כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"נתקף בהיסטריה"

קצינה בכירה הדליפה לליברמן חומרי חקירה?

היום (חמישי) מימש ליברמן את איומו והגיש קובלנה פלילית בגין לשון הרע נגד יואב יצחק אותו הגדיר בטוויטר "כתב החצר של רחוב בלפור" • הדברים באים בעקבות פרסום כתבה נגד ליברמן באתר news 1

קצינה בכירה הדליפה לליברמן חומרי חקירה?
אביגדור ליברמן צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

העיתונאי יואב יצחק הספיק לרשום ברזומה שלו לא מעט חשיפות פוליטיות מעניינות. אחד הדברים שהוא פרסם בעבר היה בנוגע לקצינה בכירה שהדליפה ליו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן חומרי חקירה.

בכתבה שפורסמה תחת הכותרת "ליברמן נתקף בהיסטריה", נכתב כי "מידע רב הוצף בתקופה האחרונה בעניינו, גם מצד גורמים שלא מוכנים לשלם מחירים כבדים נוספים בגין מעשיו. המידע מעלה בחלקו חשדות מבוססים לעבירות פליליות בהן הוא מעורב בפרשת ישראל ביתנו ובפרשה נוספת שבה התגלגל כסף גדול. כמו-כן עלה חשד חמור, לפיו קצינה בכירה במשטרה הדליפה עבורו בשנים האחרונות מידע רגיש ונפיץ מחקירות. פרטיה של אותה קצינה שמורים במערכת.

המידע הבעייתי נוגע לא רק לליברמן עצמו, אלא גם לשני ילדיו - שפתחו חברה בישראל הפועלת בעיקר עם שני גורמים: המיליארדר מרטין שלאף המתגורר בווינה; ואיש העסקים אלכס ויז'ניצר הפועל בעיקר באזרבייג'ן. מקרה או לא - דרכו של ליברמן-האב הצטלבה רבות עם שני אישים אלה. גם בפרשות פליליות. מהראשון קיבל מיליונים, את השני מינה, בתפקידו כשר התחבורה, למנכ"ל נתיבי ישראל, תפקיד בו החזיק ויז'ניצר עד הסתבכותו בפלילים. הקשרים הם קשריו של ליברמן, העסקים-הכספים מנותבים דרך הבנים - יעקב ועמוס. כך ניתן לעקוף את הוראות החוק המחילות מגבלות על חברי כנסת ושרים בממשלה".

בתגובה, לפני כשבועיים ח"כ אביגדור ליברמן פנה באמצעות עו"ד הברמן בדרישה להסיר את הכתבה מ-News1 ומאיים בהליכים משפטיים; לטענתו, הפרסום כוזב ומגמתי. יואב יצחק דחה את דרישתו, התריע נוכח התנהלותו המאפיוזית של ליברמן - כלשונו, והודיע כי ימשיך לחשוף את האמת. 

היום (חמישי) מימש ליברמן את איומו והגיש קובלנה פלילית בגין לשון הרע נגד יואב יצחק אותו הגדיר בטוויטר "כתב החצר של רחוב בלפור", וחברת "עיתונות זהב", המפעילה של אתר news 1, בו התפרסמה נגדו הכתבה.

הקובלנה שהגיש ליברמן/ צילום: טוויטר ישראל ביתנו

לטענת ליברמן, "זו אינה אמת והיא מהווה לשון הרע", לטענתו הוגשה בקשה להורדת הכתבה ולפרסם הודעת התנצלות, אך בניוז 1 סירבו לכך, ובנוסף לא ביקשו תגובה בטרם התפרסמה הכתבה מה שלדבריו "מוכיח בעליל כי הם פעלו לפגוע בו".

הקובלנה שהגיש ליברמן/ צילום: טוויטר ישראל ביתנו

יואב יצחק הגיב לכך בחשבון הטוויטר שלו וכתב, כי "חברים. ליברמן הגיש נגדי קובלנה פרטית. מטרתו: להטיל אימה, לעצור החשיפות. וזה לא יהיה. נמשיך בעבודתנו. שימו לב: א) ליברמן טוען שפגעתי בשמו הטוב. וזה מעניין נוכח עברו המאפיוזי; ב) ליברמן קובל בגין פרט אחד בכתבה (הקצינה, נהדוף טיעוניו). שימו לב על מה לא קבל".

 

יואב יצחק אביגדור ליברמן תביעת לשון הרע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד