י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כך השיג איציק וייס את הקשרים העסקיים שלו

רבים מאנשי ונשות העסקים החרדים כבר מכירים את קהילת 'ביזנסט' שמכילה אלפי אנשי מקצוע • העומדת מאחורי הקלעים היא אודיה גואטה, נשואה ואם לתינוקת בת שנה מאלעד • כששואלים אותה האם חלמה שהקהילה תגיע לאלפי חברים, היא מחייכת ומבטיחה: "זו היתה המטרה שלי"

כך השיג איציק וייס את הקשרים העסקיים שלו
חרדים עובדים צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

עד לפני שנה נחשב איציק לאיש עסקים בודד בשטח. הוא בנה את העסק בעשר אצבעותיו, והשקיע על כל צעד שעלה לו בהרבה מאמצים. אך לפני שנה הגיע המהפך. "פתאום כל דבר מתקדם הרבה יותר מהר, אני חשוף לחכמת ההמונים של עוד אלפי בעלי עסק שכבר חוו את אותו סיפור של המכתב ממס הכנסה, או של ההליכים הבירוקרטיים העומדים מולי, אני הרבה יותר מיומן בעסק עצמו, מכירים אותי, ואפילו יש לי זמן לתרום מהידע שלי לאחרים". הוא משתף.

להרשמה לועידת העסקים הכנסו לכאן>>>

המהפך חל כאשר הוא נחשף לראשונה לקהילת 'ביזנסט', הקבוצה הווירטואלית של אנשי העסקים החרדיים, ומאז הוא מתקדם ומרגיש שהעסק שלו יכול להגיע למקומות רחוקים הרבה יותר. יש לו קשרים במקומות הנכונים, וגם כשעליו להידרש לנושא בלתי ידוע, יש את מי לשאול. "ומה שנחמד זה שאני מרגיש תחושה משפחתית. תמיד אעדיף לרכוש ממישהו מהקהילה, והוא תמיד יעדיף לרכוש אצלי. מאז שהכרתי את הקהילה, אני מרוויח הרבה יותר ממה שחלמתי, והכל בקצב מהיר יותר".

רבים מאנשי ונשות העסקים החרדים כבר מכירים את קהילת 'ביזנסט' שמכילה אלפי אנשי מקצוע. העומדת מאחורי הקלעים היא אודיה גואטה, נשואה ואם לתינוקת בת שנה מאלעד. כששואלים אותה האם חלמה שהקהילה תגיע לאלפי חברים, היא מחייכת ומבטיחה: "זו היתה המטרה שלי".

צאו והתפרנסו זה מזה

כשמנסים לתהות אחר קנקנה של היזמית הצעירה שהצליחה לחבר תחת קהילה אחת שורה מובילה של אנשי עסקים, אפשר להיות מופתעים.

אודיה מדברת בפשטות, בגובה העיניים, אינה מתיימרת, וכנראה שזה חלק מסוד ההצלחה שלה.

איפה התחלת את הרזומה העסקי שלך?

"הגעתי מעולם הסטארטאפ ההייטקיסטי. בתחילה תפקדתי כסמנכ"לית בחברת היי טק גדולה, ולאחר מכן מצאתי את עצמי מנהלת קהילה בחלל עבודה משותף ליזמים".

העבודה במקום הפגישה אותה עם אנשי עסקים, ועם הצורך במשאבי ידע שניתן להשיג בקלות זה מהניסיון של זה. בצורך חברתי עסקי, בצורך לקשרים שאחד יכול להביא לשני, בשיתופי פעולה, ובקידומים עסקיים משותפים.

"משם הגעתי לרעיון של הקמת קהילה שאינה מוגבלת במקום, בזמן, ובסוג של עסק. אם עד אז מה שחיבר בין עסקים היה אזור או תחום מסוים, רציתי לפתוח את ההזדמנויות העסקיות לאפשרויות נרחבות, לגרום ולהכיר עסקים מכל רחבי הארץ, ואפילו מחוץ לארץ".

הרעיון קרם עור וגידים, וככל שאודיה הפכה בו, היא קלטה כמה פוטנציאל אדיר עשוי להתעורר בקרב קהילה כזו, ולתרום לבעלי העסקים החברים בה.

"כעת הצורך היה לחבר וירטואלית בין עסקים על מנת שיכירו אחד את השני ויקבלו ערך משותף. המוטו היה שביחד אפשר להרוויח הרבה יותר מאשר לבד. וזה בלי להתייחס לעצם העובדה שכל בעל עסק מרגיש בודד במידה מסוימת כיון שאנשים בסביבתו לא מדברים את השפה שלו. הוא במקום אחר מאנשים שכירים. והקהילה מאפשרת מרחב משותף וחברתי עסקי".

להרשמה לועידת העסקים הכנסו לכאן>>>

לבנות מעצמה- זה עסק

ההשקה הייתה קרובה מתמיד. לאחר שבתה נולדה היא הבינה שלא מתאים לה לחזור למשרד. יש לה תינוקת, והיא רצתה להשקיע בה ובמקביל לפתח את הרעיון העסקי.

"זה היה בחופש של שנת 2018. פתחתי קבוצה וירטואלית וקראתי לה 'מנוף', עם הסלוגן: 'קהילה עסקית חרדית'. התחלתי לעניין בעלי עסקים ולצרף חברים. האמת", היא מודה, "לא היתה לי תכנית ברורה מה אני הולכת לעשות, רק רצון לעניין אנשים שיכירו אחד את השני".

בעלי עסק הצטרפו, והקהילה הפכה לפעילה. באותה תקופה נכנס חוק חדש שהוריד חברים שאינם פעילים מקבוצות וירטואליות.

"בעוד קבוצות אחרות איבדו מאות אנשים, הקבוצה שלנו החסירה רק כ10-20 אנשים. וזה נתן לי את ההבנה שכל מי שחבר בקבוצה באמת משתתף פעיל והקבוצה חשובה עבורו. התובנה הזו פתאום נתנה לי שהות להסתכל לאחור ולקלוט כמה הקבוצה הייתה נצרכת וכמה אנשים נעזרים בה, ובעצם היא מגשימה את יעודה".

הקבוצה גדלה באופן אורגני. ושמה השתנה ל'ביזנסט'. ביזנס+ קן. חממה לבעלי עסקים. מבחינת החברים בה, מדובר במשפחה אחת חמה וגדולה.

"היום אנחנו קרוב ל1300 בעלי עסקים רק בקבוצת האם, וביחד עם כלל הקבוצות כ2000. קיימות כעשר קבוצות ואטסאפ אזוריות נפרדות, וגם קבוצת מייל גדולה, בנוסף לקבוצות נטוורקינג שמופעלות בכמה ערים".

הקהילה גדלה, ואני מניחה שנתקלת בקשיים בדרך?

"תמיד יש עליות ומורדות. בהתחלה היא הייתה מאד פעילה, ואז הגיע פסח, ואחרי החג, כל הפעילות התמעטה. עבדתי כדי להחיות אותה שוב. התחלנו בפעילות קבוצות נטוורקינג שנפגשו, יצרנו את עצמנו מחדש והבאנו עוד תכנים ומנהלים. עכשיו אנחנו כבר צוות, שמנהלים ביחד איתי את הקהילה, כל אחד אחראי על תחום אחר בהתאם לידע המקצועי שלו, ואם בתחילה הכרתי את רוב החברים, כי אני זו שצירפתי אותם, הרי כעת, כל אחד שמצטרף, מצרף נוספים, וכיום אפשר לומר שאת רוב חברי הקהילה לא הכרתי קודם לכן".

מה הטריגר שאת יכולה להצביע עליו, שהסתכלת לאחור וגילית שהקמת מעצמה?

"פתאום אני מקבלת הרבה פידבקים מאנשים שרוצים להצטרף לקהילה, שמחמיאים, שמעודדים. אני יכולה לגלות שני אנשים מהקהילה שהקימו שיתוף פעולה עסקי, ואני שואלת לתומי: 'איזה יופי. איך התחלתם עם זה'? והם עונים לי: 'מה זאת אומרת? הכול התחיל דרך הקהילה'. או שלושה חברים שהקימו חברה משותפת, ועוד אחד שהיה אחראי לשווק איש מקצוע, תותח בתחומו, ודרך הקהילה גילה את עצמו ואת היכולת שלו לשווק גם מוצרים משלו. וזו המטרה שלי. לעשות טוב, ולחבר בין עסקים וזה קורה בפועל".

אז מהי הקהילה, את מי היא משרתת? מי החברים בה?

"המטרה היא להוות בית לכל מה שקשור לעסק חרדי. מענה מקצועי. בד בבד עם העזרה ההדדית, ממש כמו משפחה. אפשר לשאול על המלצות, לבקש עזרה ולקבל מענה מידי במאור פנים. התאחדות בה כולם חרדיים השואפים לגדול בעסק שלהם. כל אחד נותן את התרומה שלו לקהילה".

 לאורך כל השיחה אודיה מדברת בלשון רבים. "הקמנו, אנחנו, המטרה שלנו".

מי זה אנחנו? אני מנסה להבין. הרי את זו שהקמת את היוזמה המדהימה הזו בעשר אצבעותייך.

אודיה מישירה מבט: "אמרתי אנחנו, כי למרות שאני זו שהקמתי את הקבוצה, אני לא רואה את זה ככה. הרעיון שהיא בנויה בצורה שכולם הבעלים של הקהילה. כי אם לא היו חברים, לא הייתה קהילה, וכל חבר נותן ערך, ואפשר לראות את זה בפעילויות. כל ההתרחשות זה מה שאנשי הקהילה מעלים. כל אחד בונה את הקהילה בכל רגע שהוא שותף בה. מבחינתי, כל אחד אחראי באותה מידה. זו תחושת הדדיות של משפחה אמתית".

את ההדדיות והאחריות של החברים בקהילה ניתן לראות באירועים ובמפגשים: "תמיד אפשר לראות שהסמכות היא על אנשים. לכל קבוצה יש מי שמוביל ומנחה אותה. וגם באירוע הקרוב שאנחנו מפיקים. כל חבר נותן מהכישורים ומהידע שלו. העיצוב של האולם, צלמים, מפיקי אירועים, ועוד. חשוב לי שאנשים בקהילה יתנו ביטוי ויקבלו אותו. המטרה היא לחשוף את החברים לחברים עצמם, ולקדם כל אחד שמראה תוצאות בשטח".

להרשמה לועידת העסקים הכנסו לכאן>>>

כולם למען כולם

כל קבוצה יכולה להכיל ולצרף חברים מתאימים, אבל הווירטואליות הופכת את הצורך לסנן את הנכנסים אליה בשבע נפות.

"האמת, שקיבלתי פידבקים גם על זה. ברוך השם הקבוצה שלנו נקראת חרדית, והתואר הזה מגיע לה בכבוד. יש מספיק קבוצות אחרות עם הגדרות שונות, וכל אחד ימצא את הקבוצה המתאימה לו. אנחנו עומדים על המשמר וחשוב לנו שהכול יהיה מקצועי וענייני. וגם על השמירה הקפדנית הזו קיבלתי פידבקים ב"ה. חשוב לשמור על הקבוצה נקיה הן מבחינה חרדית, ואפילו בצורת התגובות. אם מישהו מגיב בצורה חדה מדי או שאינו מכבד אחרים, אין מקומו בקבוצה. אנחנו נוקטים בדרכי נועם ובכבוד הדדי, וזה הסוד שלנו. גם אמינות חשובה לנו מאד כקבוצה שכולם למען כולם, ואם יקרה משהו, אנחנו דואגים לאכוף אותו במידת היכולת שלנו. כדי להיכנס לקבוצה יש לענות על שאלות, ואפשר לומר שאני מאשרת 1 מתוך 5 שמבקשים להיכנס, רק כדי לשמור על איכות, אמינות, ורמה חרדית".

בהתאם לרצון שבעלי העסקים יקבלו חומר מקצועי ברמה שמורה, 'ביזנסט' טורחת לשתף בחומרים רלוונטיים לבעלי עסקים ברמה שאינה נופלת מהעולם הכללי, באופן מותאם ומוקפד. "המפגשים מפנקים באותה רמה, מביאים את טובי המקצוענים, בדיוק מה שכל אחד צריך, אבל בהווי חיים חרדי ומקובל. כך כל אחד יכול לקבל ידע שעד היום הוגש בצורה שפוגעת בערכים שלו, ברמה נקיה ואסתטית".

אחד הגימיקים המועילים של הקהילה הוא התגבור העסקי: "כל עסק שמפרסם אצלנו בקהילה, קודם כל מקבל פרסום חינמי. במה משלו, שנחשפת לאלפי אנשי עסקים. ומלבד זאת, יצאנו בגימיק שכל אחד מציע 10% הנחה לחברי הקהילה. וכך קורה שאם למשל אחד מהקהילה יוצא למסעדה בצפת, הוא יעדיף ללכת דווקא למסעדה של חבר אחר, לקבל 10% הנחה, ושני החברים הרוויחו. בכלל, בעולם העסקי המפותח היום, בעלי עסקים משקיעים מזמנם כדי להעניק לעמיתים מהידע שלהם. אפשר לראות את זה כשבנק פועלים מסבסד בחול המועד פעילות לציבור הרחב, וכן אצל בעלי עסקים קטנים יותר שנותנים ללקוחות טיפים וידע שצברו. אין זה אומר שבעל עסק יעניק מהשרות שלו חינם. להפך. ברגע שהוא מעניק מהידע העסקי שלו, ממילא אנשים יבינו שיש כאן מישהו מומחה, וירכשו את השרות שלו בכסף מלא".

דיברת על נטוורקינג. תגדירי.

"נטוורקינג זה לבוא למקום, לתת ערך, ולקבל פי שלוש. אנחנו עושים קבוצות של נטוורקינג לעסקים, ומכניסים פן עסקי בכל מפגש, וכן משימה מקצועית לחברי הקבוצה. כל אחד מתחייב לעשות משהו עם התוכן ששמע, כביכול קבלה על עצמו, ולדווח על ביצועה בקבוצת ווטסאפ. וכך העסק חייב להתקדם כי אתה לא יכול לשבת במקום. וכך כל משתתף נפגש עם בעלי עסקים וגם נוקט בפעולות מידיות ומקבל תכנים מקצועיים".

קהילה בהתרחבות

קהילת 'ביזנסט' מונה היום אלפי חברים, עם הפנים קדימה.

מה החזון שלך לעתיד?

"להיות הקהילה הגדולה בעולם שכל בעל עסק חרדי יהיה שותף, ושבעלי עסקם חרדיים ירוויחו הרבה יותר ממה שהם יכולים לדמיין כרגע".

איך את רואה את עולם העסקים החרדי בעוד עשור?

"בעוד עשור, בעל עסק יגיע למקום ויציע: 'איך אני יכול לעזור לך'? 'מה הקושי שלך'? אני בטוחה שיהיה שינוי בתפיסה, של אכפתיות אחד מהשני. כל אחד יחשוב איך הוא יכול לעזור לרעהו, ולא רק איך הוא יכול לקדם את עצמו. כאשר הראיה היא למען השני, ממילא העסק האישי מתקדם ומרוויח".

האם הכניסה לקהילה דורשת דמי מנוי?

"רוב הפעילויות של הקהילה אינן דורשות דמי מנוי. ומוגשות לקהל בחינם מכל הלב. כולל פרסום העסק באתר. האירועים והמפגשים נושאים סכומים סמליים. הקהילה חינמית כי המטרה היא אנשים, הם הכוח פה וכל אחד תורם משהו, ומקבל הרבה יותר, בחזרה".

בי"ד בחשוון אתם מפיקים מיזם אדיר של כלים עסקיים ושיתופי פעולה המאחד 400 אנשי מקצוע חרדיים תחת קורת גג אחת. ספרי מאחורי הקלעים?

"העוצמה היא כשארבע מאות בעלי עסקים יפגשו במקום אחד, במרכז וואהל, בגבעת שמואל, ביום שלישי י״ד בחשוון 12.11.19 בשעות 08:30-17:00 ויקבלו תוכן שיעזור להם להכפיל את הרווחים בשנת העסקים החדשה בע"ה, תהיינה הרצאות מפי גדולי המנטורים, כמו ניר דובדבני, יוסי לוי, ויובל הס, ארוחת צהרים עשירה כשרה למהדרין ומפנקת, סדנות שיווק, נטוורקינג, תיק מלא מתנות לכל משתתף, ועוד הרבה הפתעות".

איפה ניתן לרכוש כרטיסים?

"באתר ועידת ביזנסט: https://tic.li/EOArnQy או בטלפון 053-7171309 בסכום של 247 ₪ בלבד ליחיד ו397 ₪ לכרטיס זוגי" (מחירי הטבה בתוקף עד 10.12).

מאות בעלי עסקים כבר רשומים לכנס, ויחכו לפגוש עמיתים, ליצור קשרים עסקיים, להמליץ, ולהכיר בעלי מקצוע בדיוק כמותם. ההווה נמצא כאן. העתיד- בס"ד נשמע מבטיח מתמיד.

אנשי עסקים חרדים עובדים איש מכירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד