ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הסדקים בחקירת עד המדינה

סמוטריץ' לאוחנה: מנה וועדה לבדוק את התנהלות הייעוץ המשפטי לממשלה

לאור המחדלים והסדקים לכאורה שעולים בימים האחרונים בתיקי ראש הממשלה נתניהו, שר התחבורה סמוטריץ' פונה במכתב לשר המשפטים אמיר אוחנה ומאיץ בו למנות וועדה שתבדוק את התנהלותו של היועמ"ש: "אין אסור מתיר את עצמו מבית האסורים"

סמוטריץ' לאוחנה: מנה וועדה לבדוק את התנהלות הייעוץ המשפטי לממשלה
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעקבות אירועי הימים האחרונים בעניין עד המדינה ניר חפץ וחקירותיו, חקירת יועצי ראש הממשלה בנימין נתניהו תוך הפרשת זכויות, פנה אמש (שלישי) שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' לשר המשפטים אמיר אוחנה, בבקשה שימנה וועדת בדיקה חוקרת בראשות שופט בדימוס.

"כאזרח מן המניין אני חייב לומר כי אני מודאג. אני מודאג ממציאות בה נראה כי גורמי אכיפת החוק, אלו שבידם הפקידו אזרחי ישראל את הכוח לחקור ולהעמיד לדין, משתמשים בו לרעה" כתב במכתבו השר סמוטריץ'. "נראה כי אין הם בוחלים בשום אמצעי להשגת המטרות שסימנו לעצמם, תוך פגיעה בזכויות אזרח ונחקר מינימליות ובטוהר ההליך המשפטי".

עוד הוסיף כי ככל הנראה, "אין אסור מתיר את עצמו מבית האסורים" והמערכת וראשיה "אינם מסוגלים לבצע את הבקרות הפנימיות הנדרשות ולתקן את הטעון תיקון. ייתכן כי הדבר נובע מכך שהם חשים מותקפים, ועל כן הם מתקפדים יותר ויותר בתחושת מגננה, שאינה מתאימה למערכת המחוייבת בשקיפות ובמתן דין וחשבון לציבור ולנבחריו".

השר חתם את מכתבו וכתב כי דווקא בימים אלה, הציבור נושא אלינו עיניים, ובייחוד אליך, לשר המשפטים, שהמערכות הללו על הפגמים נמצאות תחת אחריותו.

בצלאל סמוטריץ אמיר אוחנה ועדת בדיקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד