י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"נפיל על המשפחה שלך פצצה"

דרמה במליאה: שר המשפטים אמיר אוחנה התעלם מצו איסור הפרסום ועורר סערה

שר המשפטים אמיר אוחנה דיבר במליאת הכנסת על כשלי החקירה והלחצים האסורים שהופעלו על עד המדינה ניר חפץ וחושף את החומר שהוטל עליו צו איסור הפרסום "המערכת מגוננת על עצמה מחקירה אמיתית, כך היא מאפשרת לריקבון להשתלט, כך נוצרת שחיתות שלטונית"

דרמה במליאה: שר המשפטים אמיר אוחנה התעלם מצו איסור הפרסום ועורר סערה
אוחנה מנדלבליט וניצן צילום: פלאש 90

שר המשפטים אמיר אוחנה השיב במליאת הכנסת על הצעה לסדר בנושא "ההשתלחות בפרקליטות ושביתת המחאה של הפרקליטים" והתייחס לפרסומים האחרונים בדבר חקירתו של ניר חפץ, שהובילה אותו לחתום על הפיכתו לעד מדינה. במהלך נאומו, חשף פרטים שנאסרו לפרסם, אך למרות זאת הובהר מטעמו "השר חזר אך ורק על דברים שפורסמו כבר".

במהלך נאומו, התייחס השר לפרסום של עמית סגל אתמול ושלשום בחדשות 12, על השימוש באמצעים פסולים על ידי חוקרי המשטרה, עוד בטרם חתם ניר חפף על הסכם עד מדינה. השר אמר כי "מביאים אישה צעירה שאין לה שום קשר לחקירותיו של רוה"מ ושואלים אותה סדרה של שאלות חודרניות ופולשניות" אמר אוחנה, ובכך לכאורה השתמש בחסינותו.

"לאחר שסוחטים ממנה כמו מלימון את כל המידע, ואני מזכיר היא איננה חשודה בדבר, הם מפגישים ביניהם במקרה במסדרון ואומרים לו 'ניר אנחנו יודעים הכול אנחנו נפיל על המשפחה שלך פצצה'" פירט שר המשפטים אוחנה. מכאן ואילך הוא פירט את הפרסום של סגל, לפיו "או אז ניר נכנע חותם על הסכם עד מדינה והוא מוסר למשטרה גרסה. הגרסה נבדקת ומתבררת כשקרית, או אז הוא מוצא החוצה יחד עם אחד החוקרים, הם הולכים לפרק זמן שאיננו מתועד ואיננו יודעים מה היה בשיחה הזו, ואז הוא חוזר ומוסר גרסה מלאה תפורה מתאימה אחד לאחד לנתונים שבידי החוקרים".

שר המשפטים התייחס לסערה אתמול נגד פעולה שביצעה המשטרה ומשרד המשפטים, ואמר "אני רוצה להזכיר לכם החקירה הסתיימה אין מה לשבש. כשהעיתונאי עמית סגל פונה בשאילתה למערכת משיב היועץ המשפטי לממשלה, שאיננו מכיר את פעולת החקירה הזו, וכעבור זמן קצר מקבל עמית צו איסור פרסום. כך נראית חתירה אחר האמת?"

השר אוחנה תיאר מספר פרשות מהעבר בהן לטענתו נפלו פגמים בהתנהלות הפרקליטות ואמר: "אינני מדבר על טעויות, אינני מדבר על כשלים, אני מדבר על זדון אני מדבר על פשעים חמורים המבוצעים במשמרת שלכם ראשי מערכת האכיפה ואתם עומדים כחומה בצורה ומגוננים על העבריינים. למה? כך המערכת מגוננת על עצמה מחקירה אמיתית, כך היא מאפשרת לריקבון להשתלט כך נוצרת שחיתות שלטונית".

"סיקור תקשורתי אוהד? הצחקתם אותי. איך הפכו כתבי החצר שלכם לדוברי פרקליט המדינה ואיך נשאו כלבי השמירה של הדמוקרטיה את אנשי המשטרה והפרקליטות על כפיים בכתבות מפרגנות ובהגנה מפני כל מתקפה אם לא בתמורה להדלפות נדיבות היישר ממשרדי רשויות אכיפת החוק".

לאחר הדברים של שר המשפטים אוחנה, הוטחה בו אשמה על כך שהוא מפר את צו איסור הפרסום ומשתמש עבור זה בחסינותו הפרלמנטרית. בעקבות כך, נשלחה הבהרה ממשרדו: "אין כל אמת בדיווח לפיו השר עשה שימוש בחסינותו הפרלמנטרית כדי לחשוף את מה שבצו איסור הפרסום. השר חזר אך ורק על דברים שפורסמו כבר, ולא חידש דבר משום שאין בידיו דבר לחדש מתוך חומרי החקירה, שאינם מצויים בידיו".

צו איסור פרסום ניר חפץ אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד