י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הנשיא זעם על הבקשה

טראמפ ליועציו: שנתניהו ישלם 12 מיליון דולר

יחסי טראמפ נתניהו חזקים כתמיד? על פי דיווח אמש בערוץ 13, הנשיא טראמפ זעם בעקבות לחציו שניסה נתניהו להפעיל עליו בכדי שישחרר את התקציב המוענק לרשות הפלסטינית אותו הוא עצר בשנתיים האחרונות ואמר ליועציו: שנתניהו ישלם להם אם זה כל כך חשוב לו

טראמפ ליועציו: שנתניהו ישלם 12 מיליון דולר
טראמפ ונתניהו צילום: קובי גדעון, לע"מ

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ דחה לפני כמה חודשים בקשה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאפשר העברת סיוע אמריקני לכוחות הביטחון הפלסטינים ואמר ליועציו כי נתניהו הוא זה שצריך לממן זאת, כך לפי כמה בכירים בממשל האמריקני, את הידיעה פרסם לראשונה הכתב המדיני ברק רביד ב'ערוץ 13'.

על פי דיווחו, בשנתיים האחרונות ממשל טראמפ קיצץ באופן הדרגתי את כל הסיוע האמריקני לפלסטינים. הקיצוץ האחרון התרחש בסוף ינואר. מי ששיחק תפקיד מרכזי בעידוד הבית הלבן לקצץ את הסיוע לפלסטינים היה ראש הממשלה נתניהו שאף התבטא פומבית כי "הגיע הזמן להפסיק לפנק את הפלסטינים".

ישראל עודדה את ממשל טראמפ לקצץ את הסיוע לסוכנות הפליטים הפלסטינים של האו"ם אונר"א על רקע הגישה האנטי-ישראלית שלה ולקצץ את הסיוע לרשות הפלסטינית על רקע הקצבאות שהרשות הפלסטינית מעבירה למחבלים ולמשפחותיהם.

בכירים אמריקנים אמרו ל'ערוץ 13' כי לפני כחצי שנה גילתה מחלקת המדינה האמריקנית כי נותר סכום של 12 מיליון דולר שהיה מיועד למנגנוני הביטחון הפלסטינים. הסכום לא קוצץ אך גם לא הועבר. שגריר ישראל בארה"ב רון דרמר ובכירים ישראלים נוספים ביקשו מהאמריקנים להעביר את הכסף כדי לסייע למנגנוני הביטחון הפלסטינים שפועלים בתיאום עם צה"ל ועם השב"כ לסיכול פיגועים בגדה המערבית.

התשובה שקיבלו הישראלים מיועציו של טראמפ היתה כי מדיניותו של הנשיא היא לקצץ את הסיוע לרשות הפלסטינית ולכן הנשיא הוא זה שצריך לאשר באופן אישי מהלך כזה של העברת כסף לרשות.

בכירים בבית הלבן העלו את הסוגיה מול טראמפ, אך לפי דיווחו של ברק רביד, הנשיא דחה את הבקשה והבהיר כי המדיניות היא לא להעביר סיוע לפלסטינים כל עוד אלה מחרימים אותו ומסרבים לחזור לשולחן המו"מ. הבכירים האמריקנים ציינו כי יועציו של טראמפ הדגישו בפניו כי ישראל היא זו שביקשה שהכסף יעבור והבהירו כי "הנושא מאוד חשוב עבור נתניהו".

טראמפ לא השתכנע ואמר ליועציו: "אם זה כל כך חשוב לנתניהו, אז שהוא ישלם לפלסטינים 12 מיליון דולר".

בינתיים, הכסף לא הועבר לפלסטינים. בבית הלבן סירבו להתייחס לפרטים בידיעה, אך לא הכחישו אותם.

דונלד טראמפ בנימין נתניהו הרשות הפלסטינית הבית הלבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד