוא לואיס ריברה, חברו הקרוב של גרסיה ומנהיג לשעבר של כנופיית "קינגס הלטינית" בצפון מיאמי, הוא שיתף פעולה עם אכיפת החוק במסגרת עסקת טיעון, ריברה העיד נגד גרסיה ומגבנובה, קיבל עונש של 19 שנות מאסר ונמנע מעונש מוות.

מרקל היה פרופסור פופולרי בן 41 באוניברסיטת פלורידה בזמן מותו. הוא היה מפורסם מאד במשפט פלילי, שעזר לבנות רשת של מלגות משפטיות. הוא ואשתו וונדי אדלסון, התגרשו בשנת 2013 וקיבלו משמורת משותפת על בניהם. בזמן רציחתו של מרקל, אדלסון ביקשה ונשללה ממנו הרשות לעבור עם הבנים לדרום פלורידה.

על פי החשד, "אחיה ואמה של אדלסון הזמינו את הרצח של מרקל תמורת 100,000 דולר", טענו התובעים, אולם אף אחד מהאדלסונים לא הואשם בתיק.

התובעים טענו כי מר מרקל נרצח מכיוון ש"צו בית משפט מנע מהגב' אדלסון לעבור לגור בדרום פלורידה עם הילדים, והיא חיפשה לגרום לו להיעלם", דבר שבסופו לא הוכח.

עונש מוות רצח יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד