כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הנאצים מרימים ראש

מצב חירום בעיר שנחרבה במלחמת העולם

לאחר שנים של פעילות ימנית, קיצונית וגזענית בעיר דרזדן שבגרמניה, הכריזה העיר על 'מצב חירום נאצי' • יוזם ההצעה: "יש לנו בעיה נאצית בדרזדן ואנחנו חייבים לעשות משהו לגבי זה"

מצב חירום בעיר שנחרבה במלחמת העולם
נאצי בתחפושת צילום: באדיבות המצלם

העיר הגרמנית דרזדן -שנחרבה כליל במלחמת העולם השנייה - הכריזה על 'מצב חירום נאצי' לאחר שנים של פעילות "ימנית, קיצונית, גזענית" בעיר, כך אומר חבר מועצה מקומית.

חברי מועצת העיר דרזדן העבירו השבוע החלטה שהזהירה כי הימין הקיצוני הולך וגובר בעוצמה בעיר במזרח גרמניה.

מאקס אשנבאך - מי שיזם את ההצעה - אמר לי CNN: "יש לנו בעיה נאצית בדרזדן ואנחנו חייבים לעשות משהו לגבי זה". בהצהרה נכתב כי "גישות ופעולות אנטי דמוקרטיות, אנטי פלורליסטיות וקיצוניות מימין מופיעות באופן גובר בעיר".

אשנבאך, שהגיש את ההצעה, אמר ל- CNN, כי המהלך הוא סמלי ולא יהיו לו השלכות משפטיות, אך הוא עשה את זה כדי להדגיש את האיום שמציב הימין הקיצוני בדרזדן.

"במשך שנים, פוליטיקאים לא הצליחו למצב את עצמם באופן ברור וחד משמעי נגד הקיצונים הימניים, ולהוציא אותם מחוץ לחוק" אמר אשנבאך ל- CNN והוסיף כי הוא רוצה שמועצת העיר של דרזדן תתמוך ביוזמות, חינוך ותרבות האזרחים בעיר.

מנגד, נציג מפלגת האיחוד הדמוקרטי הנוצרי שהצביע נגד ההחלטה, כינה אותה "פרובוקציה מיועדת".

שליח חב"ד בדרזדן הרב שניאור הבלין סיפר בראיון לחדשות 12 על התחושות והחששות של תושבי העיר היהודים. "אומרים לנו מקומכם באושוויץ, אבל אנחנו ממשיכים בגאון, ללא מורא, יש עליה של הימין במדינה, אבל בדרזדן המצב גרוע יותר. בבחירות האחרונות בחודש ספטמבר, מפלגת הימין קיבלה 28% מהקולות והיא המפלגה השנייה בגודלה, יש תחושה גרועה לצאת לרחוב ולראות את שלטי המפלגה, ה-NPD. זה מרתיע".

נאצים ניאו נאצים גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד