י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
העיתון לאנשים חושבים?

חשבתם שראיתם את תחתית הביב האנושי? 'הארץ' יוכיח לכם שלא

אם חשבתם שראיתם כבר את התחתית של התחתית של הביב האנושי, תמיד יבוא עיתון 'הארץ' ויוכיח לכם שלא • טור דעה

חשבתם שראיתם את תחתית הביב האנושי? 'הארץ' יוכיח לכם שלא
הארץ צילום: wikipedia

עיתון 'הארץ', שמנסה בכל כוחו להישאר רלוונטי, יעשה הכל אבל הכל על מנת לגרוף עוד קצת רייטינג ונתוני צפייה.

'הארץ', שיזעק מרה בכל פעם שמישהו יהין להעלות במחשבתו להגיד מילה לא במקום על ערבים, או מסתננים, או אתיופים, משתמש בדת ובחרדים כמגנט רייטינג. 

כותרות באותיות קידוש לבנה לטורים רדודים של מירב ארלוזורוב, ניסיונות חיטוט בחייהם הפרטיים של אנשים שכל חטאם הוא שהם חרדים, והעלאתם קורבן על מזבח העיתונות. לא, זאת לא עיתונות חוקרת. זו עיתונות חורקת.

ואם כבר חשבתם שראיתם הכל, שראיתם את תחתית הביב האנושי, יבוא 'הארץ' עם טור "דעה"  של נועה אסטרייכר ויוכיח לכם שגם אם לא אכלתם כלום, אתם עדיין יכולים להרגיש תחושת קבס.

בטור שפרסמה היום תחת הכותרת "מי שרוצה את הכסף של החילונים צריך להבין דבר בסיסי", כותבת אסטרייכר, כי "בוא'נה, הם זריזים. לא עברו שלוש דקות מפרסום ההודעה על ביטול אירוע ההתרמה של הרב פירר, וכבר נמצאו האשמות: נשים. ככה־קרובים היינו למציאת מזור לחולי סרטן, אבל אז הן צצו והתחילו לצייץ! אז תעמדו קצת בצד, מה קרה? עוד קצת. נו, קצת יותר. עוד יותר בצד. תכבדו את הרב, הוא מאוד מבקש, בלי נידה ברדיוס של פחות מקילומטר. זה משבש לו את הקליטה בסלולרי הכשר".

אגב, דווקא זאת שזועקת "הדרה", משתמשת בביטויים מחפיצים לאורך הכתבה.

בהמשך כותבת אסטרייכר, כי "הבחירה באולם ציבורי בלב תל אביב ובזמרים חילונים מהזרם המרכזי מעידה על כך, שהקהל שממנו קיווה פירר לשנורר הוא בדיוק אותו קהל שעכשיו מואשם בביטול המופע. פירר ויחצ"ניו היו יכולים להרים במודיעין־עילית מופע התרמה בהשתתפות גדולי הזמר החרדי, עם הפרדה בין גברים לנשים גם בקהל, והיה מחננו טהור. אבל ב"עזרה למרפא" רוצים את הכסף של החילונים מתל אביב, ועם כל הכבוד ליעקב שוואקי ואברהם פריד — לאוכלי שפנים צריך לדבר בשפה אחרת".

תרשי לי לחדש לך נועה. משרד העמותה של הרב פירר נמצא בעיר חרדית, מה שלא מנע ממנו להעניק עזרה לתושבי צפון תל אביב. אף אחד לא רוצה את "הכסף של החילונים", וערב ההתרמה לא בא לסחוט אף אחד מכם חלילה. עזרה למרפא איננה עמותה חרדית, ואם תעברי על הרשומות אל תתפלאי אם מרבית הנתמכים אינם חרדים, דתיים או אפילו יהודים. כי כאלה הם אלו שהגדרת בתור "פירר ושות'". הם פשוט עוזרים לכולם.

ובחייאת נועה, אם היו מרימים ערב התרמה ב"מודיעין עילית בהשתתפות גדולי הזמר החרדי, עם הפרדה בין גברים לנשים גם בקהל", גם על זה הייתם בוכים. לא? עייני ערך עפולה וחיפה.

ואסיים בדבר קטן. האגדה מספרת שכשר' דוד כהן ראש ישיבת חברון נסע באוטובוס אחרי רצח רבין, מישהו התפרץ לעברו וצעק "למה רצחתם את רבין?", ר' דוד הסתובב אליו וענה, "מה זאת אומרת למה? בשביל להשתמש בדם שלו למצות".

אני לא יודע אם זהו מעשה שהיה או אגדת עם. אבל המסר ברור.

 

הארץ הדרת נשים הסתה נגד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד