י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הדיח את הנערה

המשפחה החרדית זועמת שהערבי לא הואשם ברצח

כתב אישום הוגש נגד מאג'ד עלייאן - שרכש סמים מסוכנים עבור הנערה מרים פרץ בת ה-17, על כך שהדיח אותה לסמים • בני משפחתה החרדים זועמים וסבורים שהאישום הנכון הוא רצח

המשפחה החרדית זועמת שהערבי לא הואשם ברצח
מאג'ד עלייאן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כשבועיים לאחר שהנערה מרים פרץ ע"ה בת ה-17 מבית חרדי אותרה ללא רוח חיים, בביתו של מאג'ד עליאן תושב בית צפאפא, הוגש נגדו כתב אישום על כך שהדיח אותה לשימוש בסמים קשים, מה שהביא למותה.

מאג'ד עלייאן (55), ערבי תושב בית צפפא שבדרום ירושלים, נעצר על ידי המשטרה בחשד כי שידל קטינה בת 17 מבית חרדי לצרוך סמים קשים, דבר שגרם ככל הנראה למותה. הצעירה מרים פרץ ע"ה תושבת ירושלים נעדרה ואותרה בבית הערבי כשהיא ללא רוח חיים. הערבי נעצר כאמור והובא לבית משפט השלום בירושלים, שם הוארך מעצרו בארבעה ימים עד ליום שני.

על פי עובדות כתב האישום שהוגש היום (רביעי), ביום 23.10.19 בסמוך לשעה 17:00 הגיע הנאשם לתחנה למכירת סמים ליד התחנה המרכזית בת"א, וזאת על מנת לרכוש סמים מסוכנים מסוג הרואין ומתאמפטאמין. בסמוך לתחנת הסמים פגש הנאשם בצעירה בת 17. המנוחה מרים פרץ ביקשה ממאג'ד שירכוש עבורה סמים מסוכנים בתחנת הסמים, מפני שמסרבים למכור לה.

מרים פרץ ע"ה נתנה למאג'ד סכום כסף, והוא נכנס לתחנת הסמים ורכש שתי מנות סם מסוג הרואין. לאחר מכן, לקח מאג'ד את מרים לגן ציבורי סמוך, ושם נתן לה מנה אחת של סם מסוג הרואין ומנה אחת של מתאמפטאמין, וכן השתמש בעצמו בסם.

לאחר מכן נתנה מרים למאג'ד כסף נוסף על מנת שיקנה מנה נוספת של סם מסוג הרואין, הוא לקח את מרים למלונית על מנת לשהות שם את הלילה. לאחר מכן עזבו מאג'ד ומרים את המלונית ונסעו באוטובוס לירושלים, ובסמוך לשעה 1:00 לפנות בוקר הגיעו לבית משפחתו בבית צפפא. שם נתן מאג'ד למרים מנת סם נוספת מסוג הרואין, וכן השתמש בעצמו.

כשתי דקות לאחר מכן התחילה מרים לרעוד ולקפוץ את ידיה, למשך מספר שניות. כעבור כמה דקות הלכו מאג'ד ומרים לישון. זמן מה לאחר מכן, יצא מאג'ד מהחדר להשיג מנת סם נוספת, בעוד מרים שכובה בחדר, והיא נפטרה.

עו"ד שרית רייך אבניאל מפרקליטות מחוז ירושלים: "כתב האישום שהגישה היום פרקליטות מחוז ירושלים מבטא את החומרה היתרה באספקת סמים מסוכנים לקטינים, אוכלוסייה חשופה ופגיעה במיוחד, ואת הסיכון הרב בחשיפת נערים וצעירים לשימוש בסמים. בהתאם לכך ייחד המחוקק עבירה שעונשה עד 25 שנות מאסר למעשה זה של אספקת סמים לקטינים".

בתגובה לכך שכתב האישום אינו כולל בשלב זה עבירת המתה, בני משפחתה של מרים פרץ זועמת ומאוכזבת. בפרקליטות מסרו לעורך הדין איתמר בן גביר שמלווה את המשפחה, כי הם ממתינים לתוצאות בדיקות לצורך בחינת אישום ההמתה, אך במשפחה זועמים וסבורים שהאישום הנכון הוא רצח.

"המשפחה מאוכזבת שהפרקליטות לא ייחסה בשלב זה עבירת המתה לנאשם" אומר עו"ד איתמר בן גביר בתגובה. "יחד עם זאת, בשיחה עם הפרקליטים המטפלים בתיק ובהם סגן פרקליט מחוז ירושלים ארז פדן, ועו"ד שרית רייך, נמסר לי מפורשות שהם בוחנים אפשרות זו וממתינים לתוצאות בדיקות המשפחה. מצפה שהבדיקות יגיעו במהרה. כמו כן, לא ננוח ולא נשקוט עד שהרוצח הזה יבוא על עונשו, המשפחה תלווה את התיק ותעשה הכל על מנת שפושע שלקח נערה, הדיח אותה,סימם אותה ואף גרם למותה, לא יתחמק מעונש".

"הבן אדם הזה רוצח, רוצח מתועב. רצח אותה לכל דבר בעניין" אמר בתחילת השבוע יוסף פרץ, אחיה של מרים. "הוא הביא לילדה בת 17 סמים מסוג הירואין, נתן לה מנת יתר. היה איתה 24 שעות ולא שאל איפה המשפחה שלה, לא אמר בואי נתקשר אליה. ראה אותה גוססת והפקיר אותה וברח. והיום המשפחה שלו באה וצועקת עלינו. הבן אדם הזה רוצח והוא מתכנן את הרצח הזה. לא הייתה לו בכלל הבעה של חרטה".

בדיון שנערך בבית המשפט, אמר נציג המשטרה כי בזמן שהגיעו מרים ומאג'ד לבית משפחתו בכפר בית צפאפא, מרים פרץ לא חשה בטוב, אך מאג'ד לא טיפל בה כמו שצריך, לא הזעיק צוות מד"א למקום. "הוא הגדיל לעשות, השאיר אותה במצבה בבית והלך לרכוש סמים. כאשר חזר כבר היה מאוחר מדי".

מרים פרץ שימוש בסמים מנת יתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד