י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הלו"ז הפוליטי

המנדט בידי גנץ: כל האפשרויות שעל הפרק

הערב צפוי יו"ר כחול לבן בני גנץ לקבל מנשיא המדינה ראובן ריבלין את המנדט להרכבת הממשלה • לפניכם כל האפשרויות שעומדות על הפרק וגם, אם יהיו בחירות נוספות, מתי?

המנדט בידי גנץ: כל האפשרויות שעל הפרק
בני גנץ לצד הנשיא ריבלין בקבלת המנדט צילום: אלעד מלכה

תפתחו יומנים. התקופה הקרובה צפויה להיות עמוסה בספינים, כאשר לראשונה מזה למעלה מעשור המנדט להרכבת הממשלה לא נמצא בידיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

על פי הלוז הפוליטי, הערב (רביעי) יעניק נשיא המדינה ראובן רובי ריבלין את המנדט להרכבת הממשלה בידי יו״ר כחול לבן בני גנץ שלו יוענקו 28 ימים לנסות ולהרכיב ממשלה - עד כ"ב בחשוון.

אם לא יעלה בידי חבר הכנסת בני גנץ להרכיב ממשלה, או שהוא יודיע לנשיא כי אין בידו אפשרות להרכיב ממשלה או שהוצגה ממשלתו והכנסת דחתה את הבקשה ולא הביעה בה אמון – רשאים רוב חברי הכנסת לבקש מהנשיא, בכתב, להטיל את התפקיד על חבר כנסת מסוים, שהסכים לכך בכתב, תוך 21 ימים.

כל זה אמור להסתיים עד י״ג בכסלו, כאשר מי שיביא 61 חתימות של חברי כנסת שממליצים עליו להרכיב ממשלה יקבל שבועיים לנסות את כוחו ולאחר מכן אין דרך חזרה כשבמקרה שגם הניסיון הזה ייכשל, תצעד מדינת ישראל לבחירות שלישיות והכנסת תתפזר בכ"ז כסלו.

באם מדינת ישראל תצעד לבחירות, הן יתקיימו בתוך 90 יום לכל המאוחר כשהתאריך המסתמן הוא בימיו הראשונים של חודש אדר כאשר במקרה והמנדט של גנץ יחזור לידי הנשיא מוקדם מכפי שנקבע כחוק, הדבר ישפיע גם על תאריך הבחירות.

בני גנץ ראובן רובי ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד