י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
פנייה לבית המשפט

"לחשוף את שיטות הפעולה שננקטו כנגד חפץ"

ארגון לביא לזכויות אדם בפנייה לבית המשפט: "קיים אינטרס ציבורי משמעותי לחשוף את שיטות הפעולה שננקטו כנגד חפץ"

"לחשוף את שיטות הפעולה שננקטו כנגד חפץ"
ניר חפץ בבית המשפט צילום: פלאש 90

ארגון לביא לזכויות אדם ומינהל תקין הגיש לפני זמן קצר לבית משפט השלום בתל אביב, בקשה לחשוף את שיטות הפעולה שננקטו על עד המדינה ניר חפץ.

בבקשה המנומקת שהוגשה על ידי עו"ד יצחק בם, טוענים בארגון לביא כי "יש לאזן בין הפגיעה בפרטיות לבין העניין הציבורי בפרסום. הפגיעה בפרטיות במעגלים הקרובים אל מר חפץ כבר התרחשה לנוכח צונאמי הדיונים ברשתות החברתיות. לעומת זאת, קיים אינטרס ציבורי משמעותי לחשוף את מהלכי החקירה הפסולים שנקטו חוקרי לה"ב 433 ואשר מטילים צל של מגמתיות על אחת החקירות המשמעותיות ביותר מבחינה פוליטית שניהלה המשטרה אי פעם".

בנוסף צויין כי "לכאורה, הלחץ שהפעילו החוקרים על חפץ נועד לגרום לו להחליף ייצוג, לשכור שירותיו של עו"ד שנכון לייצג עדי מדינה ולחתום על הסכם עד מדינה. הלחץ הניב פרי, הסכם עד מדינה אכן נחתם ומר חפץ מסר גרסה בה חפצו החוקרים".

לאור כל האמור ביקשו מבית המשפט לאפשר את פרסום פרטי הפרשייה, תוך שהם מבקשים להשאיר את שמם של הנוגעים לפרשייה חסוי וזאת בכדי לשמור על פרטיותם.

הבקשה הוגשה בעקבות חשיפתו של העיתונאי עמית סגל כי הופעלו לחצים פסולים על חפץ שאת טיבם לא יכל סגל לפרט עקב מהלכים חריגים שבהם נקט משרד המשפטים.

מארגון לביא המיוצג על ידי עו"ד בם נמסר: "להתנהלותן השערורייתית של פרקליטות המדינה ומשטרת ישראל בפרשה זו אין אח ורע, תחילתה במסכת לחצים בלתי אנושית שעבר חשוד על מנת להופכו לעד מדינה, המשכה בהעלמת מידע קריטי מהיועמ"ש בתיק בעל משמעויות פוליטיות עצומות, וכעת בניסיונותיהם הפתטיים של הפרקליטות ומשטרת ישראל להעלים את הפרשה מעיני הציבור. עברו הימים שבהם קבעו הפוליטרוקים לאיזה מידע ייחשף הציבור".

עד מדינה צו איסור פרסום ניר חפץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד