י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מקרה הזוי

זוכה מאשמה: "הבטן שלי מייצרת בירה"

גבר אמריקאי קיבל מספר דוחות על נהיגה בשכרות לאחר שבבדיקה משטרתית התגלה אלכוהול בגופו, הוא טען לחפותו כי בטנו מייצרת חיידקי בירה פעילים • לאחר בדיקה הוא זוכה מאשמה

זוכה מאשמה: "הבטן שלי מייצרת בירה"
אילוסטרציה צילום: pixabay

גבר בן 46 מדרום קרוליינה קיבל כמה וכמה דוחות על נהיגה בשכרות, לאחר שהתגלה בגופו אלכוהול ברמות גבוהות בבדיקת ינשוף שערך. הוא מצידו טען לשוטרים שלא צרך אלכוהול כלל וכלל, ודרש לערוך בדיקת מעבדה. כך דווח ב'ניו סיינט'.

ואכן, בבדיקת המעבדה נמצא, כי מערכת העיכול שלו מייצרת חיידקי בירה פעילים. בבדיקה מעמיקה יותר שנערכה נמצא כי בשנת 2011, בעת שהועסק בחברת בנייה ועבד לתיקון נזקי ההוריקן "קטרינה", הוא נחתך באצבעו וצרך אנטיביוטיקה בגלל זיהום שהתפתח. האנטיביוטיקה שנטל שינתה דרמטית את הרכב החיידקים בדמו ויצרה את התופעה הנדירה, אך המוכרת למדע.

התופעה נדירה כל כך, שעד כה התגלו רק חמשה מקרים דומים ב-30 השנים האחרונות.

התופעה המשונה גרמה לצעיר לתופעות לוואי המזכירים מצב שיכרות כמו חוסר בהירות מחשבתית, צורת דיבור מעורערת וחוסר יציבות, כל זאת למרות שאינו שותה אלכוהול כלל וכלל. תופעות הלוואי גרמו לו לאבד את מקום עבודתו בחברת הבנייה והוא נכנס לדיכאון. בנוסף, בכל פעם שניידת משטרה עצרה אותו בעת נהיגה, נמצאו בדמו כמויות אלכוהול ברמות גבוהות ביחס למותר.

ד"ר פאהד מאליק, גסטרואנטרולוג מאוניברסיטת ריצ'מונד שטיפל בגבר, מאמין שהתרופות שיבשו את מאזן החיידקים במעיים. זה, לדבריו, ככל הנראה גרם לגידול מהיר של הפטרייה S. cerevisiae, שנמצאת בדרך כלל ברמות נמוכות במעיים.

התסמונת המוכרת בשם 'תסמונת מבשלת הבירה האוטומטית' דווחה כתופעת לוואי בקרב אנשים עם הפרעות בטן כמו מחלת קרוהן, אבל זה נחשב למקרה הראשון של המצב הנדיר כתוצאה משימוש אנטיביוטי.

החולה קיבלו פרוביוטיקה, תרופות נגד פטריות והועבר לדיאטה קפדנית דלת פחמימות כדי לשטוף את עודף הפטרייה במעיים שלו. כעת הוא נטול תסמינים כמעט שנתיים. המקרה שלו יובא בישיבה השנתית של המכללה האמריקאית לגסטרואנטרולוגיה בהמשך החודש.

ד"ר מאליק אמר ל"ניו סיינט ":" הוא היה מאושר מאוד כשהחל להתאושש, מכיוון שבמשך שנים איש לא האמין לו. המשטרה, הרופאים, האחיות ואפילו משפחתו אמרו לו שהוא לא אומר את האמת, שהוא בטח שותה ארגזים. עכשיו הוא יצא מהדיכאון, הוא שוב בעבודה והוא סוף סוף ממשיך בחיים שלו".

נהיגה בשכרות בירה דרום קרוליינה קטרינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד