י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הגולשים גינו ותקפו

העיתונאי על ההקפות: "חבורה של אנאלפבתים"

כתב העיתון 'כלכליסט' עורר אמש סערה, לאחר שכתב בתגובה להקפות שניות שנערכו בסמיכות לביתו, כי מדובר ב"חבורה של אנאלפבתים" | הגולשים הגיבו בזעם בהם גם עיתונאים: "מפגן של גסות רוח ושנאה עמוקה ליהדות ולמסורת" | העיתונאי התנצל: מדובר בבדיחה לא מוצלחת 

העיתונאי על ההקפות: "חבורה של אנאלפבתים"
יהודים שמחים בהקפות שניות צילום: תומר נויברג, פלאש 90

"חבורה של אנאלפבתים כל כך מתרגשים שלקח להם שנה לקרוא ספר שהם חייבים להפיץ את כל השכונה במוסיקה שלהם", כך כתב העיתונאי עומר כביר מ'כלכליסט' בחשבון הטוויטר שלו בתגובה לאירוע הקפות שניות שהתקיים בסמוך לביתו.

דבריו עוררו סערה ברשתות החברתיות והוא ספג גינויים רבים, גם מחבריו למקצוע.

כתב המשפט של 'גלובס' אבישי גרינצייג הגיב בדף הפיייסבוק שלו וכתב, "‏זה מה שכתב כלכליסט חושב על שומרי המסורת היהודית, המהווים מעל 50% מהאוכלוסייה היהודית בישראל. מפגן של גסות רוח ושנאה עמוקה ליהדות ולמסורת".

עומר כביר. (צילום: מתוך פייסבוק)

בציוץ בטוויטר הגיב לו גרינצייג, "מטעמו של עמוס שוקן נמסר בתגובה: הי עומר, אני מצטער אך רוגל אלפר עדיין תופס אצלנו את המשבצת של הפרובקטור גס הרוח האנטי-דתי. תנסה שוב עוד שנה ובינתיים בהצלחה בכלכליסט".

העיתונאי שמעון ריקלין המגיש ב'ערוץ 20' הגיב לעיתונאי וצייץ, "מזלך שאינך יודע כמה אתה טמבל".

"אתה לא באמת אמרת את זה", הגיבה דינה דיין, החרדית שהתמודדה בעבר על ראשות מפלגת 'העבודה'.

עוקבת בשם לימור, כתבה לכביר, "כמה שנאה לדת ולמסורת... כל חגיגה אחרת לא היתה מפריעה לו... עצוב, יהודי שרוצה לברוח מיהדותו והדתיים בעצם נוכחותם, מזכירים לו את מה שהיה רוצה לשכוח".

"עומר כביר, מציע להחליף את השם ל-עומאר אכבאר", כתב גולש אחר.

‏בעקבות התגובות הסוערות לדבריו, הגיב העיתונאי עומר כביר וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "עוד קרבן של מאבק הקהילה הדתית לסתימת פיות. כל מי שמשתתף בלינץ’ יודע היטב שבין הדברים שאמרתי לאופן שבו ציירו אותי - כאיש חשוך - אין קשר. אלה המעודדים חגיגות דתיות, אל להם לסתום פיות של המתנגדים לכך".

לאחר שספג ביקורת קשה ממאות אנשים, העיתונאי התנצל ובציוץ נוסף שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, כתב: "אחרי שיחות עם כמה אנשים קרובים ויקרים, יש מקום להבהרה: מדובר היה, בסופו של דבר, בבדיחה לא מוצלחת, לא חדה ולא שנונה במיוחד (כמו רוב הבדיחות שלי, לצערי). אומר גם בברור – אני לא סבור שמי שכיפה על ראשו הוא אנאלפבית".

העיתונאי הוסיף: "אגב, התואר השני שלי הוא במדעי היהדות, וכתיבת התזה היתה כרוכה בקריאה וניתוח של מקורות רבניים. אני מכיר את כתבי היהדות יותר ממרבית החילונים. יש לי הרבה ביקורת על הדת, אבל שנאה בכלל לא, אחרת לא הייתי מטמיע עצמי בכתביה במשך 3 שנים. בסופו של דברי יש כאן רק הומור כושל ותו לא".

עומר כביר הקפות שניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד