י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קשה עליי פרידתכם

אחרי 40 שנים: הדומ"צ הנערץ עושה עלייה לישראל

יציאת צדיק מן העיר עושה רושם: אחרי 40 שנות דיינות ורבנות בקהילת בעלזא בלונדון, הגרי"ד באב"ד, הנערץ על כל הקהילות והחוגים בלונדון הבירה - עושה עלייה ויתגורר בירושלים | במוצ"ש תיערך מסיבת פרידה היסטורית בהשתתפות כל אדמו"רי ורבני העיר • 'בחדרי' עם כל הפרטים

אחרי 40 שנים: הדומ"צ הנערץ עושה עלייה לישראל
הגה"צ רבי יוסף דב באב"ד צילום: באדיבות המצלם

היסטוריה בלונדון: אחרי ארבעים שנות הנהגת קהילת בעלזא בלונדון, הגה"צ רבי יוסף דב באב"ד, עוזב את אנגליה ועושה עלייה ארצה. ישתקע בירושלים עיר הקודש.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במוצאי השבת הקרובה יתקיים מעמד רבתי, מסיבת 'צאתכם לשלום' לכבוד הרב ודומ"ץ קהילת בעלזא בלונדון, לרגל עלותו להשתקע בפלטרין של מלך בעיר הקודש בירושלים.

אחד מאנשי הקהילה אומר ל'בחדרי חרדים' כי הרב באב"ד הינו אחד הדיינים הראשונים של קהילת בעלזא בעולם ובמשך ארבעים שנה בהן כיהן כרב הקהילה, והיה לאחד הרבנים המוערכים בעיר.

תמיד ניסה להרבות אחווה שלום ורעות בין כלל הקהילות בעיר, גם בתקופות השונות שהיו מחלוקת, הוא ניסה תמיד לאחד בין כולם ובכל דבר ועניין התייעצו עמו והתחשבו בחכמתו הרבה. גם בנושאים הלכתיים וגם בנושאים ציבוריים.

לדבריו, קהילת בעלזא וכלל הקהילות בעיר ירגישו מאוד בעזיבתו את העיר - בבחינת "יציאת צדיק מן העיר עושה רושם".

יצוין כי הגרי"ד באב"ד הוא חתנו של גאב"ד שטראסבורג הגה"צ רבי אברהם דוד הורוביץ זצ"ל, שהיה חבר בד"ץ העדה החרדית. הוא גם גיסו של האדמו"ר מויז'ניץ - אשר גם הוא חתנו של גאב"ד שטראסבורג.

מסיבת הפרידה תתקיים במוצאי השבת, כאמור, באולמי 'ישמח משה' של חסידי בעלזא בשעה 21:00 וישתתפו בה כל אדמו"רי ורבני לונדון, בהם האדמו"ר מויז'ניץ-לונדון, שיגיעו להיפרד מאחד מרבני העיר הוותיקים והחשובים.

הרבי מויז'ניץ ממונסי בביקור במעונו לפני מספר חודשים. צילום: באדיבות המצלם

בעלזא לונדון מסיבת פרידה הרב יוסף דב באבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד