י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
25 שנה לרצח

"רבין יצא משם בוכה וכל השכנים צעקו לו בוגד, בוגד, בוגד"

רק לפני כמה ימים ציינו 25 שנים לחטיפת ורצח החייל נחשון וקסמן הי"ד בידי מחבלים • בראיון שהעניקה אמו - אסתר וקסמן למעריב היא מגוללת את הרגעים הקשים בחייה • היא סיפרה כי "יהודה ביקש מכולם לצאת מהחדר, כולל מהרמטכ"ל דאז אהוד ברק, שהיה אצלנו בבית"

"רבין יצא משם בוכה וכל השכנים צעקו לו בוגד, בוגד, בוגד"
נחשון וקסמן מתוך סרטון החטיפה צילום: צילום מסך

רק לפני כמה ימים ציינו 25 שנים לחטיפת ורצח החייל נחשון וקסמן הי"ד בידי מחבלים.

וקסמן עלה על טרמפ לאחר שהמחבלים התחזו לדתיים, ואז נחטף. הוא צולם כשאקדח צמוד לרקתו, מבקש מראש הממשלה יצחק רבין שישחרר את השייח' אחמד יאסין הנוסף ל-200 אסירים ביטחוניים נוספים, על מנת שלא יוצא להורג.

ביום שישי, 14 באוקטובר 1994, שעות ספורות לפני מועד פקיעת האולטימטום שקבעו המחבלים, פרצו כוחות מטכ"ל לתוך הבית שבו הוחזק. הכוח חיסל את המחבלים, אך וקסמן נהרג כשהוא כפות בידיו וברגליו. 12 מלוחמי הסיירת נפצעו, ומפקד החוליה סגן אלוף פורז, שפרץ בראש הכוח, נפל.

בראיון לעיתון מעריב מספרת אסתר וקסמן אמו של נחשון על הימים הקשים בחייה.

לדבריה, רבין הגיע לביתם לפני הלוויה של נחשון. "רבין אמר: 'אני לוקח את כל האחריות עליי'. הוא בא אלינו במוצאי שבת, קצת לפני שקברנו את נחשון. יהודה ביקש מכולם לצאת מהחדר, כולל מהרמטכ"ל דאז אהוד ברק, שהיה אצלנו בבית. בעלי רצה להיות לבד בחדר עם רבין.

הוא אמר לו: 'אתה אחראי, לא הכנת את הפעולה טוב, לא עשית כל מה שיכולת'. רבין יצא משם בוכה. התביישתי קצת. רבין יצא מהבעל שלי בוכה, לקח את האחריות, ואני יודעת שהוא הרגיש רע מאוד. כשהוא יצא מהבית, השכנים צעקו: 'בוגד, בוגד'. מאז הרצח רבין התקשר אלינו בכל ערב שבת וחג. היינו ביחסים קרובים מאוד איתו".

בראיון שנתן בעבר יהודה וקסמן אביו של נחשון לעיתון ישראל היום, הוא אמר כי "נחשון היה בן 19, סמל התמימות. הוא רצה לשמור על מדינת ישראל, עם ישראל ותורת ישראל, על המסורת העתיקה שלנו, ומצא את מותו בידי חוליית מחבלי חמאס. הוא לקח את הדברים כהווייתם, כמו שאמרו לו. הוא שירת בלבנון במשך חצי שנה, מול החיזבאללה, ונתן את העבודה הטובה ביותר שהוא יכול היה לעשות".

"בזמן שנחשון נחטף הגיעו אנשים רבים לכותל, מכל העדות, דתיים וחילונים, והתפללו להצלתו. הייתה אחדות מאוד גדולה בעם. זה מה שהייתי רוצה שהמנהיגים שלנו ילמדו מזה, שחייבים להתאחד כדי להקים ממשלה בזמן הקרוב, לזכור את התקופה של נחשון".

הוא דאג להביר כי בנו נחשון, "היה שבוי ויחידה של סיירת מטכ"ל יצאה להציל אותו בלי לשאול אם הוא שייך למפד"ל או למפלגה אחרת. הם היו מוכנים למסור את נפשם כדי להציל חייל ישראלי, ולא משנה מאיפה או למי הוא שייך. איכשהו, אחרי 25 שנה התופעה הזו, של ערבות הדדית ומסירות נפש, חייל אחד למען השני, נחלשה. אנחנו מפורדים, בסכנה גדולה לקיומנו בארץ".

נחשון וקסמן יצחק רבין חטיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד