י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
עימות במפגש חברי 'בלוק הימין'

הסרוגים תמכו והחרדים התנגדו; סוכם לא להיפגש עם גנץ בנפרד

בפגישת ראשי בלוק הימין עם נתניהו, נחשפו חילוקי דעות בין הצדדים בנוגע לדרך בה יש לנהוג עם 'כחול לבן'. בעוד החרדים לא מעוניינים להיפגש כלל עם גנץ או אנשיו, חברי הגוש הדתיים סברו כי למראית עין יש להיפגש איתם • לראשונה השתתף בפגישה שר הפנים אריה דרעי 

הסרוגים תמכו והחרדים התנגדו; סוכם לא להיפגש עם גנץ בנפרד
חברי בלוק הימין עם ראש הממשלה צילום: באדיבות המצלם

לאחר כשעה הסתיימה פגישתם של ראשי בלוק הימין עם ראש הממשלה שנערכה כדי לתאם עמדות לקראת העברת המנדט להרכבת הממשלה לידי בני גנץ. הצדדים סיכמו שלא להיפגש עם בני גנץ לפגישות נפרדות. עימות התעורר בין נציגי הסיעות הדתיות לראשי הסיעות החרדיות.

במהלך המפגש סברו נציגי הסיעות הדתיות סמוטריץ, בנט, פרץ ושקד כי יש לקיים פגישות פרטיות עם בני גנץ כדי להראות לציבור כי הם לא מחרימים אותו. מנגד נציגי הסיעות החרדיות השר אריה דרעי וסגן השר יעקב ליצמן סברו כי אין לפגוש את גנץ לפגישות נפרדות אלא רק הליכוד ייפגשו בשליחות הגוש כולו.

בתום הדיון סוכם לקבל את עמדתם של חברי הסיעות החרדיות, והוחלט כי חברי הגוש לא ייפגשו עם בני גנץ או חברי המו״מ של כחול לבן לפגישות נפרדות אלא רק השרים יריב לוין וזאת אלקין שיפגשו כבר מחר לישיבת מו״מ עם כחול לבן וייצגו את חברי הגוש כולו.

בנוסף, בפגישה היום השתתף לראשונה השר אריה דרעי בפגישת ראשי הבלוק, כאשר בפגישות הקודמות הוא נמנע מלהשתתף, כעת כשהמנדט נמצא בידי בני גנץ, תמונת האחדות חשובה לנתניהו ולגוש כולו.

בליכוד מסרו לאחר הפגישה, כי "לפני זמן קצר הסתיימה פגישת ראשי סיעות המחנה הלאומי עם ראש הממשלה נתניהו. בפגישה סוכם שהשרים יריב לוין וזאב אלקין ימשיכו לייצג את גוש הימין בכל משא ומתן עתידי עם כחול לבן".

"ראש הממשלה חזר על קריאתו לאמץ את מתווה הנשיא להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה, שהיא הממשלה הנחוצה לישראל בעת הזאת. ראש הממשלה נענה לפניית כחול לבן לפגישה עם צוות המשא ומתן מחר אחרי הצהריים".

בנימין נתניהו אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד