י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"החוק מחייב שוויון"

נציג 'יש עתיד' חבר לח"כ של ש"ס נגד האוצר

לאחר שבמשך חודשים רבים נושא הפלייתם של ילדי החינוך המיוחד שתחת המוכש"ר לא הגיע לפיתרון, פונים חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס ומיקי לוי מיש עתיד למשה גפני במטרה שיפעל בנושא • "עד שהעוול יתוקן דינן של כלל הבקשות והעברות התקציביות ממשרד האוצר להידחות"

נציג 'יש עתיד' חבר לח"כ של ש"ס נגד האוצר
אילוסטרציה צילום: pixabay

חודשים לאחר שנושא מצוקתם של ילידי החינוך המיוחד שתחת מוסדות המוכשר עלה לראשונה לסדר היום בוועדת הכספים בכנסת ולאחר שפתרון ממשי לא נראה באופק כאשר בינתיים פוזרה הכנסת ה- 21 והושבעה הכנסת ה- 22, חברי הכנסת מש"ס ויש עתיד מנסים לפעול בנושא. 

היום (רביעי) שיגרו חברי הכנסת מיכאל מלכיאלי מש"ס וחבר הכנסת מיקי לוי מיש עתיד מכתב ליו"ר וועדת הכספים הזמני - חבר הכנסת משה גפני ובו הם דורשים ממנו לחסום העברות של משרד האוצר עד שימצא פתרון.

"חודשים רבים חלפו, מאז שנציגי משרד החינוך הצהירו בפיהם את הידוע לכל, כי החוק מחייב שוויון לילדי החינוך המיוחד בגני המוכש"ר בדיוק כפי המגיע לילדים בחינוך המיוחד הרשמי, למרבה הצער הצהרתם זו נפלה על אוזניים ערלות, כאשר משרד האוצר איננו מעביר את התקציב לכך וההפליה בעינה עומדת", כתבו הח"כים לגפני.

עוד ציינו, כי "חברי הוועדה בכנסת הקודמת הסכימו באופן גורף, קואליציה ואופוזיציה, כי עד שהעוול יתוקן דינן של כלל הבקשות והעברות התקציביות ממשרד האוצר להידחות", בהמשך הם מזכירים לגפני את פעולותיו בעניין: "אף אתה עצרת את הדיון ונעלת את ישיבת הוועדה ללא אישור הבקשות כמבוקש, וזאת עד אשר יובא פתרון לילדי הגנים בחינוך המיוחד המוכש"ר".

חברי הכנסת מתייחסים בפנייתם למצב הפוליטי שעלול למנוע טיפול במצוקה וכותבים: "יודגש, כי בשל התקופה כאשר ממשלות מעבר מכהנות בזו אחר זו, נותרה וועדת הכספים בראשותך כזירה 'היחידה' אשר בה ניתן לתבוע ולקבל את התקציב המיועד לפתרון העוול כאמור לרווחת הילדים ובני משפחותיהם".

"כמי שידוע בדאגתו לחלש ולנדכא וברגישותו לילדי החינוך המיוחד״, כותבים לגפני ודורשים "להבהיר לנציגי משרד האוצר באופן ברור וחד משמעי, כי הוועדה לא תדון ולא תאשר פניות והעברות וזאת עד למציאת פתרון תקציבי ראוי ומיידי להפליית ילדים מיוחדים אלו".

כזכור 'בחדרי חרדים' ליווה את המאבק בחודשים האחרונים, כאשר בכנסת התקיימו מספר דיונים בעניין אלא שפתרון ממשי לא נמצא.

יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת גפני הזכיר בכלל הדיונים כי הנושא קרוב לליבו וחשוב וכי הוא פועל למצוא פתרון שיביא סוף לסאגה המתמשכת.

בנוסף, 'בחדרי חרדים' פרסם מייל ששיגרו מלשכתו של חבר הכנסת גפני בו הם הפנו את דוד שרפר מהנהלת המוכש״ר אל סגן שר האוצר בטענה כי הוא ממונה לתקציבים בטענה כי הוא יכול לפתור את הבעיה ואת המצוקה.

במייל שפורסם ב׳בחדרי חרדים׳ נכתב, ״ילדי החינוך המיוחד נמצאים בעדיפות עליונה אצל ח"כ גפני יחד עם שאר חברי ועדת הכספים״, וכי, ״עניין התקצוב החסר עבור גני וילדי החינוך המיוחד קרוב וחשוב מאוד ללבו של חבר הכנסת גפני ולרגע לא מרפה מהעניין״, שהשלכתן של גפני טענו כי ״מי שממונה על התקציב ועל פתרון הבעיה במכתבך הוא שר האוצר משה כחלון וסגנו הרב יצחק כהן״.

משה גפני מיכאל מלכיאלי ועדת הכספים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד