י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מעצר הפורצים האיומים

האברך ל'בחדרי': "הנזקים הגיעו למיליונים רבים"

למחרת הכתבה בה תיארנו את שורת מעשיו הנפשעים של אחד העצורים מכנופיית הפורצים שהטילה חיתתה על שכונת סנהדריה הירושלמית, אחד מאברכי השכונה שאחראי על 'פרויקט מיגון שכונות', משתף את 'בחדרי' בתחושות אז והיום: "אנו רואים שינוי לטובה. המשטרה עשתה מאמצים מרובים כדי לתפוס את כל חברי החוליה" • "רבני השכונה הורו כי חובה גמורה, גם בעיצומה של שבת קדש, ליידע את המשטרה"

האברך ל'בחדרי': "הנזקים הגיעו למיליונים רבים"
א' הפורצים בפעולה צילום: מתוך הסרטון

כמעט מידי שבת בשבתו, נרשמות פריצות לדירות בשכונות הצפון בירושלים ובשכונת סנהדריה המורחבת בפרט. חלק מהתושבים לא הגישו תלונות במשטרה, מאחר ולא תלו תקוות ביכולת לאתר את הפורצים. מדובר בחולייה של גנבים הכוללת ארבעה גברים, המכירים היטב את השכונה שפרצו לדירות, גנבו והסבו נזק רב לדיירים, כאשר אמש (שני) הבאנו ב'בחדרי חרדים' תיאורים מצמררים מכתב האישום נגד שנים מחברי אותה חוליה שנעצרו בליל שבת בראשית, כאשר אחד מהם, מתגלה כעבריין סדרתי יוצא דופן, כאשר מאז 1990 הוא נכלא שבע פעמים.

"בשכונת סנהדריה המורחבת לבד, הגיעו הנזקים למיליונים רבים, דבר שהסב עגמת נפש רבה וסיוטים מתמשכים לילדים ולהורים כאחד" אומר ל'בחדרי חרדים' יצחק גרינפלד, אחד האחראים על "פרויקט מיגון שכונות".

"לאחר שהפורצים קשרו את אחד התושבים בביתו וריססו אותו בגז פלפל, קם אברך מתושבי השכונה שהחליט לשים סוף לטרור והקים מערכת מצלמות משוכללת המכסה את כל השכונה, דבר שלמפרע התברר שהדבר יצר הרתעה משמעותית לאותם חוליות שפקדו את השכונה בלילות שבת". בשבת פרשת בראשית, עת חוליית הפורצים חזרה לשכונה, שניים מתוך הארבעה נעצרו של ידי שוטרי תחנת לב הבירה, אחד בתוך דירה אליה פרץ. פורץ שני קפץ ונמלט דרך מרפסת הדירה שבקומה השלישית, ונתפס על ידי שוטרים שסגרו עליו.

יחד עם זאת, ישנם שניים נוספים שלא נעצרו, בהם אחד הפורצים שהצליח לחמוק מידי השוטרים שהיו בדירה, וכן חשוד רביעי שעל פי החשד מנהל ומנווט את חוליית הפורצים, והוא זה שהתריע בפניהם על הימצאות שוטרים באיזור - אך מאוחר מידי.

גרינפלד אומר, כי כשמעיינים בעברם הפלילי העשיר, "מבינים עד כמה פיקוח נפש כרוך בדבר, כשעל אחד מהם נערמו עשרות תיקים בהם תיקים של טרור וכן שני מקרים של שוד מזוין בתוך בתים כאשר הדיירים אוימו על ידם". בעקבות כך, "רבני השכונה הורו כי חובה גמורה היא לכל איש ואשה שנתקלים בהם, גם בעיצומה של שבת קדש, ליידע את המשטרה כפי הנפסק בשו"ע, שהבאים על הציבור - מחללים עליהם את השבת, בפרט שרואים שהם באים על נפשות".

מאז שהוקם מערך המצלמות בשכונה, בעידוד רבני השכונה וקברניטיה, "טיפלנו בלמעלה מ-70 מקרי גניבות, כשרבים מתוכם נגמרו במעצרים של הגנבים. למרות שזהות הגנבים ידועה לנו, לצערי עדיין לא נעשה עימם דבר" אומר גרינפלד. הוא מוסיף כי בזכות מערך המצלמות, מקרים רבים נוספים ובהם גם תקיפה של ילדים וילדות, נשים ונערים, תועדו במצלמות וטופלו על פי הוראת הרבנים.

בין המקרים הרבים, נרשמו גם מעצרים שביצעה המשטרה בזכות תיעוד המצלמות, דבר שהביא לשיתוף פעולה עם המשטרה, ובהם מעצר נהג מונית שנחשד בביצוע עבירות חמורות בילדים ונערים, שפורסמו ב'בחדרי חרדים' תחת הכותרת "וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ". גרינפלד האחרי על מערך המצלמות אומר, כי "אמנם ישנם דברים שעדיין אינם מטופלים כמו שצריך, אבל אנחנו מאמינים שמצד המשטרה יש רצון טוב - אנו מאוד מקווים שיהיה ניתן לטפל בדברים בצורה יותר טובה".

יצחק גרינפלד מתייחס למעצר הפורצים שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים' במוצאי שבת בראשית, ואמר כי במעצר זה "אנו רואים שינוי לטובה. המשטרה עשתה מאמצים מרובים כדי לתפוס את כל חברי החוליה, למרות ששניים מהם טרם נעצרו, אבל זה קשור בעיקר לתחכום של החוליה המסוכנת הזאת. אנו מקווים שהמשטרה יחד עם המודיעין תצליח לשים את ידה גם עליהם".

רצון טוב ופעילות מוגברת של המשטרה, זה מצויין, אך לא תביא לפתרון מלא. "הבעיה האמיתית היא, שבית המשפט מקל מאוד בעונשים, כפי שניתן לראות בפסק הדין בשנת 2008". אולם יצחק גרינפלד לא בא על סיפוקו, ורוצה לפרוץ עוד. "החזון שלנו זה למגן את כל השכונות החרדיות, על ידי הצבת מצלמות אבטחה". בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אמר כי הם פועלים לגייס סכומים גדולים מגבירים ונגידים בחו"ל, לצורך זה. "יש לנו גיבוי רבני רחב מאוד, שעומד מאחורינו ומכה על קודקודינו ואומר לנו לגדול ולהמשיך לשכונות וערים נוספות".

בסיום השיחה ביקש יצחק גרינפלד לפנות לעסקנים ופעילים חברתיים בשכונות וערים אחרות, שמעוניינים להציב מצלמות אבטחה לצרכים אלו, "תפנו אלינו ואנו נשתדל לעשות כל שביכולתינו על מנת לעזור, הן בהקמת המערכת והן בהשגת תרומות - הכל כפי מה שיורונו הרבנים שאחראים על הפרויקט המבורך". עוד מוסיף גרינפלד, כי "מערכת המצלמות עובדת בשבת על פי כל החומרות, ואין כאן המקום לפרט. מי שיתעניין - יקבל את ההסבר. גולשי 'בחדרי חרדים' מוזמנים ליצור איתנו קשר בטלפון 073-7895-100 ואנו נחזור אליכם".

חוליית פורצים שכונת סנהדריה תפיסה על חם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד