כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
האוהל פונה בחול המועד

הרב זועם: "העירייה פועלת נגד דעת תורה"

סוער באלעד: אוהל שהקימה עיריית אלעד עבור מכירת 4 המינים, פונה במהלך ימי חול המועד בניגוד לדעת הרבנים • העירייה: "נעשה ללא ידיעתנו"

הרב זועם: "העירייה פועלת נגד דעת תורה"
אלעד צילום: פלאש90

העיר אלעד סוערת ביממה האחרונה לאחר שאחד מבכירי רבני העיר יצא למתקפה חריפה נגד העירייה, שלטענתו פעלה בניגוד לדעת התורה ופינתה אוהל למרות פסיקתם שלא לעשות כך.

מדובר באוהל שהקימה העירייה לטובת מכירת ארבעת מינים קודם חג הסוכות. המכירה במקום הסתיימה שעה קלה לפני החג, כך שלא היה זמן לפנות את המתחם עד כניסת החג ורבני העיר - הרב גרוזמן, הרב מלכא וכן רבו של ראש העיר פרוש הרב זושא הורביץ - קבעו שאין לפנות את האוהל בחול המועד.

גם רב השכונה בה הוקם המתחם, הרב דב רוזין, מרבניה הבולטים של העיר, ביקש מהעירייה שלא לפנות את האוהל. אלא שבעירייה אמרו כי מדובר באוהל שנשכר ארבעה ימים ולכן פינוי האוהל נמצא באחריותה של החברה הפרטית.

אתמול, למרות קביעתם של הרבנים, האוהל פונה על ידי החברה, דבר שעורר את זעמם של הרבנים. בעירייה טענו מנגד, כי הדבר נעשה שלא על דעתם והם גילו את הדבר רק לאחר מעשה.

בעקבות האירוע, עלה היום רב השכונה ומי שנחשב לרבניה הבולטים של העיר אלעד לנאום ספונטני בבית הכנסת אל מול עשרות האברכים ותקף  את ההתנהלות: "עיריית אלעד לא פועלת על פי דעת התורה לא שאלו אף רב, לא ייתכן שעשו דברים בלי לשאול רבנים והרבנים הראשיים לא התירו לעשות את הדבר הזה".

מעיריית אלעד מסרו, כי "האוהל נשכר על ידי המתנ"ס מחברה חיצונית. למרות בקשותינו להימנע מכך, עובדים גויים של החברה פירקו את האוהל אתמול. הדיווח על הפירוק הגיע אלינו רק אחרי שהוא הסתיים, וחבל שכך".

אלעד ישראל פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד