ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בעד בחירה ישירה

בנט מעריך: בסבירות גבוהה הולכים לבחירות

חבר הכנסת נפתלי בנט דיבר בתסכית חדש בשם 'גובה העיניים' ודיבר על הפלונטר הפוליטי הסבוך. הוא מעריך שנלך לבחירות שלישיות וצופה עלייה נוספת בקרב המצביעים הערבים • בנט גם מתייחס לסוגיית הבחירה הישירה  "לנתניהו יש יותר סיכוי לנצח בבחירות כאלה, נטייתי הבסיסית היא בעד"

בנט מעריך: בסבירות גבוהה הולכים לבחירות
נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, השיק הבוקר (רביעי) ערוץ פודקאסט חדש תחת השם "בגובה העיניים". בפרק הראשון, שעוסק במשבר הפוליטי מספק בנט מספר כותרות מענייניות

- על יחסיו עם ראש הממשלה נתניהו בעת האחרונה:

"אנחנו לא חברים טובים ולא כלום" מסביר בנט, "מה שקרה זה שאחרי הבחירות הבנתי שהתוצאות הפוליטיות לא טובות, ואמרתי לנתניהו: "אני לרשותך כדי להקים ממשלה". מאז אני מתרוצץ בין שני הצדדים כדי לנסות להביא לממשלת אחדות".

- על הפלונטר הפוליטי והסיכוי לבחירות:

"שבוע שעבר הבנתי שהגענו למבוי סתום, להערכתי בסבירות מאוד מאוד גבוהה הולכים לבחירות, אלא אם ליברמן יירד מהעץ".

- על הסכנה בבחירות שלישיות:

"לגבי הימין אני מאוד פסימי" אומר השר לשעבר, "אני חושב שהליכה לבחירות כרגע תסמן מכה מאוד גדולה עם סיכון גדול לעליית שלטון השמאל. הסיפור הגדול של הבחירות הוא הערבים, יש כאן אירוע מגה אסטרטגי - ערביי ישראל רואים כרגע את נציגיהם בכנסת מייצגים אותם יותר בעניינים האזרחיים, פחות עניינים לאומניים ... הם מאוד מתלהבים מזה. כשר החינוך דאגתי בוודאי לתת להם את הכלים להצליח בחברה הישראלית, אבל כניתוח פוליטי אני צופה עלייה דרמטית בהיקף ההשתתפות של ערבים בבחירות הבאות שתהיינה במרץ. כוחם יזנק, מ-13 ל-15/16 מנדטים, זה Game changer. גנץ יוכל להקים ממשלת כחול לבן-שמאל-ערבים עם יותר מ-61 מנדטים. אנחנו צריכים להימנע מבחירות בכל מחיר״.

- על מתווה דרעי לשינוי שיטת הבחירה לבחירות ישירות:

״אני חושב שלנתניהו יש יותר סיכוי לנצח בבחירות כאלה, וזה יוציא אותנו מהפלונטר" מצהיר בנט ומוסיף, כי "כל זה חד פעמי בהוראת שעה, לא באופן קבוע. נטייתי הבסיסית היא בעד, צריך עוד ללמוד את זה, אבל בגדול זו הצעה יצירתית מאוד״.

נפתלי בנט בנימין נתניהו בחירות ישירות לראשות הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד