כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"תרגיל אפל"

החשש של נתניהו שמונע את החזרת המנדט

"תרגיל אפל" - כך מכנים בימין תרגיל אפשרי שעשוי לבא מצדו של ליברמן שמטרתו הדחת ראש הממשלה נתניהו

החשש של נתניהו שמונע את החזרת המנדט
בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שבוע לסיום המועד הראשון להרכבת הממשלה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו והוא עדיין נמנע מלהחזיר את המדנט. בלשכתו מביעים חשש מתרגיל אותו רוקם יו״ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שידיח אותו מתפקידו כראש הממשלה.

על פי הפרסום הבוקר (רביעי) בישראל היום, בסביבתו הקרובה של נתניהו העלו חשש בקרב חבריהם בגוש הימין, כי גנץ יפעל להקים ממשלת מיעוט שתדיח את נתניהו בשלב הראשון מתפקידו ואז יצא לבחירות מחודשות - כשגנץ יכהן כראש הממשלה ובנימין נתניהו כחבר כנסת מן המניין.

היוזמה יכולה לצאת אל הפועל בעוד כשבוע, עד אז צפוי לעבור המנדט לידי גנץ, וזה ינסה, כך ע"פ התרגיל המדובר, להקים גוש מרכז-שמאל יחד עם סיעות העבודה והמחנה הדמוקרטי, בתמיכת הערבים מבחוץ. כאשר בהצבעה הראשונה ישראל ביתנו תתמוך בממשלה, אך היא לא תצליח לעשות מעבר לכך, ואי לכך תגרור את ישראל לבחירות.

חבר הכנסת נפתלי בנט תקף את האפשרות למהלך הזה, תוך שהוא מכוון את האש כלפי יו״ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, "התרגיל האפל של הקמת ממשלת מיעוט הנשענת על קולות הרשימה המושתפת האנטי-ציונית ועל הימנעות סייעת איווט ליברמן, הוא רעיון בלתי מוסרי שיטיל אות קלון על מבצעיו".

בנט הוסיף, "הוא גם ייכשל, מכיוון שאף מפלגה לא תצטרף אחר כך לממשלה שקמה בצורה כזו, כך שהיא לא תחזיק מעמד מעבר למספר שבועות", הוסיף בנט, "הדרך האחראית והממלכתית היא להקים ממשלת אחדות לאומית בראשות נתניהו וגנץ".

השר ישראל כץ הגיב: ‏"כעת נותר לראות האם בגלל נקמנות אישית ליברמן יחצה קו אדום נוסף ויימנע בהצבעה בכנסת ובכך יאפשר הקמת ממשלת מיעוט של כחול לבן, שתשען על 57 חכי״ם, כולל תמיכה פרלמנטרית מבחוץ של איימן עודה ובל"ד".

בנימין נתניהו נפתלי בנט אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד