כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
בדרך למדבר?

פרשנות: כל התרחישים הפוליטיים; החרדים נכנסים לכוננות ספיגה

אחרי שאמש העביר נשיא המדינה ראובן ריבלין את המנדט להקמת הממשלה לידיו של יו"ר כחול לבן בני גנץ, החרדים כבר מתכוננים ליום שאחרי וחשים את היובש השורר בספסלי האופוזיציה - כשברקע נמצאים נושאים בוערים ובראשם חוק גיוס, חוק המרכולים ותחבורה ציבורית בשבת 

פרשנות: כל התרחישים הפוליטיים; החרדים נכנסים לכוננות ספיגה
יונתן זינדל, פלאש 90

שעות אחרי שהמנדט עבר לידיו של יו"ר כחול לבן חבר הכנסת בני גנץ ומאחר ונראה כי האפשרות של ממשלת אחדות בין כל חברי בלוק הימין עם כחול לבן - לא נראית ריאלית - בסיעות החרדיות נכנסים לכוננות ספיגה.

במהלך מפגש שהתקיים היום בלשכתו של יו"ר יהדות התורה עם חברי סיעת 'אגודת ישראל'' העיר ליצמן כי הסיכוי לממשלת אחדות אמיתית בין כל חברי גוש הימין לסיעת כחול לבן לא נראית ריאלית, אף על פי שנותרה האפשרות של ממשלת חרדים עם בני גנץ וגוש הימין ללא יאיר לפיד וכן האפשרות של הקמת ממשלת מיעוט עם הסיעות הערביות וישראל ביתנו.

הנפגעים העיקריים מהקמת ממשלת מיעוט הם חברי הסיעות החרדיות, שיאלצו לעזוב את תפקידיהם במשרדי הממשלה ואת השליטה במשרדי החינוך, בריאות, פנים, דתות, כספים ועמדות ההשפעה נוספות.

חשש נוסף שקיים הוא שממשלת המיעוט שתוקם לא תשרוד אמנם זמן רב, אך היא תיאלץ להעביר תקציב בחודשים הראשונים לכהונתה שיבוסס ברובו על התקציב של השנה החולפת ואז תקציבי הישיבות - שנשענים על בסיס 'תמיכות' ואינם נמצאים בבסיס התקציב - יופסקו, כמו גם תקציבים של החינוך העצמאי וועד הישיבות.

בסיעות החרדיות תולים את תקוותם בסיעה הערבית המשותפת שבמקרה ואכן תקום ממשלה כזו, שתישען על אצבעותיהם של חברי הכנסת הערבים, הם יזכרו טובה ויבלמו חקיקה אנטי דתית שינסו לקדם חברי הברית החדשה ליברמן ולפיד.  בראשם כמובן עומד חוק הגיוס, אך ישנם נושאים נוספים כגון ביטול חוק המרכולים והפעלת תחבורה ציבורית בשבת.

יעקב ליצמן יהדות התורה בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד