י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
סערת ר' ישעיה'לה והעכברים

הזמר החסידי מתנצל על הפגיעה: "אינו הולם את כבוד הצדיק"

לאחר הסערה שקמה ביממה האחרונה בעקבות אנימציית העכברים שהתרוצצו על המסך הענק במופע בירושלים - ברקע תמונתו של הצדיק הנודע מקרעסטיר, הזמר שביצע את הלהיט מביע התנצלות בפומבי ומבהיר כי הוא בטוח שלא היתה כוונה לפגוע | "אני מתנצל על חילול כבודו"

הזמר החסידי מתנצל על הפגיעה: "אינו הולם את כבוד הצדיק"
העכברים במופע ישיבשיר צילום: באדיבות המצלם

הסערה שפרצה בעקבות מופע 'ישיבישיר 2', שם הוצגו עכברים על מסך הלדים בעת השיר על הרבי ר' ישעיה בן ר' משה מקרעסטיר, מביא להתנצלות של הזמר בערי וועבר, שהיה זה שביצע לחנו של ר' שמשון ניימן מלונדון במופע המדובר.

בערי כתב בחשבון האינסטגרם שלו, "אני מתנצל על חילול כבודו של ר' ישעיה בן ר' משה בהופעתי בבנייני האומה שבשעת השירה הוקרן על המצג דבר שאינו הולם את כבודו של הצדיק ואני בטוח שהכוונה של האמרגנים לא היה לחלל את שמו".

כזכור, ב'בחדרי חרדים' פורסם לראשונה על הזעם של המשתתפים בשימוש בעכברים גדולים בעת השיר על הרבי הקדוש.

בהכנסת אורחים "ר' ישעיל'ס גאסט הויז" הפועלים על יד ציונו, הוציאו אף מודעת מחאה חריפה וכתבו "אוי נא לנו שכך עלתה בימינו, בזיון איום ונורא של כבוד רבינו זיע"א, המון עכברים זחלו על המסך ועל תמונת צורת קדשו בעת שזמר חסידי הופיע עם השיר ר' ישעיה בן ר'משה כל מי שיש בידו למחות מחובתו למחות", כתבו.

כידוע, אחת הסגולות המפורסמות בעולם שנקשרו בשמו של הצדיק מקרעסטיר, היא לשים את תמונתו בכדי להבריח עכברים מבתים ומחסנים, כשדבר זה אין לו מקור ברור. בשנה האחרונה יצא לאור שיר תפילה מיוחד הקורא לצדיק ר' ישעיה'לה מקרסטיר לעורר רחמי שמים על כלל ישראל שיזכו לבני חיי ומזוני רוויחי.

ביום שישי האחרון, במופע ענק בהשתתפות 3,000 איש בבנייני האומה בירושלים, עלה הזמר בערי וועבר לבצע את הלהיט הנ"ל, כשמאחוריו על המסך הענק, התרוצצו עכברים ברקע תמונתו של הצדיק הנודע - מה שגרם לאי נוחות בקרב משתתפי המופע.

"מיד כשראיתי את הביזיון הגדול והפגיעה בכבוד הצדיק שאין עליה מחילה, יצאתי עם הילדים שלי החוצה", סיפר ל'בחדרי חרדים' הורה שהיה באירוע, "אם היו צוחקים על פגם בדיבור או במראה של ראש ישיבה כזה או אחר היתה קמה צעקה - אבל פה אנשים מתירים לעצמם הייתי מציע להם שיעלו על הקבר, אולי יימחל להם".

צביקה כהן מנהל ההפקה של רדיו 'קול ברמה', מסר ל'בחדרי חרדים' כי "מארגני האירוע ראו לנכון כי באירוע המוזיקה הגדול של השנה מול אלפי אנשים לפאר ולהאדיר את שמו של הצדיק ר' ישעיה'לה מקרעסטיר תוך הצגת תמונותיו ושיר מיוחד לכבוד הצדיק תוך שילוב אלמנטים מאחת הסגולות המיוחסות לו".

רבי ישעילה מקרעסטיר עכברים בערי וועבר מופע ישיבישיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד